آیپد تاشو

اپل به دنبال ساخت آیفون تاشو نیست؛ آیپد تاشو در راه است!

شرکت CCS Insight که در کار تحلیل بازار دیجیتال است، به تازگی طی یک گزارش پیش‌بینی‌های سالیانه خود را منتشر کرده است. در این گزارش به محصولات آینده برخی از شرکت‌ها پرداخته شده است. در این بین بیشتر از همه پیش‌بینی مربوط به رونمایی اپل از یک آیپد تاشو تا سال 2024 توجهات رو به خود جلب کرده است.

با استناد به مطالب آورده شده در این گزارش، اپل به جای کار بر روی آیفون تاشو، بر روی آیپد تاشو تمرکز کرده است و تا دو سال آینده از آن رونمایی خواهد کرد. این حرکت اپل کاملاً در تناقض با حرکت شرکت‌هایی مانند سامسونگ است که ترجیح دادند در ابتدا اسمارت‌فون تاشو ارائه کنند تا تبلت تاشو.

بن وود، مسئول بخش تحقیقات در شرکت CCS Insight در یک مصاحبه گفته است: «در حال حاضر ساخت یک آیفون تاشو برای اپل حرکتی منطقی محسوب نمی‌شود. ما فکر می‌کنیم که آنها فعلاً این برنامه رو کنار می‌گذارند و با آیپد تاشو به‌نحوی قلق‌گیری می‌کنند. آیفون تاشو ریسک بالایی برای شرکت به حساب می‌آید. پیاده کردن قسمت‌های مختلف اسمارتفون شرکت در یک آیفون تاشو بسیار گران تمام خواهد شد.»

این تحلیل‌گر گفته است که قیمت یک آیفون تاشو حدود 2500 دلار می‌شود. در حال حاضر آیفون 14 پرو مکس با بیشترین مقدار از حافظه داخلی که گران‌ترین مدل این خانواده محسوب می‌شود، 1599 دلار است. همین قیمت هم صدای اعتراض بسیاری از کاربران شرکت را درآورده است.

آیپد تاشو

وود به این موضوع نیز اشاره کرده است که اگر کوپرتینویی‌ها در تولید آیفون تاشو اشتباهی داشته باشند، باید منتظر سخت‌ترین حملات از طرف منتقدان باشند. در عین حال، اپل چاره‌ای ندارد جز حرکت به سمت هندست‌های تاشو؛ چرا که این دستگاه‌ها با استقبال مخاطبان در بازار همراه می‌شوند.

وود در ادامه صحبت‌های خود ابراز کرده است که عرضه یک آیپد تاشو به منزله فرصتی است تا غول صنعت گوشی‌های هوشمند چگونگی استفاده از صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر و تاشو را بهتر یاد بگیرد. علاوه بر این، حرکت یاد شده می‌تواند حیات تازه‌ای در رگ‌های خانواده تبلت‌های این شرکت باشد.

شایعات و اخبار زیادی در یک سال اخیر پیرامون ورود کوپرتینویی‌ها به عرصه هندست‌های تاشو منتشر شده است. به عنوان مثال در یکی از این گزارش‌ها که در اوایل سال میلادی جاری منتشر شد، عنوان شده بود که اپل تا سال 2025 اولین اسمارت‌فون تاشو خود را روانه بازار خواهد کرد. شرکت در همین خصوص عنوان کرده است که در حال بررسی صفحه نمایش‌های 20 اینچی انعطاف‌پذیر و تاشو است. با این حساب در برخی اظهار نظرها آمده است که تمرکز شرکت بر روی عرضه یک نوت‌بوک انعطاف‌پذیر است.

در یکی دیگر از این گزارش‌ها، مینگ چی کو از تحلیل‌گران شرکت اپل که بابت پیش‌بینی‌هایش از محصولات این کمپانی شناخته شده است، اعلام کرد که آیفون تاشو سال 2024 عرضه می‌شود.

آیپد تاشو

در قسمت دیگری از گزارش شرکت CCS Insight پیش‌بینی شده است که اپل به سرمایه‌گذاری بر روی پردازنده‌های تولید خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر این شرکت پردازنده اسمارت‌فون‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را خود طراحی و تولید می‌کند. در این راه شرکت همکاری نزدیکی هم با کوالکام دارد و از مودم‌های 5G آنها بر روی پردازنده‌هایش بهره می‌برد. با این حال در این گزارش آمده است که اپل تا سال 2025 در تولید مودم 5G نیز به خودکفایی خواهد رسید.

اپل در سال 2019 بخش مودم‌های شرکت اینتل را به تصاحب خود درآورد. در آن زمان گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این بود که این غول فناوری به زودی با کوالکام قطع همکاری می‌کند و مودم‌های تولید خود را در محصولاتش به کار می‌برد. ولی این اتفاق تا به امروز ممکن نشده است.

در همین خصوص کو اشاره کرده بود که فکر می‌کند شرکت تا سال 2023 و انتشار نسل بعدی آیفون‌ها، به همکاری با کوالکام ادامه خواهد داد. وود نیز ابراز کرده که اپل بر روی پتانسیل داخلی شرکت تکیه می‌کند تا از مودم‌های تولید خود در آیفون استفاده کند:

«آنها سالیان سال است که این هدف را در سر می‌پرورانند. آنها بخش مودم اینتل را به دست آورده‌اند و به شدت مشغول کار هستند. کوپرتینویی‌ها نمی‌خواهند برای فناوری خودشان نیاز به شرکت‌های تولیدکننده قطعات داشته باشند و مجبور به هزینه کردن در این زمینه باشند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH