تویوتا رندرهای اولیه ابرخودرو لکسوس LFR را منتشر کرد + گالری تصویر

کمپانی تویوتا درخواست نشان تجاری برای LFR و لکسوس LFR را در اروپا ثبت کرده است. دو روز پیش، شرکت تویوتا مدارک را ارسال کرده و دفتر مالکیت اتحادیه اروپا همچنان در حال رسیدگی به این درخواست است. البته باید خاطرنشان کرد که این روند ممکن است کمی طول بکشد چون آژانس تا آن زمان باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد این نشان تجاری را به این شرکت واگذار کند یا نه.

نکته جذاب این است که شرکت لکسوس برنامه‌ نام‌گذاری معتبری دارد که شامل دو حرف و سه عدد است. مثلا وجود حرف H در انتهای اسم نشان از یک پیشرانه هیبریدی دارد. ولی خودروی سوپر اسپورت LFA از این نامگذاری مستثنا است.

برای همین باید گفت که شباهت نشان تجاری LFR به LFA باعث می‌شود که به آن علاقمند شویم. اگرچه گاهی اوقات پیش می‌آید که این طرح‌ها اصلا نتیجه‌بخش نباشند چون ممکن است تصمیم شرکت خودروسازی در نهایت تغییر کند و از نام دیگری استفاده کند.

نکته جذاب دیگر این است که شاید شرکت لکسوس هم اکنون روی یک خودروی سوپر اسپورت جدید کار کند. نوع برقی این خودرو در ابتدا در آذرماه معرفی شد و سپس در جشنواره سرعت گودوود در سال 2022 اکران عمومی شد. همچنین این خودروی الکتریکی جذاب در هفته خودروی مونتری نیز به نمایش گذاشته شده بود.

لکسوس گفته که می‌خواهد این مدل اسپرت الکتریکی را وارد چرخه تولید کند. هدف شرکت این است که خودرویی تولید کند تا بتواند بیش از 435 مایل (700 کیلومتر) برد داشته باشد و در 2.0 ثانیه سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را طی کند. ویژگی‌های دقیق پیشرانه هنوز اعلام نشده است.

شایعه شده است که این نسخه اسپرت الکتریکی از گیربکس دستی شبیه‌سازی شده استفاده خواهد کرد. اینطور گفته می‌شود که این فناوری توان خروجی موتور را کم می‌کند و باعث می‌شود رانندگان بیشتر دنده‌ها را تغییر دهند. با این حال، این طرح هنوز در مراحل آزمایشی است، بنابراین شاید تغییراتی بوجود بیاید. هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی قرار است از این خودرو رونمایی شود.

خودروی لکسوس RZ 450e، اولین مدل الکتریکی این شرکت است که قبل از پایان سال جاری میلادی در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH