مایکروسافت

یک تعدیل نیروی بزرگ برای مایکروسافت در راه است

مایکروسافت می‌خواهد تعدادی از مشاغل خود را در بخش‌های مختلف شرکت حذف کند. براساس گزارش‌های منتشر شده در این خصوص، این کاهش تعداد مشاغل به بهای بیکار شدن هزار نفر در این شرکت صورت می‌پذیرد. البته شرکت هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

این اولین باری نیست که در سال جاری شاهد انتشار گزارشی مبنی بر تعدیل نیرو در مایکروسافت هستیم. پیش از این در ماه جولای شرکت تایید کرد که یک درصد از کارکنانش رو اخراج می‌کند.

اما در مورد چرایی این اتفاق دلایل مختلفی ارائه می‌شود، از جمله این که مایکروسافت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها اولویت‌های کاری خود را می‌سنجد و سعی می‌کند تا سیاست کاری‌اش را براساس همین سنجش پیش ببرد؛ در نتیجه سرمایه‌گذاری و استخدام نیرو به سمت بخش‌های سودده شرکت سرازیر می‌شود.

مایکروسافت در 25 اکتبر گزارش مالی خود را منتشر می‌کند و به احتمال فراوان بازده شرکت مثبت باشد، اما مطمئناً این بازدهی مثبت در تمام بخش‌ها اتفاق نمی‌افتد. سود شرکت در سه ماهه مالی سوم سال 18 درصد افزایش داشته است. در این بین بخش شبکه با افزایش سود 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و بخش ابری با رشد 32 درصدی از موفق‌ترین بخش‌های شرکت بودند که به ترتیب درآمد 16.7 میلیارد دلاری و 23.4 میلیارد دلاری رو نصیب شرکت کرده‌اند.

مایکروسافت

تعدیل نیرو منحصر به شرکت مایکروسافت نمی‌شود و دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری نیز اقداماتی مشابه انجام می‌دهند. به عنوان مثال شرکت Salesforce به تازگی اعلام کرد که عذر 90 نفر از کارکنان خود را خواسته است. به علاوه شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل، توییر، متا و آمازون تا به اینجال سال 2022 استخدام نیرو را متوقف کرده‌اند.

سهام مایکروسافت در سال جاری میلادی در بورس نزدک با 30 درصد کاهش مواجه بوده است. این کاهش ارزش سهام و تعدیل نیروی گسترده شاید زنگ خطر را برای غول فناوری نرم‌افزاری به صدا دربیاورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH