سقوط بیت‌کوین و ورشکستگی صرافی FTX

قیمت بیت‌کوین در پی خبر ورشکستگی FTX اُفت شدیدی را تجربه کرد

پس از انتشار اخبار ورشکستگی صرافی FTX و انصراف سم بنکمن فرید از سمت مدیرعاملی این شبکه، قیمت بیت‌کوین، اتریوم و سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال نظیر مایکرواستراتژی، رکود شدیدی را تجربه کردند.

کوین تلگراف گزارش می‌دهد که ارزش سهام مایکرواستراتژی، با مدیریت مایکل سایلر، در پنج‌روز گذشته سقوط ۳۲٫۵۷ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت حدود ۱۳۰ هزار بیت‌کوین دارد؛ بنابراین، قیمت سهام آن وابستگی زیادی با قیمت بیت‌کوین دارد. با وجود سقوط ارزش سهام مایکرواستراتژی، شاخص نزدک آن با رشد ۰٫۷۹ درصدی همراه بوده است.

دیروز، سهام شرکت‌های استخراج‌کننده رمزارز متحمل ضرر و زیان قابل‌توجهی شدند. عملکرد بازاری برجسته‌ترین ماینرهای بیت‌کوین نیز کاهش داشته است و در طی ۲۴ ساعت اخیر، ماراتون، ریوت و هایو با ریزش‌های ۴٫۹۵، ۵٫۷۴ و ۱۶٫۰۸ درصدی مواجه شدند.

در همین حال، اتریوم که به‌تازگی از وضعیت تورم خارج شده بود، در هفته گذشته سقوط ۲۲ درصدی را در بازار کریپتو تجربه کرد. در هفت روز گذشته، بیش از ۸۰۰۰ ارز اتریوم سوزانده شد تا نرخ سالانه آن به زیر ۰٫۳۴۵ درصد برسد. سقوط صرافی FTX منجر شد تا میزان کاهش قیمت اتریوم بیشتر شود. در ادامه، حجم زیادی نیز از معاملات آتی لیکوئید شدند.

بنا بر داده‌های تردینگ ویو، قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته شاهد سقوط ۲۰ درصدی بوده و به دنبال ورشکستگی صرافی FTX، به کف جدید سالانه خود در محدوده ۱۵۷۴۲ دلاری رسیده است. رکود قیمت BTC باعث شده تا ماینرها به فکر فروش دارایی‌های خود باشند و فشار نزولی را افزایش دهند.

چارلز ادواردز، بنیان‌گذار صندوق کاپریول می‌گوید که فشار فروش ماینرهای بیت‌کوین در نمودار منبع‌باز، به حد قرمز رسیده است، این نشان‌دهنده بیشترین میزان فروش در ۵ سال اخیر است.

تحلیلگران هنوز پیرامون کف قیمتی بیت‌کوین به نظری واحد نرسیده‌اند؛ تریدر Mags معتقد است که بیت‌کوین سقوط سنگینی را تجربه خواهد کرد و پس عبور از این سقوط، کف قیمتی آن در محدوده ۱۱۵۰۰ تا ۱۲ هزاردلار قرار می‌گیرد. در سوی دیگر، جان‌ویک (تحلیلگر بازار کریپتو) باور دارد که بیت‌کوین به کف قیمتی خود رسیده است. او اضافه کرد که انتظار کف قیمتی در محدوده ۱۷ هزاردلاری را نداشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH