آمار پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان، غریبه‌ای در میان غول‌ها، ژیائومی در رده پنجم

    zteboost_8-100250391-large

شاید اگر در سطح عام جامعه ما از افراد مختلف درباره برندهای مختلف موبایل سؤال کنید، نام‌هایی مانند سونی، سامسونگ، ال‌جی، نوکیا و … را به‌عنوان بزرگ‌ترین نام‌ها بشنوید ولی جالب است که بدانید که بازار تلفن همراه در سطح بین‌المللی شاهد چه چیزی بوده است: غریبه‌ای در میان غول‌ها، ژیائومی در رده پنجم پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان قرار گرفته است، بالاتر از بسیاری از نام‌های بزرگ و شناخته‌شده جهان و درکنار شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل، لنوو، هواوی و ال‌جی.

شاید اسم گوشی چینی در کشور ما بسیار بد باشد و با شنیدن این نام در ذهن مخاطبین بازار مصرف، محصولاتی بی‌کیفیت و تقلبی تداعی شود ولی حقیقت امر این است که چین، یکی از موفق‌ترین کشورها در تولید تلفن‌های همراه هوشمند بوده است و در میان شش تولیدکننده موفق موبایل در لیست برترین‌های جهان، نام سه شرکت چینی دیده می‌شود.

در کنار این سه شرکت چینی شاهد حضور دو شرکت کره‌ای و تنها یک شرکت آمریکایی هستیم و خبری از غول‌هایی مانند نوکیا و سونی در میان برترین فروشنده‌های تلفن همراه نیست و این نام‌های بزرگ نتوانسته‌اند درصد مناسبی از بازار فروش جهانی را به خود اختصاص بدهند.

جدول برترین برندهای موبایل ازنظر میزان تصاحب بازار تلفن‌های همراه هوشمند به شرح زیر است:

galaxy-note-3
1- سامسونگ: سامسونگ در طول سه ماه دوم سال 2014 میلادی توانست به سلطه خود بر بازار تلفن‌های همراه ادامه بدهد و 74.5 میلیون دستگاه تلفن همراه را به مشتریان خود در سراسر جهان فروخت که رقم بسیار خیره‌کننده‌ای محسوب می‌شود. در این میان درصد مالکیت بازار برای سامسونگ برابر با 25.2 درصد است که البته نسبت به سال گذشته میلادی و بازه زمانی مشابه در 2013، با افت روبرو بوده است زیرا سامسونگ در سه ماه دوم سال 2013 موفق به فروش 76 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند شده بود و 32.6 درصد از کل بازار را در اختیار داشت.

Lux-iPhone-6

2- اپل: این غول آمریکایی تنها با داشتن یک نوع از محصولات خود در بازار (سری آیفون) توانسته است شاهکاری را در جذب مخاطب از خود برجای بگذارد و در سه ماه دوم سال جاری موفق به فروختن 35.2 میلیون دستگاه آیفون شده است درحالی‌که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این رقم برابر با 31.2 میلیون دستگاه بوده است و همین امر موجب شده است تا اپل با رشد فروش روبرو بشود ولی این رشد فروش به این معنی نیست که اپل با رشد درصد مالکیت بر بازار روبرو بوده است بلکه مالکیت آیفون در بازار فروش از 13.4 درصد در سه‌ماهه دوم سال 2013 به 11.9 درصد در سه ماه دوم سال 2014 کاهش یافته است.

Huawei_Logo

3- هواوی: این شرکت چینی برای دومین سال موفق شد تا جایگاه سوم فروش و مالکیت بازار را از آن خود کند و موفق‌ترین شرکت چینی در بازار فروش همراه‌های هوشمند لقب بگیرد. هواوی در فصل دوم سال 2014 موفق به فروش 20 میلیون و یک‌صد هزار دستگاه تلفن همراه شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته نزدیک به دو برابر شده بود زیرا در همین باز زمانی در سال 2013، هواوی موفق شده بود تنها 11.1 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. مالکیت هواوی در بازار نیز با رشد روبرو بوده است ولی این رشد در مقایسه با رشد فروش، از نسبت کمتری برخوردار است و از 4.8 درصد در سه ماه دوم 2013 به 6.8 درصد در بازه زمانی مشابه برای 2014 رسیده است.

lenovo-smartphone-s930-front-back-2

4- لنوو: یک نام چینی دیگر در این لیست، لنوو با موفقیت خود در بازار فروش به همه ثابت کرد که تغییر رویکرد یک شرکت تا چه اندازه می‌تواند برای مخاطبین جذاب باشد. این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2013 تنها موفق به فروش 11.3 میلیون دستگاه موبایل شده بود ولی این رقم در سال جاری میلادی به 15.8 میلیون دستگاه افزایش یافت و همین افزایش نیز موجب شد تا مالکیت لنوو بر بازار از 4.8 درصد در سال 2013 به 5.4 درصد در سال جاری افزایش بیابد.

xiaomi

5- شاید هیچ شرکتی نتوانسته باشد در یک سال به این رشد چشمگیر دست یابد زیرا ژیائومی در طول تنها یک سال موفق شد تا فروش خود را به بیش از سه ‌و نیم برابر افزایش دهد. رقم فروش 4.1 میلیون دستگاه این شرکت در سه ماه دوم سال 2013، در بازه زمانی مشابه در سال 2014 به 15.1 میلیون دستگاه افزایش یافت. این فروش بالا موجب شد تا ژیائومی بتواند به رده پنجم صعود کند و 5.1 درصد از کل بازار فروش را در دست بگیرد. جالب است بدانید که این رقم برای سال گذشته تنها 1.8 درصد بود.

xl_LG_Windows

6- ال‌جی: این شرکت خوش‌نام کره‌ای در طول سال گذشته میلادی با افزایش فروش روبرو بوده است ولی مالکیت این شرکت بر بازار، با افت اندکی روبرو شده است که خبر خوشایندی برای ال‌جی نیست. ال‌جی که در سه ماه دوم سال 2013 موفق به فروش 12.1 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند شده بود و 5.2 درصد از بازار فروش در تملک خود می‌دید، در سال جاری و در بازه زمانی یادشده موفق به فروش 14.5 میلیون دستگاه موبایل شد ولی در مالکیت بازار با افت 0.3 درصدی، تنها موفق به مالکیت بر 4.9 درصد از بازار شد.

نکته جالب اینجاست که تمامی شرکت‌های دیگر که شامل نام‌های بزرگی مانند سونی، پاناسونیک، نوکیا و بلک‌بری نیز هستند، در طول سه ماه دوم سال 2014 میلادی موفق به فروش مجموع 120 میلیون دستگاه شده‌اند و 40 درصد از کل بازار فروش را در اختیار داشته‌اند.

به‌طورکلی فروش تلفن‌های همراه در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته با رشدی 26.7 درصدی روبرو بوده است ولی شیب نمودار رشد فروش، کمی صاف‌تر شده است زیرا در سال 2103 میلادی میزان رشد نسبت به سال 2012 برابر با 48.9 درصد بود.

23 در مورد “آمار پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان، غریبه‌ای در میان غول‌ها، ژیائومی در رده پنجم”

  1. از سایت مفید وخوبتون ممنونم اما چیزی که می خواستم بگم اینه که لطفا در تلفظ صحیح کلمات و نامهایی که جدید وارد بازار می شوند اول تحقیق کنیم بعد اونو وارد جامعه کنیم مانند همین اسم کمپانی چینی شیائومی که ظاهرا تلفظ صحیح اون شیائومی هستش نه ژیائومی

  2. همیشه فروش بیشتر یک محصول نشان دهنده اینکه ارزش محصول با قیمت محصول برابری میکنه در این میان فقط تبلیغاته که این معادله رو یه خورده بهم میزنه .اسمارت فون های گرانتر
    رو فقط واسه پز دادن میخرن اون هم فقط واسه مکالمات روزمره

  3. اینم بگم تا فراموش نکردم که ضدآب بودن خودش بزرگترین مزیته که باعث میشه z2 از 1520 یک پله جلوتر باشه.

  4. بحث با شما بنظرم به جایی ختم نمیشه.شما همینجوری بدون دلیل میگی 5s بهتره!!! آخه چیش بهتره؟ باتری داغونش بهتره یا دوربین 8 مگاپیکسلش؟ یا صفحه نمایشش که hd هم نیست؟ البته رقیب 5s میدونی که z2 نیست و z1c هست که براحتی از نظر مشخصات نابودش میکنه.حالا 1520 قابل تأمله اگه با z2 مقایسه بشه ولی 5s مال این حرفا نیست.شما تا الان نمیدونستی که حتی طراحی آیفون ها هم کپی شده از یک محصول سونیه. سامسونگ میدونی اونموقع که اپل سرطراحی محصولاتش ازش شکایت کرد و گفت تو از آیفونها گوشیتو کپی کردی در دادگاه برگشت چی گفت؟ عکس یک واکمن پلیر سونی رو رو کرد که دقیقا عین آیفون4 بود. برگشت گفت اپل جان تا سونی از دستت شکایت نکرده هرچه زودتر دست از این دادگاه بازیا بکش. مادر این طراحی خود سونی هست. سری z سونی شاهکار مهندسی هست طراحیش. اینم بگم که کیفیت صفحه نمایش مهمه نه این که بزرگ باشه فقط پس انقدر نگو1520 چون بزرگه مزیته براش. روهم رفته هرجور مشخصاتو بچینی کنار هم z2 یه سروگردن بالاتره از 1520.

  5. دوست عزیز. بهترین دوربین در نوکیا متعلق به 1020 هست که در سایت معتبری مثل dxo که تخصصش دوربین هست در مقابل z2 شانسی نداره. حالا 1520 با سنسور کوچکترش نسبت به z2 بماند که قابل مقایسه نیست اصلا. شما در 1520 میتونیدهمزمان هم بولوتوث بدی هم بگیری؟ نه خدایی میتونی؟ کیفیت صفحه نمایش z2 میخوره 1520 رو. کیفیت و حجم صدای اسپیکرش هم همینطور،منظورم بلندی صدا نیستا،کیفیت هست.تاچ z2 هم با هرچیزی کار میکنه. پردازندش قویتره،رم 3 گیگ داره. باتریشون در یک حده. کیفیت صدای هدفونش بسیار بهتره. رابط کاربری ساده تر و شیک تری داره. طراحی چرا وقتی حرف از مهندسی سونی میشه مهم نیست؟ چرا سونی یک لنز با سنسور بزرگترو در 8.2 میلیمتر جا میده ولی نوکیا نمیتونه همین لنزو حتی با سنسور کوچکتر جا کنه تو همچین ضخامتی؟ نظرت با فیلمبرداری 4k و همچنین اسلومویشن چیه؟ قابلیت های نرم افزاری بیشمار در دوربین z2 کدومش در 1520 هست؟ اصلا در دوربین بصورت کلی رقیب نداره z2. بنظر من هنوز ویندوز جای کار زیادی داره تا به اندروید برسه. با اندروید بدون پرداخت پول خیلی راحت میشه هرجور نرم افزاری رو دانلود کرد اما شما در ویندوز همچین چیزی دیدی؟!! اندروید هرچقدرم بقول شما نا امن باشه ولی دست خودته هربلایی میخای سرش بیاری.محدود نکرده کاربراشو.بازم روهم رفته برتر نیست 1520 طبق مشخصات سخت افزاری. سیستم عامل بحثش مفصله.

    1. عزیز دل!
      من می گم هر دو تا رو دارم! کلی باهاشون کار کردم! از خودم که در نمیارم 😐
      دوربین 1020 هم تو زوم معلوم میشه! لرزشگیر اپتیکال هم فراموش نشه! 1520 هم رنگ بندیش خیلی بهتر از 1020 ِ!
      در ضمن! دوربین گوشی های نوکیا باری حرفه ای هاست!
      کاری که m8 با دو دوربین می کنه 1520 با یکی میکنه!
      فلش دو تایی هم فراموش نشه!
      هم بلندی و هم کیفیت صدای 1520 بهتره! باس هدفون های 1520 هم بیشتره!
      از نظر کیفیت صفحه نمایش هم بعله!
      کیفیت سونی اونقدر بیشتره که قابل مقایسه نیست شکی هم نیست!
      اما در بحث بزرگی و نمایش زیر آفتاب 1520 بهتره!
      سرعت لومیا پونصد و بیست تو انجام کار های سیستم عامل بیشتر از زد 2! پس 1520 چیه دگ!!!
      نمی دونم زد 2 داری یا زد 1 ولی تا حالا چن بار گوشیت رو خاموش روشن و ریست و … کردی؟؟ راس بگو!
      مهندسی رو که چیزی نگو لطفا!!
      همه میدونن طراحی های سونی سری زد کپی شده از طراحی آیفون 4ِ!
      می گی نه؟؟
      اولین گوشی ای که با زخامت کم و دور آلمینویمی و پشت شیشه ای اومد آیفون 4 بود! بعد سونی ازش کپی کردو تنها کاری که کرد این بود که آرم اپل رو کرد سونی و حتی در بخش دوربین ابداعی از خودش نداشت و فقط جای دکمه پاور رو عوض کرد!
      شنیدم که سونی می خواد تو مدل جدیدش از پلی کربنات و فریم آلمینیوم استفاده کنه مثل 930 و 925!!!!
      پس کلا مهندسی رو بخیال شو! اگه مهندسیشون درست بود هر 3-2 ماه یه پرچمدار نمی دادن بیرون!!!
      تاچ زد2 با مداد و خودکار کار نمیکنه!
      استور ویندوز فون باسه ایران کاملا آزاده و هرچی بخوای می تونی دانلود کنه و الآن همه بازی های گیملافت برای 1520 و 930 و 1020 مجانی هستن!
      و حتی ماهی 3-4 تا بازی گرون مجانی میشن که دانلود می کنیم واگه اونم نبود، خدارو شکر کرکر کم نیست!!
      برنامه های کرکی زیادن!!
      استور فارسی هم داریم که بدرد نمی خوره! مایکروسافت استور خیلی کامله!
      من هم نمی خوام هر بلایی سر گوشیم بیارم و بعد همه چی داغون شه!
      کم پیش نیومده!
      اندروید آیندش مثل سیمبینه!
      ولی
      ولی
      ولی
      بین سامسونگ و ال جی و اچ تی سی و سونی و جی ال ایکس :)) قطعا سونی انتخاب می کنم چون به مراتب یک کلاس از اونا بالا تره!!!!!!!!
      در کل زد 2 گوشی خوبیه! ولی بعد از 5اس و 1520!

    2. مهدی سلیمی

      دوست عزیز درسته سخت افزار زد 2 از 1520 بیشتره ولی عملکرد وین فون نسبت به اندروید خیلی بهتره و این که میگی همه چی رو مفتی میشه دانلود کرد این از فرهنگ ضعیف ماست که حق کپی رایت نداریم و بدون این که اهمیت بدیم چقدر هزینه و وقت صرف شده تا یک نرم افزار یا بازی ساخته بشه. زد 2 برتری خاصی نسبت به 1520 نداره به جز قابلیت ضد اب بودن همین. و این که به راحتی میشه در ویندوز فون نرم افزار و بازی های کرک شده رو نصب کرد درسته وین فون خیلی کار داره ولی پیشرفت فوق العاده اون رو هم نباید فراموش کرد وقتی یه شرکتی مثل مایکروسافت رو یه سمتی تمرکز کنه معموله چی میشه و احتیاج به توضیح بیشتر نیست

      1. نه داداش دوست داری برای تک تک بازیاش پول بدیم مخترع های اون نرم افزار ها اگه عقل داشتند عرضه نمی کردندبیرون پک کامل وارد بازار میکردند بعدشم ازقدیم گفتن :
        مفت باشه کفت باشه

  6. عزیزم
    همه میدونن که اندروید یک سیستم عامل کند و بسیار ویروس پذیره!
    من خودم همه چی داشتم!
    زد وان کامپکت ، اس ۳ و ایفون ۴
    من هر وقت سرعت اندروید رو با سیمبین مقایسه میکردم، میمردم! می گفتم اه اه سیمبین چه مزخرفه!
    و اندروید عجب سرعتی داره!
    درست مثل کسی که تمام عمرش تو پیکان نشسته و حالا رفته تو پراید! در حالی که نمی دونه ۲۰۶ و … هستن!
    کسی که هیچ وقت ویندوز فون نداشته (نخریده باشه) نمی فهمه که چقدر اندروید کنده!
    و هر کسی که از اندروید به ایوس رفته دگ بر نگشته به اندروید چون می بینه که چقدر اندروید پر درد سر و شلوغه
    مقایسه؟؟
    خب!
    قبلش بگم پدرم زد۲ داره
    اول این که کیفیت بلند گو های ۱۵۲۰ خیلی بهتر از سونی زد ۲ هس
    انتن دهی ۱۵۲۰ بهتره!
    صفحه نمایش بزرگ تر ۱۵۲۰
    بهترین خوانایی زیر نور آفتاب که زد تو بد نیست ولی ۱۵۲۰ سر تره!!
    دوربین ۱۵۲۰ که اگه اینو قبول نکنی هیچی نمیتونم بگم!
    کیفیت ساخت برابر
    طراحی سلیقس
    تاچ هم هر کدوم قابلیت هایی دارن! ۱۵۲۰ با هر چی کار میکنه و زد ۲ از فاصله زیاد!
    استحکام نوکیا در برابر ضربه بیشتره!
    ویندوز فون در حالت عادی حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ مگ از رم رو استفاده میکنه و این در حالی هست اندروید بعضی وقتا تا ۱/۵ گیگ رم رو اشغال میکنه!!
    زد تو سخت افزارش یک کلاس از ۱۵۲۰ بیشتره!
    ولی از دید من ۱۵۲۰ و زد ۲ تو بازی جی تی ای در حد اکثر امکانات یکم لگ دارن خیلی کم!
    ولی سرعت لود شدن تکسچر ها در زد تو پایینه!
    کلا اندروید یک ضعف محسوب میشه!
    ایوس هم با جیلبریک مشکلش حل میشه!
    کسی نبوده که از اندروید به آیوس و یا ویندوزفون مهاجرت کنه و ناراضی باشه!
    همه وینفون رو به سرعت بالا و بهینه بودن میشناسن! و ایوس رو به روون بودن و اپ ها
    اما اندروید رو چی؟؟؟
    ۹۷ ٪ ویروس موبایلی
    هنگ تیک لگ و …
    سیستم عامل متن باز (چقدرم که بدرد افراد می عمولی میخوره!!!!)
    سیمبین هم متن باز بود!
    دلیل این که نظر من تا الان یک منفی بیشتر داشته به خاطر اینه که گفتم اندروید اسباب بازیه!!!
    چون هر کی که جی ال ایکس و دیمو و هوایی و اچ تی سی و سامسونگ و مای فون و ….. داره مخالفه!
    چون تا حالا وینفون و ایوس نداشته (داشتن با در دست گرفتن کلی فرق داره!)

  7. فروش زیاد اصلا ملاک بر بهتر بودن گوشی نیست چون الان تو بازار ایران پراید از همه بیش تر فروخته در صورتی که لند کروز ١ صدم پراید هم نفروخته

  8. دقیقا میشه بگی چه چیز iphone 5s و لومیا 1520 از z2 بهتره؟بیا طبق مشخصات یک به یک مقایسه کنیم.شما با سیستم عامل اندروید مشکل داری در حالی که دنیا در تسخیر اندرویده. فقط تنها ایرادش مصرف زیاد باتری بود که در z2 با این باتری غول پیکرش دیگه نگرانی نداریم. اندروید بهترین سیستم عامله و سیستم عامل های محدود و بسته هیچ شانسی ندارن در مقابلش. شما به سیستم عاملی که اجازه نمیده بولوتوث کنی چیزیو میگی خوب؟!!! نظرت بنظرم زیاد موافق نداره.

  9. محمد جان
    نوشته شما درست، اما منفی دادم چون نوشتی همه میدونن z2 بهترین گوشی دنیاست!
    و من اینو قبول ندارم
    مطمئنا ۷۰ درصد بازدیدکننده ها هم با شما مخالفند!
    هر گوشی یک خوبی هایی داره
    به نظر من بهترین گوشی دنیا لومیا ۱۵۲۰ و ایفون ۵اس هستند و گوشی های اندرویدی صرفا اسباب بازی اند!
    حتی اگه ۱۲۸ گیگ رم داشته باشند!!!!
    از نظر من ویندوز فون و ایوس سیستم عامل محصوب میشن و اندروید فقط یک رابط کاربری!!!
    اما فقط نظرمه!!!!
    هر کی نظر خودشو داره!
    نمی تونید از طرف همه حرف بزنید!
    یکی ممکنه اصن شیفته سنسور سامسونگ باشه! (کم هم نیست)
    یکی شیفته بدنه اچ تی سی
    یکی شیفته قیمت هوایی
    یکی شیفته دوربین لومیا
    یکی شیفته صفحه ال جی و سونی

  10. این شرکتهای چینی فقط تو خود چین دارن فروش میکنن. اصلا نمیشه ملاک گرفت. یک یوزر برای انتخاب گوشی اصلا به این آمارا نباید نگاه کنه.مثلا الان همه میدونیم z2 بهترین اسمارت فون حال حاضر دنیاست،حالا تو این رده بندی ها اگه سونی آخرم باشه اصلا بدرد ماها بعنوان یک یوزر نمیخوره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH