تویوتا BZ3 الکتریکی رونمایی شد

شرکت تویوتا از سدان الکتریکی bZ3 رونمایی کرده است. این خودرو پس از خودروی bZ4X SUV دومین خودروی الکتریکی از خانواده bZ است.

در این خودرو از پلتفرم e-TNGA استفاده شده که به طور مشترک با تویوتا، FAW تویوتا و BYD توسعه داده شده است. FAW تویوتا توانسته باتری و موتور الکتریکی را برای در خودروی bZ3 فراهم کند.

این سدان طولی معادل 4.7 متر دارد که آن را در دسته سدان‌های سایز متوسط قرار می‌دهد. تویوتا BZ3 الکتریکی با داشتن فاصله محوری نزدیک به 2.9 متری می‌تواند با خودروهایی مثل تسلا مدل 3 و Nio ET5 رقابت کند.

دو آپشن الکتریکی وجود دارد که شامل 135 کیلووات یا 180 کیلووات است. موتور الکتریکی نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مدل قدرتمندتر این خودرو که قدرتی برابر با 240 اسب بخار دارد، احتمالا در رانندگی لذتی متفاوت‌تر ببخشد.

باتری‌های Blade LFP که توسط BYD ارائه شده‌اند، دو اندازه متفاوت دارند که به ترتیب شامل 49.92 کیلووات ساعت با برد 517 کیلومتر و 65.28 کیلووات ساعت با برد 616 کیلومتر هستند. علاوه بر این، مورد دوم گواهی CLTC نیز دارد. شرکت تویوتا ادعا کرده است که این باتری‌ها کیفیت خوبی دارند و پس از 10 سال همچنان 90 درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد.

فضای داخلی خودرو بر اساس کانسپت Family Lounge چیده شده است که به گفته تویوتا فضایی لذت‌بخش و آرام را برای خانواده و دوستان فراهم خواهد کرد. از تصاویر منتشرشده می‌توان فهمید که در خودرو نور فراوانی وجود داشته باشد، چون خودرو به پنجره‌های بزرگ و وسیعی مجهز شده است.

در کابین داخلی خودرو صفحه نمایش مرکزی بزرگ قرار داشته که با یک کنسول سینی‌مانند ادغام می‌شود. فرمان خودرو شبیه فرمان خودروی bZ4X است. این خودرو به فکر گوشی‌های هوشمند نیز بوده است؛ یک سیستم شارژ بی‌سیم برای شارژ باتری این وسایل نیز در خودرو قرار گرفته است.

همچنین کنترل صوتی و همه عملکردهای ماشین از داخل خودرو قابل کنترل خواهد بود.

این خودرو قرار است توسط FAW تویوتا در چین رونمایی شود، البته هنوز زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است. تویوتا BZ3 الکتریکی قرار است با قیمتی معادل با 28000 دلار تا قبل از پایان سال جاری تولید شود که البته درست یا غلط بودن آن هنوز اعلام نشده است.

اسکرول به بالا
TCH