انجمن بلاک‌چین ابوظبی

ابوظبی به دنبال تبدیل شدن به قطب رمزارزها در خاورمیانه

یک انجمن جدید متمرکز بر بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد ابوظبی راه‌اندازی شده است که هدف آن، توسعه بیشتر بلاک‌چین و اکوسیستم‌های ارز دیجیتال در تمام کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و مناطق آسیایی است.

انجمن ارز دیجیتال و بلاک‌چین خاورمیانه، آفریقا و آسیا (به اختصار MEAACBA) به طور رسمی در تاریخ ۸ نوامبر در بازار جهانی ابوظبی (ADGM) راه‌اندازی شد. بازار جهانی ابوظبی یک منطقه آزاد مستقر در مرکز شهر است که با مجموعه قوانین مدنی و تجاری اداره می‌شود. این منطقه برای رشد بیشتر شرکت‌های فناوری در امارات متحده عربی طراحی شده است.

هدف این انجمن غیرانتفاعی، تسهیل راه‌حل‌های امنیتی و نظارتی، ایجاد فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در آموزش برای حمایت از رشد صنعت کریپتو خواهد بود. ریاست این انجمن برعهده جهان‌زب آیوان (Jehanzeb Awan)، مؤسس یک شرکت مشاوره بین‌المللی ریسک و انطباقِ واقع در شهر دبی خواهد بود.

رئیس بایننس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (Mena)، ریچارد ننگ، مدیرکل سایت Crypto.com در منطقه خاورمیانه و آفریقا، استوارت ایستد و اولا دودین، مدیران عامل صرافی ارز دیجیتال BitOasis در منطقه، سایر حامیان انجمن ارز دیجیتال ابوظبی هستند. ایوان در راستای راه‌اندازی انجمن بلاک‌چین ابوظبی بیان کرد:

صنعت کریپتو از انجمن ابوظبی سود خواهد بُرد، چون مکانیزم‌های هماهنگی بین تنظیم‌کننده‌ها، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، شرکت‌های حقوقی، مالیاتی و مشاوره‌ای را برای رسیدگی به چالش‌های اساسی فراهم می‌کند.

آیوان گفت که امیدوار است این انجمن، رویکردی مشارکتی و جامعه‌محور برای رشد بیشتر صنعت کریپتو در منطقه «مِنا» ایجاد کند و «مزایای گسترده‌ای برای این اکوسیستم بسیار پویا و هیجان‌انگیز در نظر بگیرد.»

احمد الجاسم الذابی، مدیر ADGM نیز اظهار داشت که اضافه‌شدن انجمن ارز دیجیتال ابوظبی به «بخش مالی فعال و مترقی‌تر» در منطقه کمک می‌کند.

احداث انجمن ارز دیجیتال ابوظبی در حالی صورت می‌گیرد که سازمان تنظیم‌کننده خدمات مالی (FSRA) – تنظیم‌کننده مقررات مالی منطقه – مجموعه‌ای از «اصول راهبردی» را در مورد موضع خود برای پیمایش پیچیدگی‌های نظارتی بر صنعت دارایی‌های دیجیتال منتشر کرد.

گفته می‌شود که این «اصول راهبردی» یک پُل دوستی برای صنعت کریپتو تلقی می‌شود و درعین‌حال، این اصول با برخی از استانداردهای سختگیرانه پیرامون مبارزه با پول‌شویی (AML) و تأمین مالی مبارزه با تروریسم (CFT) توسط سازمان ملل متحد مطابقت دارند.

بر اساس یک مطالعه، منطقه «مِنا» به عنوان سریع‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد در جهان شناخته می‌شود. در طول ۱۲ ماه اخیر (از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲)، حجم معاملات ارزی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به ۵۶۶ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ۱۲ ماه گذشته (ژوئیه ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱)، رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرده است. علت استفاده بازارهای نوظهور از ارزهای دیجیتال، به شکل حفظ پس‌انداز و پرداخت حواله در این منطقه، برای مقابله با اثرات تورم در اقتصادهای بی‌ثبات است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH