فضاپیمای اسپیس‌ایکس استارشیپ

یک قدم نزدیک‌تر به سفر تفریحی به فضا؛ فضاپیمای استارشیپ آماده اولین پرتاب مداری

فضاپیمای اسپیس‌ایکس استارشیپ به زودی می‌تواند اولین پرتاب مداری کامل خود را تجربه کند. براساس گزارش رویترز، اسپیس‌ایکس در نظر دارد این فضاپیما را اوایل ماه دسامبر روانه مدار زمین کند. البته شرکت عنوان کرده است که این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود.

این فضاپیما از یک پرتابگر فوق سنگین (Super Heavy) هفتاد متری و فضاپیمای پنجاه متری اسپیس‌ایکس استارشیپ تشکیل می‌شود و در نظر دارد تا اولین پرتاب مداری کامل خود را تجربه کند. طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت، بوستر پرتابگر به زمین بازخواهد گشت و فضاپیما نیز بعد از نود دقیقه وقت‌گذرانی در فضا، در ساحل هاوایی فرود خواهد آمد.

در حال حاضر اسپیس‌ایکس مجوز اداره هوانوردی فدرال (FAA) را برای پرتاب ندارد. آژانس پرتاب عنوان کرده است که تنها زمانی اقدام به پرتاب این فضاپیما می‌کند که شرکت تمام مدارک و مجوزهای لازم را ارائه کند و آژانس نیز به صورت کامل آنها را بررسی کند.

فضاپیمای اسپیس‌ایکس استارشیپ یک سامانه حمل انسان و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و حتی فراتر از آن است که براساس سیاست فضایی شرکت قابلیت استفاده مجدد را دارد و می‌تواند تا 100 تن بار حمل کند. شرکت برنامه دارد تا از این فضاپیما در برنامه استارلینک هم استفاده کند. گفته می‌شود اسپیس ایکس می‌خواهد با اسپیس‌ایکس استارشیپ در هر پرتاب 400 ماهواره راهی فضا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH