بیش از نیمی از کامپیوترهای اداری جهان هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند

Windows-XP

مایکروسافت تقریبا هر کاری که در توان داشت را برای محبوب کردن ویندوز 8 به خرج داده است ولی عموم مردم هنوز به سیستم‌عامل‌ جدید مایکروسافت اطمینان ندارند و به‌تازگی نیز در یک آمار جالب مشخص شد که بیش از نیمی از کامپیوترهای اداری جهان هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند.

این آمار در جامعه آماری متشکل از 100 کسب‌وکار مختلف در بازار امریکای شمالی به‌دست‌آمده است ونشان از این دارد که از میان کل کامپیوترهای اداری جهان میزان 53 درصد، هنوز به سیستم‌عامل ویندوز XP مجهز هستند و جالب اینجاست که از میان 47 درصد باقی‌مانده، 29 درصد از افراد تنها دلیل خود برای مهاجرت از ویندوز XP را مشکل عدم تطابق نرم‌افزارهای جدید با این سیستم‌عامل دانسته‌اند. دیگر نکته جالب اینجاست که در میان کسانی که از ویندوز Xp به نسل‌های بعدی ویندوز مهاجرت نکرده‌اند، 15 درصد از این افراد نیز اعلام کرده‌اند که زمان لازم برای تغییر سیستم‌عامل یک عامل بازدارنده برای آن‌ها بوده است و 4 درصد از افراد نیز هزینه بالای خرید نسخه جدید ویندوز را عامل اصلی عدم به‌روز شدن سیستم‌عامل خود نامیده‌اند و 2 درصد از افراد نیز اعلام کرده‌اند که از این ویندوز برای اهداف آموزشی استفاده می‌کنند و قصد تغییر آن را ندارند.

در ماه آوریل سال جاری بود که مایکروسافت به‌طور رسمی پشتیبانی خود از ویندوز XP را خاتمه داد ولی محبوبیت این سیستم‌عامل به‌اندازه‌ای بالا بود که مایکروسافت مجبور شد تا تیمی تبلیغاتی را برای تهییج مخاطبین برای مهاجرت به ویندوز 8 به کار بگیرد و در این میان مشکلات مایکروسافت به ویندوز XP خلاصه نمی‌شد زیرا محبوبیت ویندوز 7 نیز به‌مراتب بالاتر از ویندوز 8 بود.

اقداماتی مانند رایگان کردن نسخه 8.1 ویندوز، توانست تا حدی به محبوبیت این سیستم‌عامل کمک کند ولی هنوز راه فراوانی برای مقبولیت عمومی ویندوز 8 باقی‌مانده است و مایکروسافت نیز اعلام کرده است که به‌زودی ویندوز 7 را نیز از لیست محصولات تحت پشتیبانی خود خارج خواهد نمود تا تمرکز کاری خود را بر روی ویندوز 8 و ویندوز 9 بگذارد.

البته این اقدام مایکروسافت کمی زورگویانه است زیرا مدت‌زمانی که پشتیبانی از ویندوز XP ادامه داشت به‌هیچ‌عنوان با مدت‌زمان پشتیبانی از ویندوز 7 قابل‌مقایسه نیست و کاربران به‌نوعی مجبور به مهاجرت به ویندوز 8 خواهند شد و این امر ممکن است موجب انتخاب سیستم‌عامل‌های دیگری برای کاربران ناراضی شود.

مایکروسافت برای ویندوز 9 خود وعده‌های فراوانی به کاربران داده است و اعلام کرده است که این ویندوز به ریشه‌های کلاسیک ویندوز رجعت خواهد داشت و آن‌ها را با امکانات مدرن ویندوز 8 تلفیق خواهد نمود ولی تا زمان عرضه این سیستم‌عامل نمی‌توان انتظار داشت که مخاطبین سختگیری که از ویندوز 8 زده شده‌اند، دوباره به مایکروسافت اعتماد کنند.

1 در مورد “بیش از نیمی از کامپیوترهای اداری جهان هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH