اندروید 13 در ویندوز 11

شرکت مایکروسافت به دنبال پشتیبانی از اندروید 13 در ویندوز 11

مایکروسافت به دنبال پشتیبانی از اندروید 13 در ویندوز 11 است. این اقدام ویژگی‌های جدید زیادی را برای اپلیکیشن‌ها در پلت‌فرم رایانه‌های شخصی به ارمغان می‌آورد. سال گذشته مایکروسافت در مراسم رونمایی از ویندوز 11 اعلام کرد که این سیستم عامل بدون نیاز به برنامه‌هایی مانند Bluestacks، اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا خواهد کرد.

اگر چه این مهم در ابتدایی عرضه ویندوز 11 امکان‌پذیر نبود، اما از ابتدای سال جاری میلادی کاربران می‌توانستند با مراجعه به Amazon App Store از این ویژگی استفاده کنند. با پشتیبانی از اندروید 13، کاربران ویندوز 11 می‌توانند تعداد اپلیکیشن‌های بیشتری از Amazon App Store را بر روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کنند.

به‌روزرسانی لازم برای انجام این کار از طریق WSA خواهد بود. این به‌روزرسانی ویژگی‌های جدید و کاربردی دیگری نیز به همراه خواهد داشت. مایکروسافت نقشه راهی برای WSA ترسیم کرده است و ویژگی‌های موجود در این نقشه راه را به مرور زمان معرفی و اضافه می‌کند. هر چند که در نهایت شاید تمام ویژگی‌های گفته شده به مرحله اجرا نرسند.

اندروید 13 در ویندوز 11

پشتیبانی از اندروید 13 به صورت بالقوه چهار ویژگی جدید را نیز به همراه خواهد داشت. اولین ویژگی انتقال فایل است؛ تا کاربر بتواند به راحتی بین WSA و رایانه خود فایل‌ها را تبادل کند. دومین ویژگی احتمالی میان‌برها هستند. کاربر با استفاده از این ویژگی از طریق ویندوز 11 به موارد مختلف دسترسی خواهد داشت. ویژگی دیگر تصویر در تصویر است. با این ویژگی اپلیکیشن‌های اندرویدی قادر خواهند بود تا هنگام کار با نرم‌افزارهای ویندوزی، در گوشه‌ای از صفحه به نمایش دربیایند.

البته نباید این مسئله را از یاد برد که اپلیکیشن‌ها همچنان باید از طریق Amazon App Store استفاده شوند؛ به عبارت دیگر امکان نصب اپلیکیشن‌ها یا استفاده از تعداد بیشتری از آنها که در پلی استور موجود هستند، وجود ندارد. برای انجام چنین کارهایی همچنان نیاز به نرم‌افزارهایی مانند Bluestacks دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH