اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه نیز فعال خواهد شد

سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink for RVs یا همان اینترنت استارلینک برای خودروها قرار است برای خودروهای در حال حرکت نیز راه‌اندازی شود. اسپیس ایکس اعلام کرده است که این فناوری از دی ماه یا دسامبر 2022 در دسترس خواهد بود.

در ابتدا تنها می‌شد در هنگامی که خودرو پارک شده باشد از راه دور یا نزدیک از این فناوری استفاده کرد ولی اکنون می‌توان در خودروی در حال حرکت نیز از این تکنولوژی استفاده کرد گرچه ارزان نخواهد بود.

استارلینک استاندارد برای سرویس خودروها هزینه‌ای معادل 599 دلار دارد، اما استفاده از این نوع اینترنت در هنگام حرکت به ماهواره‌ای قدرتمندتر با کارایی بالا نیاز دارد در نتیجه علاوه بر هزینه حمل و نقل و جابجایی 50 دلاری، هزینه‌ای برابر با 2500 دلار خواهد داشت.

با این حال، برای متصل شدن به اینترنت باید 135 دلار در ماه هزینه کرد. البته باید اشاره کرد که استارلینک در خودروهای در حال حرکت نسبت به سایر سرویس‌ها در الویت نیست پس خدمات کاهش می‌یابد در نتیجه باید انتظار سرعت پایین‌تر در مناطق شلوغ و در ساعات اوج مصرف را نیز داشت.

 

ماهواره تخت اسپیس ایکس که روی خودروهای در حال حرکت استفاده خواهد شد

ایلان ماسک اعلام کرده است که این سخت‌افزار در برابر آب و هوا مقاوم است و به صورت دائمی روی وسیله نقلیه افراد تعبیه خواهد شد. پس باید هزینه‌ای برای راه‌اندازی روی خودرو نیز پرداخت شود.

استفاده از این فناوری در هنگام حرکت با ویژگی Flat High Performance Starlink در دسترس است که البته با پایه Wedge نصب خواهد شد. عدم وجود این پایه یا استفاده از هر مدل دیگر استارلینک باعث می‌شود که ضمانت محدود فرد باطل شود.

اینترنت استارلینک برای خودروهای در حال حرکت دارای سرعت بالا و قطعی بسیار کم است و تنها در مناطق خاصی ارائه می‌شود. علاقمندان می‌توانند در بازارهای منتخب آن را سفارش دهند.

مدتی می‌شود که ایلان ماسک این قابلیت را برای علاقمندان ارائه کرده است، اما کمیسیون ارتباطات فدرال در اوایل تابستان اجازه داد تا از این سیستم در وسایل نقلیه متحرک استفاده کرد. سپس اسپیس ایکس نیز اعلام کرد که این خدمات قرار است در هواپیماها و کشتی‌های کروز نیز عرضه شوند، بنابراین اینکه خودروها یا وسایل نقلیه روی زمین بخواهند به این سیستم مجهز شوند خیلی هم شوکه‌کننده نخواهد بود.

رانندگی در آلاسکا با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH