واکنش جک دورسی به اخراج گسترده کارمندان توییتر توسط ایلان ماسک

جک دورسی؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر در واکنش به اخراج گسترده کارمندان این شرکت توسط مالک کنونی آن یعنی ایلان ماسک اعلام کرد که مسئولیت ایجاد چنین وضعیت پیچیده‌ای برای کلیه کارمندان توییتر بر عهده وی بوده و نامبرده، این رسانه اجتماعی را با سرعتی بسیار بالا توسعه داده است. ایلان ماسک در روز جمعه حدودا نیمی از نیروی کار توییتر را اخراج کرد و این موضوع کارمندان شاغل در تمامی بخش‌های کمپانی را تحت تاثیر قرار داد.

جک دورسی طی یادداشتی اعلام کرد: “کارمندان توییتر در گذشته و حال همواره قوی و انعطاف‌پذیر بوده‌اند و مهم نیست که شرایط کنونی تا چه اندازه دشوار باشد؛ چرا که آنها همواره راهی را کشف خواهند کرد. من متوجه شده‌ام که اکنون افراد بسیاری از من عصبانی هستند. مسئولیت قرار گرفتن تمامی کارمندان توییتر در چنین وضعیت دشواری بر عهده من است. من شرکت را با سرعتی بسیار بالا توسعه دادم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.”

آقای دورسی در 2 مقطع زمانی مجزا به‌عنوان مدیرعامل در توییتر فعالیت کرد. وی پس از برکناری از سمت مدیرعاملی در سال 2007 نهایتا در سال 2015 بار دیگر با همین عنوان شغلی به توییتر بازگشت تا اینکه بالاخره وی در نوامبر سال 2021 از سمت خود استعفا کرد. وی پاراگ آگراوال؛ مدیرعامل سابق توییتر را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد و خیلی زود از تصمیم ایلان ماسک برای خریداری توییتر حمایت کرد.

جک دورسی با انتشار پستی در توییتر طی ماه آوریل اعلام کرد: “ایلان راه‌حل منحصربه‌فردی است که من به آن اعتماد دارم.” وی در پیام‌های متنی خصوصی که ضمن رسیدگی به پرونده شکایت توییتر از ایلان ماسک فاش شدند نیز به همین موضوع اشاره کرده بود.

آقای دورسی در پیامی خطاب به مدیرعامل شرکت‌های تسلا و SpaceX اعلام کرد: “من اجازه نخواهم داد که این خرید با شکست مواجه شود و در این راستا هر کاری که لازم باشد را انجام خواهم داد. اجرای این قرارداد برای بشریت بسیار حیاتی است.” بر اساس محتوای یک سند در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، هنگام تصاحب مالکیت توییتر توسط ایلان ماسک، جک دورسی 2.4 درصد از سهام توییتر را در اختیار خود نگه داشت.

ایلان ماسک پیش از اخراج حدودا 50 درصد از کارمندان توییتر که شامل 15 درصد از اعضای تیم مسئول تعدیل محتوا می‌شد؛ پاراگ آگراوال و تعداد دیگری از مدیران اجرایی کمپانی از جمله ند سگال؛ مدیر مالی و ویجایا گاد؛ مدیر سیاسی توییتر را نیز اخراج کرد. در ادامه گروهی از کارمندان توییتر با تنظیم یک دادخواست دسته‌جمعی علیه توییتر شکایت کرده و مدعی شدند که عدم اطلاع‌رسانی کافی به آنها در خصوص تعدیل مشاغل مصداق نقض قانون فدرال اعلان تعدیل و بازخرید کارگران (WARN) و قانون California WARN است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH