گمرک: فعلا امکان رجیستری آیفون 14 وجود ندارد!

پس از مشکلات به وجود آمده در زمینه رجیسری گوشی‌های سری آیفون 14، گمرک اعلام کرد که گوشی‌های وارد شده به کشور قاچاق نیستند، اما فعلا رجیستری نمی‌شوند.

هرچند گمرک با اطلاعیه جدید خود تلاش کرد تا موضوع رجیستری گوشی‌های آیفون 14 را برطرف کند، اما در حال حاضر بلاتکلیفی در این خصوص بیش از گذشته شده است.

بیش از یک ماه است که گوشی آیفون 14 وارد کشور شده و خریداران این مدل‌ها برای فعال‌سازی گوشی دچار مشکل شده‌‌اند، در این مدت تعدادی از خریداران اعلام کرده‌اند که پس از مدتی آنتن آن‌ها قطع شده و دیگر امکان تماس ندارند.

در حال حاضر امکان ثبت و ترخیص گوشی آیفون 14 در گمرک وجود ندارد به همین دلیل حتی اگر گوشی‌ها به صورت مسافری وارد کشور شود، شناسه آنها در سامانه ثبت نمی‌شود و امکان رجیستری آن‌ها وجود ندارد.

با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون 14 بازار قاچاق هستند. لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیدا توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون 14 از خرید و فروش آن خودداری کنند.

حال با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از گمرک، هر مسافر می‌تواند در سال یک تلفن همراه وارد کشور کند و این نحو ورود قاچاق محسوب نمی‌شود.

البته گمرک هم به طور شفاف تکلیف افرادی که قصد رجیستر کردن گوشی آیفون 14 را دارند، مشخص نکرده ولی مشخص شد که در حال حاضر امکان رجیستر شدن گوشی‌های آیفون 14 در سامانه همتا وجود ندارد.

گمرک در این خصوص گفت: امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر وجود ندارد به همین دلیل براساس مصوبات کمیته رجیستری تلفن همراه، امکان فعال‌سازی نیز وجود ندارد.

با این‌حال همچنان این پرسش که چرا امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی وجود ندارد، بدون پاسخ مانده است. همچنین، هیچ نهادی تاکنون توضیحی درباره زمان برطرف شدن این مشکل و امکان رجیستری آیفون 14 ارائه نکرده است.

1 در مورد “گمرک: فعلا امکان رجیستری آیفون 14 وجود ندارد!”

  1. یه تدبیری هم باید برای ما که یدونه آیفون 14 برای استفاده شخصی (نه تجاری) از راه مسافری (که قانونی است هر مسافر با پاسپورت در سال یک عدد گوشی وارد و رجیستر کند) وارد کردم و در فرودگاه امام خیمنی بابت ثبت اولیه گمرک سیم کارت داخل گوشی گذاشتم (سیم کارت به نام خودم) و گمرک ارزش گذاری گوشی بنده رو انجام داده و آنتن گوشی امروز دیگه قطع میشه بیاندیشند. نمیدونم مثلا بگن همون شخصی که با پارسپورتش وارد کرده باید با شماره کارت همون هم هزینه رجیستری در سامانه گمرک واریز بشه تا اونایی که شخصی وارد نکردند مشخص بشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH