قابلیت جدید و جذاب یوتیوب برای قسمت لایواستریم

یوتیوب در حال آماده کردن قابلیتی جدید برای بخش لایواستریم است که به موجب آن برخی از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به هنگام لایو یک مهمان داشته باشند. یوتیوب این خبر را در کانال Creator Insider و بر روی وبلاگش گذاشته است. برای شروع، این قابلیت تنها با استفاده از گوشی امکان‌پذیر خواهد بود و بر روی نسخه دسکتاپ عرضه نمی‌شود.

همان طور که اشاره شد، این قابلیت در ابتدا تنها برای عده‌ای منتخب از تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌شود و در ادامه این گستره بیشتر و بیشتر خواهد شد. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از روی رایانه خود یک لایواستریم برنامه‌ریزی کنند و سپس از طریق گوشی خود لایو بگیرند. یا بدون هیچ زمان‌بندی و به صورت آنی با همان گوشی خود لایو بگیرند.

در زمان لایو فقط می‌توان یک مهمان داشت؛ البته می‌توان مهمان‌ها را به صورت چرخشی تغییر داد. همین که مهمانی را دعوت می‌کنید، استریم فید شما بالای تصویر مهمان نشان داده خواهد شد. از هفته‌های آینده برخی از تولیدکنندگان محتوا دکمه‌ای را با عنوان Go Live Together در حساب کاربری خود مشاهده خواهند کرد.

این دسته از افراد باید در ابتدا اطلاعاتی را در خصوص استریم خود وارد کنند؛ اطلاعاتی از قبیل عنوان آن، توضیحاتش، تنظیمات کسب درآمدش و همچنین جزئیات قابل مشاهده بودنش. بعد از انتخاب گزینه Invite a co-streamer، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مهمانی را برای حضور در لایواستریم خود دعوت کنند. بعد از آن که مهمان بر روی گزینه دعوت کلیک می‌کند، راهی اتاق انتظار می‌شود. هنگامی که هم میزبان و هم مهمان آماده بودند، میزبان می‌تواند با انتخاب دکمه Go Live برنامه‌اش را شروع کند.

در این حالت از استریم مهمان نیز می‌تواند تبلیغات نمایش دهد، اما درآمد حاصل از این کار به جیب میزبان خواهد رفت. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که استریم در کانال مهمان نمایش داده نخواهد شد. البته یوتیوب عنوان کرده است که از حساسیت نمایش لایواستریم در کانال مهمان اطلاع دارد و شاید در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت نیز باشیم.

چند وقتی می‌شود که تیک‌تاک و توییچ نیز از قابلیت مشابهی در پلت‌فرم‌های خود رونمایی کرده‌اند. چند هفته پیش تیک‌تاک قابلیتی را با نام Multi-Guest عرضه کرد که با استفاده از آن فرد می‌تواند با استفاده از یک پنل، به صورت همزمان با پنج نفر دیگر لایو بگیرد.

هفته گذشته نیز توییچ قابلیتی به نام Guest معرفی کرد که به موجب آن استریمرها می‌توانند به آسانی دیگر تولیدکنندگان محتوا و گیمرها را به استریم خود دعوت کنند و تجربه‌ای به مانند برنامه‌های تاک شو خلق کنند. در این قابلیت نیز فرد می‌تواند به صورت همزمان میزبانی از پنج نفر را برعهده بگیرد.

همان طور که مشخص است، کاربر می‌تواند در تیک‌تاک و توییچ تا پنج نفر مهمان داشته باشد؛ در حالی که یوتیوب فعلاً با محدودیت در این قسمت مواجه است و کاربر تنها می‌تواند یک مهمان دعوت کند. البته با در نظر گرفتن این موضوع که قابلیت جدید یوتیوب در مراحل اولیه انتشار است، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک تعداد مهمان‌های یوتیوب حتی از تعداد مهمان‌های تیک‌تاک و توییچ هم بیشتر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH