شرکت امنیتی بلاک‌چین Peckshield

آماری ترسناک از بازار کریپتو؛ ۳ میلیارد دلار ارز دیجیتال در ماه اکتبر دزدیده شده است!

شرکت امنیتی بلاک‌چین Peckshield آماری را در شب هالووین به اشتراک گذاشت و افزود که در ماه اکتبر، ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال بازگردانده شده است.

شرکت بلاک‌چین Peckshield در ۳۱ اکتبر اعلام کرد که مجموع دارایی‌های دیجیتال دزدیده شده تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲، به میزان ۲٫۹۸ میلیارد دلار گزارش شده است که تقریباً دوبرابر ۱٫۵۵ میلیارد دلار ازدست‌رفته در کل سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس گزارش شرکت Peckshield، حدود ۴۴ حمله اکسپلویت (کدی ماهرانه برای سوء استفاده مهاجم‌ها از یک شکاف امنیتی خاص) به ۵۳ پروتکل در در ماه اکتبر (ماه مورد علاقه هکرها) مشاهده شده است. مهاجم‌ها در یک ماه، ۷۶۰ میلیون دلار به دست آوردند و ۱۰۰ میلیون دلار پس گرفتند.

شرکت Peckshield در توییتی، آمار دقیق‌تری از میزان ارز دیجیتال سرقت‌شده منتشر کرده است:

 مهاجم‌ها با انجام حداکثر ۴۴ حمله اکسپلویت ( و تحت‌تاثیر قرار گرفتن ۵۳ پروتکل)، حدود ۷۶۰٫۲ میلیون دلار در اکتبر سال ۲۰۲۲ به دست آوردند. مهاجم‌ها ۱۰۰ میلیون هم از پروتکل‌های سوءاستفاده شده سرقت کرده‌اند تا وجوه سرقت شده در سال ۲۰۲۲، نسبت به سال گذشته دوبرابر افزایش پیدا کند.

ماه مارس، با کمتر از ۷۱۰ میلیون دلار سرقت، دومین ماه فعال هکرها در سال جاری به شمار می‌آید. در ماه مارس، مهاجم‌ها با سوءاستفاده از پل رونین، ۶۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های ارز دیجیتال را به سرقت بردند.

به گفته این شرکت امنیتی، بزرگ‌ترین بهره‌برداری مهاجم‌ها در ماه اکتبر به زنجیره بایننس (BNB) بازمی‌گردد که این زنجیره، ۵۸۶ میلیون دلار از دارایی خود را از دست داد. پروتکل دیفای Mango Markets در جایگاه دوم این فهرست قرار می‌گیرد، حال‌آنکه گزارشی به‌ دست‌ آمده که توافقی با بهره‌برداران برای بازگرداندن برخی از وجوه صورت‌گرفته است.

طبق اطلاعات پایگاهِ داده Rekt DeFiYield، حملات اکسپلویت قابل‌توجه دیگری هم در ماه اکتبر اتفاق افتاده است؛ به‌عنوان‌مثال، پلتفرم بازدهی کریپتو فری‌وی (Freeway)، از طریق راگ پول (یکی از راه‌های کلاهبرداری) ۶۰ میلیون دلار ضرر کرد، شرکت‌های ترانزیت سوآپ (Transit Swap)، تیم فایننس (Team Finance) و مولا (Moola)، به ترتیب ضرر ۲۹ میلیون، ۱۳ و ۹ میلیون دلاری در بازار ارز دیجیتال را تجربه کردند.

DeFiYield گزارش خود را در ۱ نوامبر منتشر کرد که وضعیت تأسف‌بار هک فست ماه گذشته را توصیف می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که مهاجم‌ها با استفاده از ترفندهای پانزی (Ponzi Scheme) و راگ پول (Rug Pull) و سوءاستفاده مستقیم از پروتکل، ۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده‌اند. شرکت مذکور در مجموع، ۳۵ حادثه سرقت در طی ماه جاری گزارش کرده است؛ ۱۵ تا از این سرقت‌ها به‌صورت روش کلاهبرداری راگ پول انجام شده است.

البته این گزارش یک نکته مثبتی را مطرح می‌کند که حدود ۸۹۰ میلیون دلار از دارایی‌های ارز دیجیتال از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون بازیابی شده است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH