نایکی و پلتفرم Swoosh.

خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد

برند «نایکی» با حمایت از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) و خرید استودیو RFTK (استودیو فعال در حوزه هنرهای دیجیتال)، توانست در سال ۲۰۲۱ به یکی از بازیگران دنیای مُد در وب ۳ تبدیل شود. اکنون این ابر تولیدکننده پوشاک ورزشی با راه‌اندازی پلتفرم بلاک‌چین محور Swoosh.، قصد دارد فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال گسترش دهد.

پلتفرم Swoosh. قرار است به نحوی طراحی شود تا NFT‌ها و ابتکارات پوشاک مجازی برند مذکور را در دنیای وب ۳ برجسته کند. این پلتفرم به مشتریان امکان همکاری و سهیم‌شدن در حق امتیاز محصول دیجیتالی خود را فراهم می‌کند.

نایکی از پلتفرم Swoosh. برای دسترسی آواتارهای فعال به لباس‌های مجازی نظیر تیشرت‌ها و کفش‌های کتانی در بازی‌های وب ۳ استفاده می‌کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با پوشیدن لباس‌ها و گفتگو با ورزشکاران حرفه‌ای، حسی مشابه حس دنیای حقیقی را تجربه کنند.

لباس‌های جدید NFT نایکی قرار است از طریق «پُلی‌گان» (شبکه زنجیره‌ جانبی اتریوم) تولید شود، درحالی‌که محصولات گذشته نایکی همگی از طریق شبکه اصلی اتریوم عرضه می‌شدند. بر اساس مقاله‌ای منتشر شده در خبرگزاری Fast Company، شرکت نایکی قصد دارد کفش‌های کتانی دیجیتال خود را با قیمت کمتر از ۵۰ دلار به‌ازای هر جفت به فروش برساند. ران فاریس، مدیر استودیو مجازی نایکی در راستای راه‌اندازی پلتفرم Swoosh. در وب ۳ گفت:

ما در حال شکل‌دهی بازاری در آینده با ایجاد یک پلتفرم همگانی برای افراد کنجکاو در وب ۳ هستیم. در این محیط جدید، انجمن Swoosh و نایکی می‌توانند در کنار یکدیگر محصولی را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و در پایان از آن سود ببرند.

البته نمایندگان استودیو RFTK اعلام کردند که این استودیو به طور مستقیم بر پروژه Swoosh. نظارت نمی‌کند؛ اما به برند Nike کمک می‌کند تا فعالیت خود را در متاورس و وب ۳ گسترش دهد.

بر اساس داده‌های عمومی بلاک‌چین جمع‌آوری شده از Dune، نایکی تاکنون ۹۳ میلیون دلار از فروش اولیه NFT و ۹۲ میلیون دلار دیگر از حق معاملات NFT به دست آورده است. بخش عمده‌ای از این درآمد از فروش CloneX و سایر نسخه‌های RFTK بدون نشان نایکی به‌ دست‌ آمده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH