نسل بعد سخت‌افزارها امنیت بیشتری خواهند داشت

شرکت ای‌ام‌دی، گوگل، مایکروسافت و انویدیا اخیرا با لینوکس و پروژه محاسبات باز (OCP) همکاری می‌کردند. این شرکت‌ها مایلند که Caliptra یا یک بلوک IP سیلیکونی که قابلیت استفاده مجدد را دارد تولید کنند. این می‌تواند راه‌حلی استاندارد برای افزایش سود این صنعت باشد.

از کالیپترا می‌توان در آینده با انواع CPUها، SoCها، GPUها، NICها، SSDها و سایر اجزای سخت‌افزاری استفاده کرد. امنیت روش ROT به گونه‌ای است که فقط سیستم‌عاملی که دستگاه آن را تضمین کند، می‌تواند روی آن نصب شود.

گفته شده است که این روش می‌تواند امنیت کسب و کاری که تازه شروع به کار کرده‌اند را بالا ببرد و فضای ابری موجود نیز برای افزایش سطوح امنیت به وجود آمده است.

این برای کاربران چه معنایی دارد؟

قطعه جدید کالیپترا می‌تواند برای این صنعت بسیار جدی باشد، اما باید گفت که شرکت اینتل در لیست حامیان حضور ندارد.

آشیش نادکارنی (Ashish Nadkarni) که معاون گروه و مدیر کل زیرساخت جهانی IDC است اعلام کرده است که این ابتکارات در حیطه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به تلاش‌های قابل توجهی در صنعت نیاز دارد. فروشندگان باید پس از در نظر گرفتن نیاز بازار، قطعه یا سخت‌افزار موردنیاز را تولید کنند.

معاون این گروه همچنین اضافه کرد که همکاری گسترده بین پروژه محاسبات باز و بنیاد لینوکس می‌تواند به تولید فناوری‌های جدید سرعت ببخشد و محصولات جدیدی را در بازار ارائه کند. کد اولیه این فناوری به اعضا ارسال شده تا بتوانند با امنیت بیشتری به قطعه جدید دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH