چگونه اسمارت فون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم؟ (اندروید، ios، ویندوز فون)

گاه گاهی به دلایل خواص و یا به دلیل فروش گوشی تصمیم بر آن می‌گیریم که تمام اطلاعات روی گوشی را پاک کنیم. یک راه‌حل ساده برای این کار وجود دارد که با کمک آن دیگر پاک کردن چیزی فراموشتان نمی‌شود، در واقع تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی را پاک می‌کند و اسمارت فون شما همانند زمانی می‌شود که کارخانه آن را وارد بازار کرد، این روش بازگردانی به تنظیمات کارخانه یا factory reset معروف است.

توجه داشته باشید که بعد از بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه، امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد، پس بهتر است یک فایل پشتیبانی از اطلاعات گوشی تهیه کنید.

اگر شما نیز قصد دارید اسمارت فون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید در زیر روش انجام این کار برای سیستم عامل‌های اندروید، ios و ویندوز فون وجود دارد.

اندروید

اگر بر روی اسمارت فون شما رام اصلی گوشی در حال اجراست مراحل زیر را انجام دهید:

وارد بخش تنظیمات شوید و گذینه Backup & Reset را انتخاب کنید، حال وارد بخش Factory data reset شوید و گزینه Reset phone را انتخاب نمایید. اکنون گزینه Erase everything را انتخاب و چند دقیقه صبر کنید تا گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردد.

اما اگر اسمارت فون اندرویدی شما با رام رسمی نیست باید مراحل دیگری را انجام دهید.

android

گوشی را خاموش کنید، دکمه کاهش صدا و پاور را همزمان فشار دهید. بعد از روشن شدن، تنظیماتی زیادی را در صفحه مشاهده خواهید کرد. از دکمه کاهش صدا برای پیدا کردن گزینه Factory استفاده کنید و برای ورود به آن دکمه افزایش صدا را فشار دهید. حال دستگاه بعد از چند دقیقه به تنظیمات کارخانه بازخواهد گشت.


ios (آیفون)

ios

وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه General را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌های زیادی وجود دارد، اما شما باید Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید. صفحه باز شده را تایید کنید تا گوشی بعد از رستارت به تنظیمات کارخانه بازگردد. (توجه نمایید که این روش برای گوشی‌هایی است که از سیستم عامل ios استفاده می‌کنند، نظیر آیفون 5s و 5c).


ویندوز فون

وارد بخش تنظیمات شوید، صفحه را به پایین بیاورید (اسکرول کنید) تا گزینه About دیده شود، حال وارد این بخش شوید. بخش reset your phone را انتخاب کنید و صفحه باز شده را تایید نمایید. بعد از مدت کوتاهی گوشی شما به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت.

در روش‌هایی که ذکر شد، کاربران اغلب سیستم عامل‌های معروف می‌توانند اسمارت فون و در برخی موارد تبلت‌ خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانند.

 

12 در مورد “چگونه اسمارت فون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم؟ (اندروید، ios، ویندوز فون)”

  1. سلام ایفون ۴اس من اپدیت شده واپل ایدی و ایمیل را فراموش کردم راهنمایی بفرمایین به تنظیمات کار خانه برگردونیم

  2. سلام
    خسته نباشید
    تبلت سامسونگ من (Galaxy Note N800) با فشار دادن دکمه کاهش صدا و پاور میره توحالت Downloading، ولی نمیتونم فلشش کنم.
    دکمه افزایش صدا و پاور رو هم که میزنم بره تو حالت Reset Factory، نمیره.
    حالت عادی هم میره تو یه پنجره سفید که ازم میخواد Reset Factory کنم، ولی لینکش کار نمیکنه.
    در کل بالا نمیاد.
    راهی هست بتونم انجام بدم؟
    ممنون

  3. سلام من گوشیم رو روت کردم بعد الان انروت کردم ول برنامه سایفن یا hotspot رونصب کردم با مشکل apn api is not available مواجع میشم لطفا کمک کنید چیکار کنم

  4. برا برگشتن به رام قبلی باید چی کار کرد ؟
    چون یه رام جدید دانلود کردم و اون خیلی خوب نیست در واقع از طریق شرکت هوآوی به گوشیم پیام اومد که یه رام بتا اومده می خواهید دانلود کنید منم این کارو کردم حالا دیگه گوگل پلی و گوگل پلی سرویس و غیره کار نمی کنه می خوام برگردم به رام قبلی آیا چنین کاری ممکنه ؟

  5. سلام
    بعد از ریست فکتوری امکان بازیابی هست … خودتون تو یه مقاله گفتید بعد از ریست میشه اطلاعات رو برگردوند

    1. سعید میرزاپور

      محسن عزیز سلام، درسته امکان بازیابی اطلاعات وجود داره. اما منبعی که این مقاله رو از اون ترجمه کردیم، نوشته که امکان بازیابی اطلاعات وجود نداره!
      شاد باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH