آیفون SE جدید یک کپی از آیفون XR نخواهد بود

شایعات جدید حکایت از آن دارند که آیفون SE جدید بر پایه آیفون XR طراحی و تولید خواهد شد. با این حال، شاید این موضوع واقعیت نداشته باشد.

براساس اطلاعاتی که راس یانگ، تحلیل‌گر و موسس شرکت‌های تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants و DisplaySearch منتشر کرده است، اپل هنوز تصمیمی در مورد ویژگی‌های صفحه نمایش اسمارت‌فون ارزان‌قیمتش نگرفته است.

در واقع شرکت نه تنها در مورد نوع پنلی که در آیفون SE جدید به کار می‌گیرد، مردد است؛ بلکه حتی در مورد اندازه صفحه نمایش هم به جمع‌بندی نرسیده است. آیفون SE جدید که سال 2024 عرضه خواهد شد، شاید با یک پنل IPS و شاید هم با یک پنل امولد ارائه شود. در خصوص اندازه صفحه نمایش هم صحبت از 5.7 یا 6.1 اینچ است.

با این تفاسیر می‌توان گفت که گوشی پایین‌رده کوپرتینویی‌ها در زمینه صفحه نمایش می‌تواند شباهت‌هایی به آیفون XR، آیفون X و حتی آیفون 12 یا 13 داشته باشد. اما همان طور که گفته شد، هنوز اطلاعاتی در مورد وضوح تصویر در دست نیست.

تجربه‌های قبلی گوشی‌های آیفون SE ثابت کرده‌اند که هر گاه صحبت از این گوشی در میان باشد، اپل تمام سعی خود را خواهد کرد که مجبور به هزینه کردن برای قاب یا بخش‌های جدید دیگری نشود. پس شاید استفاده از یک پنل IPS و قابی به مانند قاب گوشی آیفون XR منطقی باشد.

در عین حال نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که این هندست سال 2024 عرضه می‌شود و شاید تا آن زمان اپل نخواهد حتی در ارزان قیمت‌ترین گوشی خود هم از یک صفحه نمایش بی‌کیفیت استفاده کند.

یانگ به واسطه شغلش، معمولاً اطلاعات بیشتری در مورد صفحه نمایش‌ها دارد و تحلیل‌هایش در این زمینه قابل اتکا هستند. همین یانگ بود که برای اولین بار صحبت از صفحه نمایش 120 هرتزی در آیفون 12 پرو و 60 هرتزی در دیگر گوشی‌های این سری از اسمارت‌فون‌های اپل کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH