سامسونگ به‌دنبال فروش بیش از 40 میلیون دستگاه تلویزیون در سال آینده

گزارشات جدید نشان می‌دهند که سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون در جهان در صدد فروش بیش از 40 میلیون دستگاه تلویزیون طی سال 2023 است. این پیش‌بینی به منظور اطمینان از تثبیت جایگاه برتر سامسونگ در بازار تلویزیون مطرح شده است. اگرچه غول کره‌ای بر این باور است که می‌تواند فروش تلویزیون‌های خود در سال میلادی آینده را به مرز 40 میلیون دستگاه برساند؛ اما کندی رشد اقتصادی در این حوزه طی دوره 3 ماهه آینده، تحقق هدفگذاری مورد اشاره را به یک چالش جدی تبدیل خواهد کرد.

با این‌حال علیرغم شرایط نامطلوب، سامسونگ برای تضمین رهبری خود در صنعت تلویزیون بایستی خوشبین باشد. از 40 میلیون دستگاه تلویزیون پیش‌بینی شده برای تولید حدودا 39 میلیون واحد مجهز به نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) خواهند بود. همچنین سامسونگ برای تولید 1.5 میلیون دستگاه تلویزیون اولد کوانتوم دات (QD-OLED) برنامه‌ریزی کرده است.

سامسونگ همانند ال‌جی برای تولید یا عرضه مدل‌های وایت اولد (W-OLED) هیچ برنامه‌ای ندارد. در حال حاضر مدل‌های W-OLED صرفا توسط ال‌جی دیسپلی تولید می‌شوند. سامسونگ پنل‌های LCD مورد نیاز برای تلویزیون‌های خود را از طریق شرکت‌های CSOT، HKC، ال‌جی دیسپلی، BOE و AUO تامین می‌کند.

از نظر سامسونگ، تامین پنل‌های نمایشگر از شرکت چینی CSOT در مقایسه با BOE از اولویت بالاتری برخوردار خواهد بود. در میان تامین‌کنندگان مورد اشاره، کمپانی چینی CSOT که یکی از شرکت‌های تابعه TCL به‌شمار می‌رود؛ به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری سامسونگ نقش‌آفرینی کرده و بر اساس اعلام وبسایت The Elec حدودا 10 میلیون واحد پنل نمایشگر را در اختیار برند کره‌ای قرار خواهد داد.

همچنین میزان حمایت سامسونگ از CSOT در مقایسه با BOE به‌مراتب بیش‌تر است؛ چرا که غول کره‌ای بر سر قراردادهای بازاریابی با شرکت BOE اختلافاتی دارد. بعلاوه یکی از شرکت‌های تابعه سامسونگ با نام سامسونگ دیسپلی جزو سهام‌داران CSOT به‌شمار رفته و پیش‌تر کارخانه خود در شهر سوژو را به شریک چینی خود فروخته است. با توجه به تمامی این موارد، بی‌تردید CSOT در مقایسه با سایر رقبای تامین‌کننده خود دست بالا را در اختیار خواهد داشت.

در مقطعی از زمان، BOE دومین تامین‌کننده بزرگ پنل‌های LCD برای تلویزیون‌های سامسونگ به شمار می‌رفت. اما وجود اختلافات مداوم در کنار سایر عوامل موجب شده تا طی چند وقت اخیر، جایگاه BOE در سبد تامین‌کنندگان طرف قرارداد سامسونگ تا حدی تنزل پیدا کند. در کنار این اختلافات، سامسونگ در صدد تنوع‌بخشی به زنجیره تامین نمایشگرهای LCD مورد نیاز خود است؛ چرا که شیوع فراگیر ویروس کرونا در جهان موجب وارد آمدن ضربات جدی به صنعت تلویزیون شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH