جدول زمان انتشار آپدیت MIUI 13 برای گوشی‌های مختلف شیائومی

کمپانی شیائومی به عرضه آپدیت MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 برای موج دوم اسمارت‌فون‌های خود ادامه می‌دهد. اکنون وبسایت NextPit فهرست گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو که واجد شرایط دریافت آپدیت MIUI 13 هستند را منتشر نموده است. همچنین در این فهرست‌ها به پنجره زمانی انتشار آپدیت برای هر هندست نیز اشاره شده است.

شیائومی در اواخر ماه دسامبر سال گذشته از رابط کاربری MIUI 13 در خاک چین رونمایی کرد. همچنین کمپانی چینی عرضه ورژن جهانی نرم‌افزار جدید خود را از ماه ژانویه 2022 آغاز کرد. شیائومی برنامه خود برای انتشار به‌روزرسانی هندست‌هایش را به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌کند. در ادامه جداول مربوط به اسمارت‌فون‌های شیائومی، ردمی و پوکو که واجد شرایط دریافت آپدیت MIUI 13 هستند؛ به تفکیک ارائه شده است.

شیائومی همانند تمامی تولیدکنندگان دیگر، آپدیت‌های سیستم‌عامل برای گجت‌های خود را به‌صورت دسته‌ای و هر 3 ماه یکبار منتشر می‌کند. عرضه آپدیت MIUI 13 برای نخستین مجموعه از اسمارت‌فون‌های کمپانی در 3 ماهه نخست سال 2022 آغاز شد. پرچم‌داران و مدل‌های فوق میان‌رده شیائومی به‌طور معمول پیش از سایر مدل‌ها آپدیت جدید MIUI را دریافت می‌کنند.

بایستی توجه داشت که در حال حاضر شیائومی برای به‌روزرسانی محصولات خود سیاست واضحی را در اختیار ندارد. به‌طور کلی گران‌ترین هندست‌های شیائومی (به جز موارد استثناء) حداکثر 2 به‌روزرسانی عمده اندروید را دریافت نموده و از آپدیت‌های امنیتی برای مدت 3 سال بهره‌مند خواهند شد. اما بسیاری از مدل‌های شیائومی، ردمی و پوکو، آپدیت‌های MIUI را برای مدت زمان بسیار طولانی‌تری دریافت می‌کنند.

فهرست اسمارت‌فون‌های شیائومی که آپدیت MIUI 13 را دریافت می‌کنند 

کاربران شیائومی عموما بر این باورند که تعداد به‌روزرسانی‌های MIUI در مقایسه با آپدیت‌های اندروید از اهمیت بالاتری برخوردار است. به منظور نصب آپدیت MIUI روی اسمارت‌فون شیائومی خود به مسیر Settings > About this phone مراجعه نموده و پس از لمس گزینه Tap MIUI Version بر روی گزینه Check for updates ضربه بزنید.

فهرست اسمارت‌فون‌های ردمی که آپدیت MIUI 13 را دریافت می‌کنند 

همچنین کاربران می‌توانند آخرین نسخه نرم‌افزار MIUI را به‌صورت دستی روی هندست خود فلش نمایند. به محض انتشار نسخه جهانی MIUI توسط کمپانی تولیدکننده، کاربران به آسانی قادر به دانلود آن خواهند بود. بدین منظور تعداد زیادی از کاربران استفاده از اپلیکیشن MIUI Downloader را پیشنهاد می‌کنند. همچنین برای دریافت هرچه سریع‌تر آپدیت‌ها از جانب شیائومی، آموزش‌هایی در فضای وب منتشر شده است.

فهرست اسمارت‌فون‌های پوکو که آپدیت MIUI 13 را دریافت می‌کنند 

با این‌حال کاربران بایستی از نصب رام جهانی MIUI و نه نسخه چینی آن روی گوشی خود اطمینان حاصل نمایند. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران از نصب رام‌های سفارشی متفرقه (مثلا نسخه‌های اروپایی که فاقد تبلیغات هستند) خودداری نموده و به استفاده از نسخه‌های پایدار بسنده نمایند؛ چرا که رام‌های اصلی به‌طور مرتب به‌روزرسانی شده و به‌ میزان کمتری مستعد بروز باگ‌ها هستند. بنابراین کاربران شخصا می‌توانند آخرین ورژن MIUI را روی اسمارت‌فون خود دانلود و نصب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH