حسرت کاربران آمریکایی بابت عدم عرضه هواوی میت 50 پرو در این کشور + تیزر جذاب میت 50 پرو

حتی بزرگترین منتقدان هواوی در ایالات‌متحده نیز اذعان می‌کنند که امسال این شرکت چینی از سری پرچم‌دار قدرتمندی رونمایی کرده است. پیش از این هواوی در ابتدای هر سال از گوشی‌های سری P با تمرکز بر قابلیت‌های عکاسی رونمایی می‌کرد و سری میت با مشخصات فنی پیشرفته نیز پس از گذشت چند ماه و در همان سال معرفی می‌شد. اما با وجود تمامی ممنوعیت‌های اعمال شده علیه هواوی اکنون این شرکت هر سال یک سری پرچم‌دار را تولید می‌کند و مدل‌های سری P و میت به‌صورت یکسال در میان روانه بازار می‌شوند.

این سناریو بدان معناست که با عرضه سری میت 50 در سال 2022، سری هواوی P60 احتمالا در سال 2023 عرضه خواهد شد. با این‌حال موفقیت هواوی در زمینه تولید چنین پرچم‌دار بزرگی طی سال جاری حقیقتا شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. با عرضه سری میت 50 به بازار طی ماه سپتامبر، این گجت‌ها با استقبال خیره‌کننده مشتریان چینی مواجه شده و صف‌های طولانی برای خریداری آنها ایجاد شد.

ارزش دستاورد هواوی زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم این شرکت علیرغم از دست دادن توانایی خود برای تامین قطعات از زنجیره تامین ایالات‌متحده کماکان کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده است. محدودیت‌های وضع شده علیه هواوی مانع دسترسی این شرکت به نسخه GMS (سرویس‌های موبایلی گوگل) سیستم‌عامل اندروید شد. بنابراین کمپانی چینی اقدام به تولید پتلفرم بومی خود موسوم به HarmonyOS کرد و سومین نسخه این نرم‌افزار بر روی سری میت 50 نصب شد. همچنین هواوی اکوسیستم اختصاصی خود موسوم به HMS (سرویس‌های موبایلی هواوی) با عملکردی عالی را ایجاد کرد.

حالت اضطراری شارژ باتری (Low Battery Emergency Mode) به کاربران امکان می‌دهد تا با تنها 1 درصد شارژ باقیمانده باتری برای مدت 12 دقیقه مکالمه نموده و دستگاه خود را برای مدت 3 ساعت در وضعیت استندبای نگه دارند. Huawei Petal Search برنامه‌ای است که کاربران از طریق آن می‌توانند به جستجوی عنوان اپلیکیشن مورد نظر جهت نصب روی اسمارت‌فون هواوی خود بپردازند. چنان‌چه برنامه مورد نظر در فروشگاه اختصاصی AppGallery کمپانی یافت نشود؛ عملیات جستجو در اپ استورهای متفرقه جهت یافتن آن اپلیکیشن اجرا خواهد شد.

ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی مانع از روابط تجاری این شرکت با کمپانی‌های تولیدکننده تراشه که از فناوری‌های پیشرفته آمریکایی استفاده می‌کنند؛ شده است. هواوی به منظور دور زدن این ممنوعیت‌ها از ورژن 4G تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام بهره گرفته است. سری میت 50 هواوی موضوع تبلیغ جدیدی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود همزمان با عرضه این گجت‌ها در بازار اروپا منتشر شود.

این ویدیو تحت عنوان “سری میت 50 هواوی – منادی عصری جدید برای اسمارت‌فون‌ها” (Huawei Mate50 Series- Heralding a New Era for Smartphones) با مدت زمان 75 ثانیه‌ منتشر شده است. این ویدیو با نمایش قابلیت گشودگی دیافراگم متغیر برای دوربین 50 مگاپیکسلی پشتی گوشی آغاز می‌شود. این دوربین از گشودگی دیافراگم در محدوده f/1.4 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند. به‌دلیل اتمام شراکت هواوی و لایکا و آغاز همکاری لایکا با شیائومی، سری میت 50 فاقد فناوری‌های اختصاصی ارائه شده توسط غول تصویربرداری است. در مقابل، هواوی از موتور اختصاصی پردازشگر تصویر خود موسوم به XMAGE رونمایی کرده است.

هواوی میت 50 پرو هم‌اکنون در بازار اروپا قابل دسترس است؛ اما در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود

این ویدیو مربوط به هواوی میت 50 پرو بوده و حالت Super Macro Video را به معرض نمایش می‌گذارد. با رسیدن شارژ باتری گوشی به 1 درصد و فعالسازی حالت Low Battery Emergency Mode امکان برقراری تماس تلفنی برای مدت 12 دقیقه یا استندبای گوشی برای مدت 3 ساعت فراهم خواهد شد. پس از گذشت چند ثانیه از ویدیو، صحنه‌هایی نمایش داده می‌شوند که خاطره رویداد 11 سپتامبر را در ذهن تداعی می‌کنند. در ادامه کمپانی چینی به عملکرد قدرتمند اسمارت‌فون خود در زمینه گیمینگ و مقاومت آن در برابر نفوذ آب تا عمق 6 متر (بیش از 19 فوت) اشاره می‌کند. این ویدیو با نمایش چگونگی سالم ماندن لایه Kunlun Glass پس از سقوط گوشی از یک کوه پوشیده از برف به پایان می‌رسد.

هواوی میت 50 پرو مجهز به یک نمایشگر 6.74 اینچی اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن 2616×1212 پیکسل است. توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با قابلیت اتصال 4G تامین می‌شود. مدل تک سیم‌کارته این گوشی مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. مدل دو سیم‌کارته نیز با 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. هر 2 مدل مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت هستند.

آرایه دوربین پشتی گوشی شامل ماژول 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی است. سیستم دوربین جلویی نیز شامل سنسور 13 مگاپیکسلی و ماژول سنجش عمق 3D Depth جهت تامین امنیت سامانه تشخیص چهره است (این سامانه مشابه با سیستم فیس آی‌دی آیفون بوده و به همین دلیل هواوی میت 50 پرو از طراحی ناچ‌دار بهره می‌گیرد).

انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی در بستر سیم تامین می‌شود. بعلاوه از فناوری شارژ بی‌سیم با حداکثر توان 50 وات نیز پشتیبانی می‌شود. هواوی میت 50 پرو دستگاهی است که از توانایی رقابت با کلیه پرچم‌داران عرضه شده در بازار آمریکا برخوردار است. این پرچم‌داران شامل آیفون 14 پرو مکس، سامسونگ گلکسی S22 اولترا و گوگل پیکسل 7 پرو هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH