مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک

مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک چقدر است؟

مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از سوالاتی است که طرفداران این خودرو به دنبال پاسخ آن هستند. در ادامه به میزان مصرف سوخت این خودروی جدید و محبوب ایران خودرو می‌پردازیم. خودرویی که یکی از بهترین و کامل‌ترین خودروهای داخلی است و به واسطه امکانات خوب و البته گیربکس اتوماتیک، نظر بسیاری را به خودش جلب کرده است.

طبق نتایج و تست‌های بدست آمده، مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک در مسیرهای شهری و پر از ترافیک، چیزی در حدود 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. مسلما برای استفاده از خودرو در جاده و مسافت‌های بین‌شهری مصرف سوخت کاهش می‌یابد و این میزان برای هر 100 کیلومتر چیزی در حدود 7 لیتر اندازه‌گیری شده است. در صورتی که بخواهید از این خودرو به صورت ترکیبی در خیابان‌های شهر و جاده‌‌های بین‌شهری بهره بگیرید، مصرف سوخت شما چیزی در حدود 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر خواهد بود.

مسلما این میزان مصرف سوخت، در بهترین شرایط به دست آمده و بسته به شرایط خودرو و حتی تعداد سرنشینان، مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک مثل هر خودرو دیگری متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است که به این اعداد چند لیتری را اضافه کنید. بسیاری از خریداران از مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک گلایه‌ دارند و مصرف آن را در شهر بیش از 15 لیتر و در جاده‌های بین شهری حدود 11 لیتر عنوان کرد‌ه‌اند. این اعداد در صورت استفاده از کولر، برای برخی خریداران به بیش از 20 لیتر هم رسیده است!

البته ظاهرا مشکل مصرف سوخت بالای این ماشین با برنامه جدیدی که برای موتورهای EF7 آمده، تا حدودی برطرف خواهد شد. در نتیجه اگر خودرو را تازه خریداری کرده‌اید و مصرف سوخت آن به نظرتان نرمال نیست، به نمایندگی مراجعه کرده و از برنامه جدید موتور بهره‌مند شوید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک بیش از 1200 کیلوگرم وزن داشته و حجم باک آن 60 لیتر است و با استاندارد آلایندگی یورو 4 یکی از خودروهای جذاب بازار ایران به شمار می‌رود.

جدول کامل مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک

مصرف سوخت در شهر  8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت بیرون از شهر  7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی  8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت با کولر  +4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک  60 لیتر
استاندارد آلایندگی  یورو 4

16 در مورد “مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک چقدر است؟”

  1. دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک آذر 1402تحویل گرفتم
    مسیر 450کیلومتری جاده‌ای بین شهری با حداکثر سرعت 110کیلومتر45لیتر مصرف داشت
    واقعا مصرف بالاست
    باید تأسف خورد برای مهندسین ایران خودرو که چنین خودرویی را تولید می‌کنند

    1
    1
  2. جدا از مصرف سوخت این ماشین که به نظرم بسیار بالاتر از میزان ادعا شده هست ( بر اساس ادعا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و بر اساس مشاهدات خودم و اندازه گیری ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و اون هم تنها تو جاده ) ماشین قابل قبولی نسبت به رقبای چینی هست

  3. سلام : من دنا توربو اتو مدل ۱۴۰۲ دارم در شهر صدی ۱۰ و در جاده که رفتم شمال صدی ۷.۵ مصرف کرد و متوسط ۸.۵ مصرف بوده است

  4. با سلام من با این خودرو تومسیر ۵۷۰کیلومتری ۷۵لیتر بنزین مصرف کردم در حالی که قبلابارها با پارسTU5همان مسیر را با ۳۵لیتر به مقصد رسیده بودم .واقعا خیلی مصرف بالاس🤔🤔

  5. من تازه گرفتم در 60 کیلومتر 10 لیتر سوزونده این چه وضعشه دیگه کولر روشن کنیم که کل وقتمون باید تو پمپ بنزین باشیم

  6. دناپلاس توربو شارژ رو تازه گرفتم. توی شهر با کولر فول داره ۱۳ لیتر مصرف میکنه! شتاب از حالت ساکنش بد نیست اما اگه بخواهیم در حالت حرکت، سرعت بگیره، شتابش افتضاهه!
    در حالیکه سراتو ۲۰۰۸ داشتم با موتور ۲۰۰۰، توی شهر و فول کولر ۷.۵ مصرف میکرد. شتابشم در هر حالت مثل اسب چموش بود.

  7. مرتضی میری

    سلام عزیزان ، بنده هم دنا اتومات دارم واقعا از سوخت بالای این خودرو کلافه شدم آن هم در استان مرزی که یک لیتر بنزین آزاد ۱۵ هزار تومان هست سوخت این خودرو در جاده هر صد کیلومتر ۱۷ لیتر است واقعا نوبر است.

  8. پویان زاهدی

    سلام ، با استفاده از کولر و حدود نیم ساعت درجا کار کرد ، از باک لبریز تا چراغ چشمک زن بنزین روشن شده بود حدود ۳۵۰ کیلومتر رفت !
    میشه حدودی صدی ۱۷ الی ۱۸

    1
    8
  9. علی بخشی زاده

    مصرف بنزین دنا پلاس توربو اتوماتیک من حدود ۲۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در جاده بین شهری هست. آیا مشکل داره یا با توجه به سوال بقیه دوستان همه شون همینطور هستن؟!

    1
    8
  10. چرا اینقدر دروغ یزرگ مصرف ماشین من 18لیتر درصد درجاده ،درشهر 22عالی هستند فقط یه پمپ بنزین باید داشت

  11. چرا اینقدر دروغ یزرگ مصرف ماشین من 18لیتر درصد درجاده ،درشهر 22عالی هستند فقط یه پمپ بنزین باید داشت

    4
    11
  12. سلام خودرو دنا اتومات من در جاده ۱۳ نیم مصرف میکنه چند بار به نمایندگی مرکزی سر یادگار هم بردم تماس میگرند میفرمایند تازه مصرفش خیلی خوب هم است، همه به همین صورت است..‌‌ حالا تو شهر وحشت ناک است، برای خودم و یرای تولید کننده ای که برای مردم تصمیم میگرد متاسفم ..‌. خودرو ملی با داشتن چند ستاره …‌‌

    1
    13

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH