پاول دورف

پاول دورف به جنگ اپل و گوگل می‌رود

خالق تلگرام، پاول دورف در کانالش نوشته است که اپل انتشار یک به‌روزرسانی مربوط به تلگرام را که ویژه هالووین تدارک دیده شده است، به تاخیر انداخته است. او همچنین بیان کرده است که همه چیز به زودی عوض خواهد شد.

ما یک شگفتانه هالووین برای شما داشتیم، اما ظاهراً فردی هست که نمی‌خواهد ما هالووین را جشن بگیریم. یک هفته است که آخرین به‌روزرسانی تلگرام در قسمت بررسی اپل گیر کرده و ما از علت تاخیر بی‌خبر هستیم. اپل ادعا می‌کند که ما 24 ساعت شبانه‌روز مشغول بررسی اپلیکیشن‌ها است، اما تجربه به ما نشان داده که حدود هفت تا ده روز طول می‌کشد تا به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های بزرگ به اپ استور برسد. دوستان من که اپلیکیشن‌های کوچکی دارند می‌گویند وضع برای آنها به مراتب بدتر است و برای انتشار یک به‌روزرسانی که باگ‌های اپلیکیشن را برای کاربران اپل رفع می‌کند، باید حدود یک ماه صبر کنند.

دورف در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرده است که تغییرات در راه هستند. «از اول نوامبر قوانین جدیدی که تحت عنوان «قانون بازارهای دیجیتال» (Digital Markets Law) نامیده می‌شوند، در اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهند شد. این قانون به سوءاستفاده‌هایی که شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل از قدرت بازار می‌کنند، پایان می‌بخشد.»

اگر شما نیز از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن هستید و با اپ استور یا گوگل پلی درگیر هستید، لطفاً به من از طریق آدرس pavel@telegram.org اطلاع بدهید. اپل تصمیم خواهد گرفت که منابعش را صرف بهبود فرآیندهایش کند و یا خاکستر آنها را جمع کند.

پایان این نامه طولانی دورف با این جمله است: «زمان آن رسیده که با شیاطین بجنگیم.» این که عاقبت فراخوان دورف به کجا خواهد رسید، مشخص نیست؛ اما به قطع می‌توان گفت که پاول دورف از دست اپل به شدت عصبانی است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH