ویژگی‌های جدید مرورگر گوگل کروم موجب تسهیل زندگی کاربران خواهند شد

گوگل همواره قابلیت‌های جدیدی را به مرورگر کروم خود اضافه می‌کند؛ اما تمامی این امکانات به اندازه 3 مورد قابل ارائه در اواخر ماه نوامبر تاثیرگذار نیستند. طی هفته گذشته گوگل با انتشار یک پست وبلاگی به تشریح کلیه امکانات بزرگ ورژن 108 مرورگر کروم پرداخت. این نسخه از مرورگر هم‌اکنون در مرحله تست بتا قرار دارد. 3 ویژگی جدید بسیار کاربردی بوده و بی‌تردید کاربران حداقل از یکی از آنها به‌طور مرتب استفاده خواهند کرد.

مرورگر کروم 108 با 3 ویژگی جدید منتشر می‌شود. نخستین ویژگی جدید به‌طور کامل برای فصل خرید تعطیلات تدارک دیده شده است. جشنواره فروش جمعه سیاه در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و طی این رویداد تقریبا تمامی خرده فروشی‌ها محصولاتی را عرضه خواهند کرد. در چنین شرایطی تلاش جهت یافتن بهترین قیمت پیشنهادی برای یک محصول احتمالا امری چالش‌برانگیز به‌شمار می‌رود. اینجاست که ابزار جدید ردیاب قیمت کروم وارد عمل می‌شود.

کاربران به منظور استفاده از این قابلیت بایستی به هر فروشگاه آنلاین مراجعه نموده و محصولی که مایل به ردیابی قیمت آن هستند را پیدا کنند. سپس به منظور آغاز ردیابی قیمت آن محصول روی دکمه جدید Track price در نوار آدرس کلیک کنند. در صورت تغییر قیمت محصول، کاربران یک ایمیل اطلاع‌رسانی را دریافت خواهند کرد. همچنین کاربر در صورت انصراف از ردیابی قیمت یک محصول به آسانی می‌تواند روی دکمه Tracking price در نوار آدرس کلیک نموده و سپس روی دکمه Untrack کلیک کند.

همچنین آپدیت جدید کروم به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق پنل جانبی به مقایسه نتایج جستجو بپردازند. بدین منظور کاربران بایستی به جستجوی موضوع مورد نظر خود در گوگل پرداخته و سپس یک نتیجه را انتخاب کنند. اکنون یک دکمه با ظاهری مشابه لوگو G گوگل در سمت راست نوار آدرس نمایان می‌شود. با کلیک روی این دکمه، ابزار جستجو در پنل جانبی باز می‌شود. اکنون کاربر بدون فشردن دکمه back قادر به پرش بین نتایج جستجو خواهد بود. چنان‌چه از نسخه 107.0.5304.88 گوگل کروم یا ورژن‌های جدیدتر آن استفاده می‌کنید؛ در این‌صورت به ویژگی فوق دسترسی خواهید داشت.

نهایتا کاربران می‌توانند پسوردهای ذخیره شده روی کروم را بین کامپیوتر دسکتاپ و دستگاه‌های موبایلی خود همگام‌سازی نمایند. بدین منظور بایستی مرورگر کروم روی دستگاه موبایلی را اجرا نموده و سپس روی نشان سه نقطه در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. در ادامه بایستی منوی تنظیمات را باز کرده و روی گزینه Turn On Sync ضربه بزنید. در صفحه بعدی نیز بایستی گزینه Yes, I’m In را لمس کنید. بدین‌ترتیب شما قادر به مشاهده پسوردهای خود در تمامی دستگاه‌هایتان خواهید بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH