معرفی هفت فروشگاه معرفی اپلیکیشن خارجی معتبر برای اندروید

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی هفت فروشگاه معتبر و امن خارجی برای دانلود اپلیکیشن اندروید بپردازیم که جایگزین گوگل‌پلی خواهند بود.

گاهی اوقات، برنامه اندرویدی که می‌خواهید نصب کنید در فروشگاه Google Play در دسترس نیست. این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد: شاید برای محل جغرافیایی شما مسدود شده باشد، ممکن است حاوی محتوای بزرگسالان باشد، یا ممکن است توسعه دهنده آن را حذف کرده باشد.

اما حتی زمانی که یک برنامه از طریق کانال‌های معمول در دسترس نیست، هنوز راه‌هایی برای نصب آن بر روی دستگاه خود دارید. شما باید یک کپی از فایل APK آن دریافت کنید تا بتوانید آن را به صورت جانبی نصب کنید.

چندین سایت خارجی در ارائه فایل‌های APK برای دانلود تخصص دارند. برخی از آن‌ها بهتر از دیگران هستند، بنابراین اگر می‌خواهید بهترین سایت‌ها را برای دانلود ایمن فایل‌های APK کشف کنید، به خواندن ادامه دهید.

اهمیت انتخاب یک سایت APK ایمن

APK فرمت فایل اندروید است. مخفف Android Package Kit، این روش اصلی توزیع و نصب برنامه‌های Android است. وقتی یک برنامه را از Google Play دانلود می‌کنید، یک فایل APK را در پس‌زمینه دانلود و اجرا می‌کنید، اما به خود APK دسترسی ندارید.

از آنجایی که فایل‌های APK برنامه‌ها را روی سیستم شما نصب می‌کنند، می‌توانند یک تهدید امنیتی جدی ایجاد کنند. شخصی با اهداف مخرب می‌تواند APK را قبل از نصب آن تغییر دهد، سپس از آن به عنوان اسب تروجان دیجیتال برای نصب و اجرای بدافزار استفاده کند.

بنابراین، باید مطمئن شوید که سایتی که استفاده می‌کنید قابل اعتماد است. باید همه APK‌ها را به طور کامل بررسی کند و سابقه‌ای از امنیت و قابلیت اطمینان داشته باشد.

1. فروشگاه APKMirror

APKMirror احتمالا بهترین سایت دانلود APK اندروید خارجی است. این سایت متعلق به همان تیمی است که سایت خبری پرخواننده اندروید، یعنی Android Police را ایجاد کرده است و باید به شما اطمینان دهیم که در دستان امنی خواهید بود.
از نقطه نظر امنیتی، APKMirror برخی از سیاست‌های قوی زیر را دارد:

  • کارکنان تمام فایل‌های APK آپلود شده در سایت را قبل از انتشار تأیید می‌کنند.
  • این سایت امضاهای رمزنگاری شده نسخه‌های جدید برنامه‌ها را با نسخه‌های قبلی مطابقت می‌دهد (برای اطمینان از اینکه توسعه دهندگان واقعی آن‌ها را ارائه کرده‌اند).
  • برنامه‌های کاملاً جدید با سایر برنامه‌های همان توسعه‌دهنده مطابقت داده می‌شوند تا مشروعیت آن‌ها تأیید شود.
  • نکته اصلی این است که اگر APKMirror نتواند اعتبار یک فایل APK را تأیید کند، فایل را منتشر نخواهد کرد. به همین دلیل، هیچ فایل APK اصلاح شده، برنامه غیرقانونی یا برنامه پولی را در سایت پیدا نخواهید کرد.
  • برای هر برنامه، می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر را بگیرید، اطلاعات استخراج‌شده از Google Play را ببینید و به فهرستی از برنامه‌های مرتبط دسترسی پیدا کنید. اگر برنامه‌ای که از APKMirror نصب می‌کنید، پس از نصب آن در دستگاهتان، به‌روزرسانی از Google Play دریافت کند، به‌طور خودکار به آخرین نسخه ارتقا می‌یابد.

2. فروشگاه APKPure

بزرگترین رقیب اصلی APKMirror مسلماً APKPure است. این دو سایت تقریباً در یک زمان راه اندازی شدند. مانند APKMirror، این دانلود کننده APK از روش‌های امنیتی دقیق پیروی می‌کند تا مطمئن شود همه APK‌هایی که ذخیره می‌کنید ایمن و عاری از ویروس هستند. حال با چه روشی APKPure ایمن شده است؟

  • این سایت قبل از انتشار با استفاده از SHA1 قانونی بودن همه برنامه‌ها را تأیید می‌کند تا مطمئن شود گواهی آن امن است. امضاهای رمزنگاری برای نسخه‌های جدید برنامه‌ها باید با نسخه‌های منتشر شده قبلی مطابقت داشته باشند و برنامه‌های کاملاً جدید با سایر نرم‌افزارهای همان توسعه‌دهنده مطابقت دارند.
  • بار دیگر، اگر APKPure در مورد امنیت یا منشا یک برنامه شک داشته باشد، آن را در سایت منتشر نخواهد کرد. هیچ فایل APK اصلاح شده‌ای در APKPure وجود ندارد. از نظر قابلیت استفاده سایت، APKPure اسکرین شات‌ها، توضیحات برنامه و ابرداده‌های کلی را مستقیماً از Google می‌گیرد.
  • همچنین فهرستی از نسخه‌های قبلی برنامه وجود دارد که اگر می‌خواهید به نسخه قدیمی‌تر برگردید، بتوانید (به دلیل ویژگی‌ها یا اشکالات نسخه جدید).
  • APKPure یک برنامه اندروید نیز در دسترس دارد. برای نصب باید برنامه را به صورت جانبی بارگذاری کنید، اما پس از راه‌اندازی و اجرا، می‌تواند به عنوان جایگزینی برای Google Play عمل کند.

3. فروشگاه APK Downloader

ما واقعا APKMirror و APKPure را دوست داریم. در حقیقت، شما هرگز نباید واقعاً دلیلی برای رفتن به سایت دیگری داشته باشید. اما بیایید با احتیاط اشتباه کنیم و به سرعت چند گزینه دیگر را به شما معرفی کنیم (ممکن است دسترسی به سایت‌های قبلی را نداشته باشید).
اولین مورد APK Downloader است. همه فایل‌های APK از فروشگاه Google Play خارج شده‌اند تا بتوانید از امنیت و ایمنی آن‌ها اطمینان داشته باشید. همانند سایر سایت‌های موجود در این لیست، داده‌های زیادی نیز وجود دارد، به این معنی که در صورت تمایل می‌توانید از Google Play کاملاً اجتناب کنید.

4. فروشگاه Aptoide

Aptoide یکی دیگر از غول‌های دنیای دانلود APK است. بیش از 200 میلیون کاربر دارد و شش میلیارد بار دانلود شده است. مانند APKPure، این سایت یک برنامه Android APK ارائه می‌دهد که به شما امکان داده می‌شود تا به فروشگاه دسترسی داشته باشید و فایل‌های APK را مستقیماً از دستگاه Android خود دانلود کنید.

این شرکت همچنین یکی از اولین شرکت‌هایی بود که فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را پذیرفت. توکن سایت – به نام AppCoins – به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا سهم درآمد خود را در میان سایر کاربردها افزایش دهند.

چرا Aptoide به بالای این لیست نزدیکتر نیست؟ به طور خلاصه، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد فروشگاه‌های خود را مدیریت کنند و بنابراین به APK‌های اصلاح‌شده اجازه می‌دهد روی پلتفرم قرار گیرند. در مورد آن‌ها به خوبی سیگنال و اخطار داده شده‌ است، اما اگر توجه نکنید، ممکن است به طور تصادفی یکی را دانلود کنید.

5. فروشگاه Yalp Store

فروشگاه Yalp برخلاف سایر برنامه‌های این سایت است، هیچ نسخه وبی برای آن وجود ندارد. در عوض، باید برنامه را از F-Droid نصب کنید، که خود یکی از بهترین جایگزین‌های Google Play است.

پس از نصب برنامه Yalp Store بر روی دستگاه اندرویدی شما، می‌توانید از آن برای دانلود فایل‌های APK به طور مستقیم از فروشگاه Google Play استفاده کنید. این بدان معناست که لازم نیست نگران باشید که هیچ واسطه‌ای بدافزار را به APK تزریق می‌کند آن هم قبل از اینکه به آن‌ها دست پیدا کنید.

اگر دستگاه خود را روت کرده‌اید، فروشگاه Yalp حتی می‌تواند برنامه‌ها را در پس زمینه بدون هیچ ورودی از سمت شما به روز کند. بهتر از همه، برای دانلود فایل‌های APK از Google Play، نیازی به داشتن حساب Google ندارید. بسیاری از افرادی که نسبت به مشکل حریم خصوصی فروشگاه Play محتاط هستند در این مورد خوشحال خواهد شد.

6. فروشگاه APKMonk

APKMonk یکی دیگر از سایت‌های محبوب دانلود برنامه APK است. این سایت تمرکز زیادی روی برنامه‌های بازی دارد و بازی‌های پرطرفدار در حال حاضر در مرکز صفحه اصلی سایت قرار دارند.

ما فکر می‌کنیم استفاده از APKMonk بی‌خطر است. وقتی روی یک فهرست کلیک می‌کنید، تمام نسخه‌های قبلی برنامه، داده‌های استخراج‌شده از فروشگاه Google Play، تصاویر برنامه و پیوندهایی به فهرست اصلی در فروشگاه را مشاهده خواهید کرد. این سایت قبل از اجازه دادن به یک برنامه بر روی پلتفرمش، بررسی‌های بدافزار خود را انجام می‌دهد.

همچنین میتوانید از APKMonk برای دانلود برنامه‌های معمولی نیز استفاده کنید. آن‌ها در دسته‌های محبوب و پرطرفدار سازماندهی می‌شوند.

7. فروشگاه APKHere

APKHere بهترین سایت APK برای APKهای زبان خارجی است که در فروشگاه پیش‌فرض Google Play در منطقه شما در دسترس نیستند. مطمئناً، محتوای انگلیسی زیادی وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها جستجو کنید، با این حال، APK آلمانی، APK چینی، APK روسی و بسیاری موارد دیگر را نیز خواهید یافت.

در حالی که فایل‌های APK موجود در APKHere ایمن هستند، ما نمی‌توانیم ایمنی برخی از خود برنامه‌ها را تضمین کنیم. چین و روسیه به خاطر اقدامات امنیتی و حفظ حریم خصوصی قوی خود شناخته شده نیستند، بنابراین باید احتیاط کنید و قبل از نصب هر یک از آن‌ها بر روی دستگاه خود، تحقیقات لازم را انجام دهید.

قبل از نصب APK اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید

مهم نیست که فایل APK خود را از کجا دانلود می‌کنید، همیشه باید مسئولیت این را بپذیرید که هیچ شگفتی ناخوشایندی در کمین کد داخل آن نیست. چندین سرویس می‌توانند فایل‌های APK را برای بدافزار اسکن کنند. ما ابزارهای MetaDefender و VirusTotal را بیشتر برای بررسی توصیه می‌کنیم.

به نظر شما گدام فروشگاه تجربه بهتری را ارائه می‌دهد؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH