رمزارز سولانا

ادعای کوین تلگراف: امکان افزایش 50 درصدی قیمت سولانا وجود دارد

سرمایه‌گذاران خوشبین رمزارز «سولانا» (Solana) نشانه‌هایی بر مقابله با روند اصلاحی مدام را نشان می‌دهند؛ بنابراین گمانه‌زنی‌هایی به وجود آمده که امکان دارد قیمت SOL در ماه‌های آینده روند صعودی را نیز طی کند.

به نقل از کوین تلگراف، افزایش قیمت اخیر رمزارز سولانا خیلی زود به پایان رسید؛ چون توجه معامله‌گران به شایعه ورشکستگی صندوق تأمینی متمرکز بر رمزارز «آلامدا ریسرچ» َ(Alameda Research) معطوف شد.

در تاریخ ۷ نوامبر، قیمت رمزارز سولانا در بازار کریپتو تقریباً ۶ درصد سقوط کرد و به حدود ۳۰٫۵۰ دلار رسید. از زمان آغاز به کار فروش روزانه به‌عنوان بخشی از روند پولبک گسترده‌تر، قیمت سولانا در حدود ۳۸٫۵۷ دلار به اوج خود رسیده بود؛ اما از آن زمان تاکنون، توکن سولانا بیش از ۲۰ درصد کاهش‌ یافته است.

آغاز سقوط SOL هم‌زمان شد با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Alameda Research بدهی‌هایی به ارزش ۸ میلیارد دلار دارد و ممکن است این شرکت برای انجام تعهدات، از دارایی‌های نقدی در ترازنامه خود برخوردار نباشد.

نکته قابل‌توجه در این است که ارزش کلیه دارایی‌های شرکت آلامدا – مانند ارزش توکن سولانا، توکن «سرم» (Serum)، توکن «اکسیژن» (Oxygen) و توکن FTX – به طور هم‌زمان در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل ترس از انحلال و ورشکستگی سقوط کرده است.

با این‌ وجود، معامله‌گران قیمت سولانا را همچنان بالای ۳۰ دلار نگه داشتند. شراکت «گوگل کلود» (Google Cloud) با سولانا و راه‌اندازی گوشی‌های هوشمند فروشگاه DApp، دلایلی هستند که معامله‌گران را به آینده بازار رمزارز مذکور خوش‌بین کرده است.

علاوه بر این، Solana همچنان به جذب بیشتر توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) ادامه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، تعداد کل NFTهای منتشر شده در بلاک‌چین سولانا با رشد ۱۹٫۳ درصدی نسبت به سه ماه گذشته مواجه شده است و به بیش از ۸ میلیون در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ رسیده است.

جیمز تراتمن، پژوهشگر در منبع داده مساری اعلام کرد که توسعه‌های متعدد در بخش NFT باعث شد که جایگاه قوی سولانا نسبت به گروه همتا خود از بلاک‌چین‌های لایه ۱ از نظر حجم فروش NFTهای ثانویه حفظ شود. او در ادامه افزود:

حجم فروش ثانویه توانست اتریوم را در اوایل ماه سپتامبر تحت‌الشعاع قرار دهد. اکثر فعالیت‌های سولانا در آن دوره در مارکت مجیک ادن انجام شد.

در تاریخ ۲ نوامبر، رسانه اجتماعی اینستاگرام حمایت خود را از NFT‌های مبتنی بر سولانا علنی کرد و به کاربران اجازه ساخت، فروش و بازاریابی هنرهای دیجیتال و کلکسیون‌های مورد علاقه خود را داد.

از اوت سال ۲۰۲۲، تحلیلگران شاهد دو حرکت صعودی از سطح پشتیبانی ۳۰ دلاری سولانا بودند؛ این رمزارز در حرکت اول صعودی خود از سطح ۳۰ دلار به ۳۷ دلار رسید، به استثنا یک مرتبه که قیمت در اکتبر به ۲۷٫۷۵ دلار کاهش پیدا کرد.

همین سقف قیمت، همراه با مقاومت خط روند نزولی چندماهه، در محدودکردن افزایش قیمت این توکن در هفته گذشته مؤثر بوده است.

شکست بالاتر از خط مقاومت ۳۷ دلاری می‌تواند باعث شود که این رمزارز محدوده ۴۴٫۲۵ – ۴۷ دلار را در بازار آزمایش کند. در مقابل، روند نزولی قدرتمند بازار همچنان برقرار است و امکان خطر سقوط قیمت سولانا به حدود ۱۹٫۵ دلار یا حدود ۴۰ درصد کمتر از قیمت امروز وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH