اُفت بازار کریپتو

بررسی وضعیت بازار کریپتو؛ اُفت باورنکردنی قیمت بیت‌کوین و اتریوم

دیروز، بازار کریپتو اُفت قابل‌توجهی را تجربه کرد؛ البته این اُفت فاصله زیادی به وضعیت «فاجعه» داشت. امروز، قیمت‌ها دوباره به میزان چشمگیری کاهش یافت.

به نقل از خبرگزاری «گجت‌تندنسی» (Gadgettendency)،  قیمت هر یک بیت‌کوین (Bitcoin) به ارزش کمتر از ۱۷ هزار دلار و قیمت هر یک اتریوم (Ethereum) به ارزش کمتر ۱۲ هزار دلار رسیده‌ است. بیت‌کوین در طول یک هفته اخیر، سقوط ۱۷ درصدی و اتریوم سقوط ۲۲٫۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

ارزهای سولانا (ُSolana) و دوج‌کوین (Dodgecoin) بیشترین ضرر را در بازار کریپتو داشتند. سولانا با کسب نتیجه نزولی ۴۷ درصدی در روز، جایگاه خود را در جدول ۱۵تایی بازار کریپتو از دست داد. دوج‌کوین همچنان توانست جایگاه خود را در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر حفظ نماید؛ اما لازم به ذکر است ارز دیجیتال موردعلاقه ایلان ماسک، در طول روز سقوط ۷ درصدی و ۳۷ درصدی در طول هفته داشته است.

به‌طورکلی، بازار کریپتو در طول روز ۸٫۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. این رقم به یک اُفت جدی برای بازار تبدیل شده است.

تحلیلگران معتقد هستند که علت تحولات اخیر بازار کریپتو، تلاش بایننس (Binance) برای خرید صرافی FTX و احساس نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد وضعیت آینده بیت‌کوین است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز» (Reuters)، صرافی بایننس در روز سه‌شنبه، قراردادی غیرالزام‌آور برای خرید دارایی‌های FTX در خارج از آمریکا امضا کرد تا به پوشش «نقض نقدینگی» رقیب کمک کند. رویترز بیان می‌کند که عقد قرارداد معامله پیشنهادی بین صرافی‌ بایننس و FTX به مدت یک هفته طول کشید. پس از اعلام خرید صرافی FTX توسط بایننس به مبلغ ۶ میلیارد دلار، کاربران به مدت ۷۲ ساعت از این صرافی بیرون آمدند.

رویترز اعلام کرد که صرافی بایننس و FTX جزئیات شرایط توافق را فاش نمی‌کنند و بازارها در مورد زمان و مکان عقد قرارداد بین این دو صرافی کمی نامطمئن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH