قابلیت Crash Detection در اپل واچ جان یک نفر را نجات داد

قابلیت جدید Crash Detection در اپل واچ به فاصله یک هفته بعد از خرید، جان صاحبش را نجات داد. مردی ایندیاناپولیسی اعلام کرده است که یک هفته بعد از آن که اپل واچ خریده بود، تصادف می‌کند. او با سرعتی حدود 70 کیلومتر به یک تیر چراغ برق برخورد کرده بود.

این مرد می‌گوید که در صندلی خود گیر افتاده بود و در تلاش بوده است که هشیاری خود را حفظ کند تا خود را از این وضعیت نجات دهد. اما در همان حال متوجه شده است که اپل واچ با اورژانس تماس گرفته است.

این مرد در مصاحبه با برنامه ABC World News Now گفته است: «اگر به خاطر این ساعت نبود، مشخص نبود که چند ساعت طول می‌کشید تا کسی به داد من برسد.» به لطف تماس اپل واچ، اورژانس در کمتر از پنج دقیقه خود را به محل تصادف رسانده بود. خوشبختانه بعد از انجام معاینات مختلف، اعلام شد که این مرد آسیبی جدی ندیده است و فقط باید برای مدتی از عینک اصلاحی استفاده کند.

بعد از این اتفاق، این مرد داستان را در قالب یک ایمیل برای تیم کوک، مدیر عامل اجرایی اپل، تعریف کرده بود. تیم کوک نیز در جواب به ایمیل او اعلام کرده بود که حوادثی از این دست دلیل توسعه قابلیت Crash Detection است.

قابلیت Crash Detection

قابلیت Crash Detection بر روی اپل واچ اولترا، خانواده ساعت‌های هوشمند اپل واچ 8 و اپل واچ SE موجود است. این قابلیت بر روی تمام اعضای خانواده گوشی‌های آیفون 14 نیز عرضه شده است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این فناوری همچنان نیاز به بهبود دارد و به همین دلیل نیز، اپل از کاربران خواسته است که بازخوردهای خود را ارائه کنند. در هر صورت قابلیت Crash Detection برای این مرد خوش شانس درست همان طور که اپل تبلیغ کرده بود، عمل کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH