۸ کانسپت فوق‌العاده گوشی‌های اندرویدی که چشمانتان را خیره می‌کند!

بیشتر طرح‌های مفهومی که ما در فضای مجازی می‌بینیم ممکن است هیچ‌گاه به تولید نرسیده و تبدیل به دستگاه‌های قابل‌فروش نشوند. با این حال برخی از این کانسپت ها درنهایت به‌نوعی طراحی می‌شوند که می‌توانیم به‌راحتی آن‌ها را خریداری کرده و لذت ببریم.

اما زیبایی و جذابیت این مفاهیم در اینجاست که شما می‌توانید هر چیزی را تصور کنید، حتی چیزهایی که در دنیای واقعی غیرممکن هستند و یا امکان‌پذیر بودن آن‌ها کمی غیرعادی به نظر برسد!

اما امروز که اندروید سیستم‌عامل تسلط یافته بر روی اکثر گوشی‌های هوشمند است، جای تعجب نیست که از این به بعد شاهد کانسپت هایی مبتنی بر این محصول محبوب کمپانی گوگل باشیم. سابقا طرح‌های مفهومی زیادی از گوشی‌های آیفون دیده‌ایم، اما اکنون نمی‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم و به سراغ رقیب سرسختش رفته ایم.

در اینجا می خواهیم به مجموعه‌ای از بهترین کانسپت های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید اشاره کرده و آنها را بررسی نماییم.

با آی‌تی‌رسان همراه باشید

 1- Samsung Galaxy Skin

از زمانی که صفحه‌نمایش های منعطف وارد بازار شده‌اند،‌ چند نمونه گوشی با استفاده از این قابلیت به بازار عرضه‌شده است. مدل‌هایی مثل Galaxy round و یا LG G Flex. هرچند هنوز راه زیادی تا تولید گوشی‌های کاملا منعطف در پیش است.

اما وقتی سخن از طراحی‌های خاص به میان آمده دست ما برای هرگونه طرحی باز است. طراحی نمونه Galaxy Skin به سال 2011 باز می‌گردد. گلکسی اسکین یک گوشی کاملا انعطاف پذیر است، اما ویژگی جالب این گوشی‌ صفحه‌نمایش و یا بدنه منعطف آن نیست. وجود یک باتری کاملا انعطاف پذیر این طراحی را جالب‌تر می‌کند.

این کانسپت در بخش استعدادهای درخشان سامسونگ واقع در کره جنوبی طراحی و ارائه شد. خب همان‌طور که میدانیم، شاید سامسونگ روزی این طرح را به مرحله اجرا رسانید! از تکنولوژی هیچ چیز بعید نیست. به عکس‌های زیر نگاه کنید!‌ جالب است؟

Samsung-Galaxy-Skin-concept

Samsung-Galaxy-Skin-concept-(1) Samsung-Galaxy-Skin-concept-(2) Samsung-Galaxy-Skin-concept-(3) Samsung-Galaxy-Skin-concept-(4) Samsung-Galaxy-Skin-concept-(5) Samsung-Galaxy-Skin-concept-(6) Samsung-Galaxy-Skin-concept-(7)

 

2- Google Nexus P3

هم‌اکنون هیچ یک از اسمارت فون های گوگل نکسوس در بازار حاوی یک کیبورد QWERTY واقعی نیستند. پس اگر باشد چه می‌شود؟

اما نکسوس P3 تنها یک گوشی با یک کیبورد فیزیکی ساده نیست، این وسیله می‌تواند به همراه یک گیم پد جداگانه و باتری اضافه بستگی به نوع استفاده کاربر، شما را سورپرایز کند. به عکس‌های زیر نگاه کنید تا منظور ما را کامل متوجه شوید:

Google-Nexus-P3-concept

Google-Nexus-P3-concept-(1) Google-Nexus-P3-concept-(2)  Google-Nexus-P3-concept-(4) Google-Nexus-P3-concept-(5) Google-Nexus-P3-concept-(6)

 

3- Google Motorola X Phone

بله درست می‌بینید، این طرح مربوط به گوشی Motorola X Phone است. با یک صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی ساده!

اما نکته عجیب!‌این گوشی شما را یاد چه دستگاهی می‌اندازد؟ بله یک آیفون آن‌هم با سیستم‌عامل محبوب اندروید. شاید بعدها نیز با این کانسپت ها بتوانیم شاهد یک دوربین PureView بر روی یک دستگاه اندرویدی باشیم.

Google-Motorola-X-Phone-concept-(1) Google-Motorola-X-Phone-concept-(2) Google-Motorola-X-Phone-concept-(3) Google-Motorola-X-Phone-concept

4- +Motorola Nexus 

یک کانسپت دیگر از کمپانی موتورولا این بار با نام +Nexus .

این نمونه از یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی، بدنه کربنی و قاب منیزیومی تشکیل‌شده است! همچنان دو عدد اسپیکر قدرتمند نیز در جلوی گوشی طراحی‌شده است. بر اساس آخرین شایعات مطرح‌شده، موتورولا به احتمال زیاد به زودی یک دستگاه نکسوسی تولید خواهد کرد که صفحه‌نمایش آن بیش از 5.9 اینچ خواهد بود! پس احتمالا عکس پیش روی ما در حد همین کانسپت باقی خواهد ماند.

Motorola-Nexus--concept (1) Motorola-Nexus--concept (2) Motorola-Nexus--concept (3) Motorola-Nexus--concept (4) Motorola-Nexus--concept (5) Motorola-Nexus--concept (6) Motorola-Nexus--concept

5- Samsung Galaxy F

طرح اولیه Galaxy F یا همان S5 Premiuim قبل از پیش‌بینی ساخته شدن گوشی‌های فلزی توسط کمپانی سامسونگ ارائه شد. بعدها طرح ساخت گوشی با بدنه محکم‌تر از پلاستیک همچون آلومینیوم و یا چیزی شبیه به آن، در نسخه کوچک‌تری از این گوشی بانام گلکسی آلفا توسط سامسونگ به انجام رسید.

عکس‌های زیر اولین طرح‌های ارائه‌شده برای گلکسی F‌ است.

Samsung-Galaxy-F--S5-Premium-concept Samsung-Galaxy-F--S5-Premium-concept-(3) Samsung-Galaxy-F--S5-Premium-concept-(2)

Samsung-Galaxy-F--S5-Premium-concept-(1)

6- Google HTC Nexus 6

نکسوس ۶ که قرار است با همکاری گوگل و HTC طراحی و تولید شود، قرار است ظاهری شبیه به عکس‌های زیر داشته باشد.

این کانسپت نشان از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی، اسپیکرهای BoomSound و یک پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون آن‌هم مدل 810 دارد.

Google-HTC-Nexus-6-concept-(1) Google-HTC-Nexus-6-concept-(2) Google-HTC-Nexus-6-concept-(3) Google-HTC-Nexus-6-concept

 7- Sony Nexus Compact

گوگل نکسوس ها روز به روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، اما چه می‌شود اگر یکی از این مدل‌ها از همه کوچک‌تر باشد؟ به طرح سونی نگاهی بی اندازید. طرحی که به نظر می‌رسد به طور کامل از تولید قبلی اش یعنی Z1 Compact قرض گرفته شده باشد. نکسوس کامپکت ضد آب بوده و دارای صفحه‌نمایشی 4.3 اینچی با رزولوشن FHD خواهد بود.

Sony-Nexus-Compact-concept-(1) Sony-Nexus-Compact-concept-(2) Sony-Nexus-Compact-concept-(3) Sony-Nexus-Compact-concept-(4) Sony-Nexus-Compact-concept-(5) Sony-Nexus-Compact-concept

8- Mobaido Aston Martin CPT002

کمپانی تولیدکننده گوشی‌های لوکس یعنی Mobaido سعی کرده است تا با همکاری یک کارخانه معتبر خودروسازی با نام Aston Martin یک طرح مفهومی با نام CPT002 ارائه کند.

این گوشی از یک صفحه‌نمایش شفاف و تمام لمسی ساخته شده است که توسط دو میله پلاتینی به هم متصل شده است. در میان این دو باتری، پردازنده و هرچه در گوشی لازم است گنجانده شده است! البته واقعا باور کردن این چنین طرحی سخت است و امکان اینکه بتوانیم به زودی این چنین چیزی را در دستانمان حس کنیم بعید است؛ اما باید همچنان بگوییم، آینده معلوم نیست و هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد.

Mobiado-Aston-Martin-CPT002-concept-(1) Mobiado-Aston-Martin-CPT002-concept-(2) Mobiado-Aston-Martin-CPT002-concept

یه نظر شما کدامیک با سایرین متفاوت بود؟‌ اگر شما هم ایده‌ای دارید با ما و دوستانتان آن را به اشتراک بگذارید!

1 در مورد “۸ کانسپت فوق‌العاده گوشی‌های اندرویدی که چشمانتان را خیره می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH