شرکت «سیرکِل»

شرکت «سیرکِل»: استیبل‌کوین بایننس ممکن است باعث ضرر ۳ میلیارد دلاری شود

«سیرکِل»، شرکت صادرکننده استیبل‌کوین USDC بیان کرد که رویداد‌های اخیر بازار کریپتو – ورشکستگی صرافی FTX و تصمیم جدید «بایننس» برای استیبل‌کوین‌ها – باعث شده که پیش‌بینی‌های مالی خود را اشتباه محاسبه کند.

در ماه سپتامبر، صرافی «بایننس» اعلام کرد که ارز USDC را به‌ صورت خودکار به استیبل‌کوین مخصوص شرکت (BUSD) تبدیل می‌کند. کوین تلگراف مدعی است که پیش‌بینی اشتباه محاسباتی شرکت «سیرکِل» در تقاضای پذیرش S-4 در «کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا» (SEC) مطرح شده است.

S-4 یک سند تقاضای پذیرش در بورس اوراق بهادار است که شرکت‌ها پیش از ادغام، تصاحب یا ارائه پیشنهاد مبادله به شرکت دیگر آن را پُر کرده و به کمیسیون SEC ارسال می‌کنند.

شرکت «سیرکِل» تخمین زد که از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، شاهد ضرر ۳ میلیارد دلاری از تبدیل‌های استیبل‌کوین بایننس بوده است. این ناشر می‌گوید که با کاهش ۳۶ درصدی قیمت USDC اضافی صادرشده نسبت به سال گذشته همراه شده است.

شرکت «سیرکِل» اولین فُرم تقاضای پذیرش S-4 را در اوت سال ۲۰۲۱ به کمیسیون SEC ارسال کرد. شرکت مذکور قصد داشت در بازار سرمایه با شرکت Concord Acquisition ادغام شود. بااین‌حال، «کنکورد» تصمیم گرفت که زمان ادغام را «حداکثر تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳» به تعویق بیندازد.

«سیرکِل» همچنین اشاره می‌کند که تأثیر مالی صرافی FTX بر ترازنامه خود از سرمایه‌گذاری ۱۰٫۶ میلیون دلاری آن بیشتر نخواهد بود. «سیرکِل» مدعی است که در گزارش بعدی، به طور رسمی مسئله اهمیت مالی FTX را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فُرم تقاضای پذیرش شرکت «سیرکِل» آمده است که «شرکت مذکور خدمات و تراکنش‌های مالی خود با مجموعه FTX را به حالت تعلیق درآورده است و اکنون در حال ارزیابی میزان تأثیر بر ارائه خدمات آتی به این مجموعه و تأثیر مالی غیرمستقیم بالقوه از ورشکستگی FTX است.»

جرمی آلری، مدیرعامل «سیرکِل» در یک تاپیک ۱۱ قسمتی در توییتر تأیید کرد که این شرکت، تنها یک موقعیت سهام «کوچک» در مجموعه FTX دارد که تأثیری روی وضعیت ترازنامه شرکت نمی‌گذارد. او همچنین مدعی است که «سیرکِل» هرگز به صرافی FTX یا «آلامدا» وام نداده است و هرگز توکن FTT را به‌ عنوان وثیقه یا ابزاری برای معامله در اختیار نداشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH