مارک زاکربرگ از اینستاگرام برای حمله به پیام‌رسان iMessage اپل استفاده کرد

مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل شرکت متا اخیرا به فضای رقابتی میان پیام‌رسان‌های واتس‌آپ و iMessage دامن زده و اعلام کرده که اپلیکیشن پیام‌رسان تحت مالکیت شرکت متا در مقایسه با برنامه iMessage اپل از ماهیتی ایمن‌تر و خصوصی‌تر برخوردار است.

واتس‌آپ و iMessage دو مورد از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای پلتفرم‌های اندروید و iOS به‌شمار رفته و هر کدام از آنها تجربه کاربری منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. واتس‌آپ بر قابلیت رمزنگاری end-to-end تمرکز داشته و iMessage از قابلیت یکپارچگی فوق‌العاده با دستگاه‌های اپلی برخوردار است. هر 2 برنامه بعضا به‌دلیل حوادث مربوط به نشت داده‌های مربوط به کاربران خود خبرساز بوده‌اند. با این‌حال آقای زاکربرگ ادعا می‌کند که واتس‌آپ در مقایسه با iMessage گزینه‌ای ایمن‌تر و خصوصی‌تر به‌شمار می‌رود.

مارک زاکربرگ افکار خود را در قالب یک پست اینستاگرامی با مخاطبانش به اشتراک گذاشت و بر قابلیت رمزنگاری سراسری واتس‌آپ برای آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی تاکید کرد. به گفته وی این ویژگی شامل چت‌های گروهی و بکاپ‌ها می‌شود. بعلاوه آقای زاکربرگ خاطرنشان کرد که کاربران می‌توانند چت‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند که تنها با فشردن یک دکمه ناپدید شوند. همچنین وی پیام‌رسان اپل را به‌دلیل عدم ارائه چنین قابلیت‌هایی مورد انتقاد قرار داد.

مارک زاکربرگ در پست اینستاگرامی خود نوشت: “واتس‌آپ بسیار خصوصی‌تر و ایمن‌تر از iMessage است. این موضوع مدیون قابلیت رمزنگاری end-to-end بوده و برای چت‌های گروهی در هر 2 پلتفرم اندروید و iOS کار می‌کند.” تصویری که آقای زاکربرگ برای پست اینستاگرامی خود انتخاب کرد نیز بر قابلیت رمزنگاری end-to-end در واتس‌آپ تاکید دارد. این تصویر مربوط به یکی از تبلیغات واتس‌آپ در ایستگاه Penn است.

ویل کتکارت؛ یکی از مدیران ارشد متا و رئیس واتس‌آپ اعلام کرده که این شرکت به منظور ترویج قابلیت رمزنگاری سراسری و آشنایی هرچه بیش‌تر مردم آمریکا با اهمیت این موضوع، اجرای یک کمپین بازاریابی گسترده را آغاز کرده است.

“ما کمپین بازاریابی که در ماه ژانویه آغاز کردیم را گسترش داده و در رابطه با اهمیت رمزگذاری end-to-end به مردم آمریکا اطلاع‌رسانی می‌کنیم. هر روزه 5.5 میلیارد پیام SMS در ایالات‌متحده ارسال می‌شود؛ اما این پیامک‌ها ایمن نیستند.” ویل کتکارت؛ 17 اکتبر 2022

تلاش‌های مارک زاکربرگ برای طعنه زدن به اپل با اقدامات اخیر غول کوپرتینویی برای مسدودسازی قابلیت‌های ردیابی فیس‌بوک در آیفون همزمان شده است. سال گذشته فیس‌بوک اعلام کرد که ویژگی جدید شفافیت ردیابی برنامه‌ها در سیستم‌عامل iOS می‌تواند کاهش 10 میلیارد دلاری درآمدهای این شرکت را به‌دنبال داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH