رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: اگر شرایط واردات قطعه نداشته باشیم، تولید متوقف می‌شود!

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در شرایط تحریم اگر امکان واردات قطعات برای ما وجود نداشته باشد، تولید متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تامین قطعات وارداتی برای تولید لوازم خانگی، از کشور ثالث انجام می‌شود، تاکید کرد که اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود که نتوانیم قطعه وارد کنیم، کار تولید متوقف خواهد شد.

پازوکی ادامه داد: 60 تا 70 درصد قطعات مورد نیاز تولید، از خارج وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که در شرایط تحریم، شرکت‌های اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و چند شرکت اروپایی، پکیج و بخاری‌های تولید شده در داخل را به اروپا و کانادا صادر می‌کنند.

پازوکی در پاسخ به این پرسش که آیا ژاپن به بازار لوازم خانگی بازگشته است یا خیر، توضیح داد: خیر، این خبر صحت ندارد، تولیدکنندگان ایرانی قطعات را از شرکت‌های ژاپنی وارد می‌کنند، سپس با نام تولید ایران و اعطای خدمات پس از فروش آن به بازار عرضه می‌کنند.

محصولات بدون ضمانت‌نامه، قاچاق هستند

وی در خصوص دیگر برندهای بازار گفت: واردات لوازم خانگی از یکم فروردین 1397 ممنوع شده اما سامسونگ به برند سام و ال‌جی به برند جی‌پلاس تغییر نام دادند. بقیه اقلام موجود در بازار که ضمانت‌نامه رسمی ندارند، همگی قاچاق هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اشاره کرد که تولیدکنندگان داخلی، موتور یخچال، لباس‌شویی و پمپ تخلیه آب را وارد می‌کنند و این شیوه تولید در تمام دنیا رایج است.

بازار راکد است

پازوکی با اشاره به رکود بازار لوازم خانگی گفت: بازاریان همه نشسته‌اند، چرا که درآمد مردم تنها کفاف تامین نیازهای اولیه و ضروری آن‌ها را می‌دهد و اگر به بازارهای اصلی فروش لوازم خانگی مراجعه کنید رکود بر این بازار را مشاهده خواهید کرد، فروش‌ها محدود به تهیه جهیزیه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH