نوکیا G60 5G مدل جدید و جذاب HMD خواهد بود

نوکیا قصد دارد تا به‌زودی اولین گوشی 5G خود را در بازار هندوستان عرضه نماید. برند تحت مالکیت کمپانی HMD Global در اوایل ماه جاری میلادی از انعقاد قراردادی با شرکت مخابراتی Reliance Jio برای استقرار شبکه 5G خبر داد. نوکیا G60 5G اولین گوشی 5G این برند فنلاندی در بازار هندوستان به‌شمار خواهد رفت. این اسمارت‌فون همراه با فهرست مشخصات کامل آن در وبسایت Nokia India رویت شده است. در حال حاضر تنها جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه این اسمارت‌فون در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

نوکیا G60 5G ضمن برگزاری رویداد IFA 2022 طی ماه سپتامبر برای بازارهای جهانی معرفی شد. نسخه هندی این اسمارت‌فون نیز با مشخصاتی مشابه روانه بازار خواهد شد. بر اساس اعلام فهرست رسمی منتشر شده، این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و ناچ قطره‌ای شکل است. نرخ نوسازی 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 500 نیتی و پوشش محافظ گوریلا گلس 5 سایر ویژگی‌های این نمایشگر را تشکیل می‌دهند. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور نیز روی لبه جانبی بدنه این اسمارت‌فون تعبیه شده است.

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز نوکیا G60 5G مجهز به سیستم دوربین پشتی سه‌گانه است. این پیکره‌بندی شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی نیز به منظور ثبت تصاویر سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست، توان پردازشی نوکیا G60 5G از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 695 ساخت کوالکام به‌همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی به‌کارگیری شده در نوکیا G60 از فناوری شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه این اسمارت‌فون به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12 در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. اطلاعات مندرج در فهرست رسمی تائید می‌کنند که این اسمارت‌فون از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید برای مدت 3 سال و آپدیت‌های امنیتی ماهیانه برای مدت 3 سال بهره‌مند خواهد شد.

امکانات ارتباطی نوکیا G60 5G شامل قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت با پشتیبانی از eSIM، اتصال 5G، وای‌فای 6، بلوتوث 5.1، GPS، پورت USB Type-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. نوکیا G60 5G در 2 مدل رنگی مشکی (Black) و یخی (Ice) قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH