تمایل شرکت اینتل به ساخت تراشه‌های ای‌ام‌دی، کوالکام و اپل

پت گلسینگر؛ مدیرعامل اینتل در جریان یک مصاحبه اعلام کرد که این شرکت از دریافت سفارشات تولید نیمه‌هادی‌های طراحی شده توسط AMD در کارخانه جدید خود واقع در ایالت اوهایو استقبال خواهد کرد.

وی گفت: “چنان‌چه آنها تصمیم بگیرند که محصولات خود را در کارخانجات ما تولید نمایند؛ در این‌صورت خوشحال می‌شوم که چنین کاری را انجام دهم. این تصمیم در چنین سطحی از توسعه کسب‌وکار ما امری صحیح به‌شمار می‌رود. چنین سفارشاتی به منزله سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بوده و برای فناوری ما حائز اهمیت هستند. این موضوع به رشد جوامع تکنولوژی کمک می‌کند.”

مدیرعامل اینتل در رابطه با دریافت سفارشات از انویدیا نیز اظهارات کاملا مشابهی را مطرح کرد. این شرکت اکنون یکی از رقبای اینتل نیز محسوب می‌شود. اگرچه حضور اینتل در بازار کارت‌های گرافیکی چندان قابل توجه نبوده و این شرکت صرفا در تلاش برای ورود به چنین عرصه‌ای است.

همچنین پت گلسینگر خاطرنشان می‌کند که اینتل برای تبدیل شدن به یک شرکت تولیدکننده برتر در سطح جهانی همراه با کارخانجات پیشرفته جهت پاسخگویی به نیازمندی‌های مشتریان خود کاملا متعهد است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اینتل از مدت‌ها قبل پردازنده‌های بومی خود را شخصا تولید می‌کند.

اما این شرکت طی سال گذشته و در راستای بازبینی سیاست‌های خود اعلام کرد که اکنون به‌عنوان یک تولیدکننده نیمه‌هادی برای سایر شرکت‌ها نیز فعالیت خواهد کرد. اینتل در این حوزه بایستی با رقبایی نظیر سامسونگ و TSMC رقابت کند. این شرکت آمریکایی به‌دنبال جذب سفارش از کوالکام و اپل در آینده‌ای نزدیک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH