توییتر به‌دنبال پیاده‌سازی قابلیت رمزنگاری همانند واتس‌آپ است

جین منچون وانگ؛ محقق فعال در زمینه اپلیکیشن‌ها ادعا کرده که توییتر روی افزودن قابلیت رمزنگاری سراسری به پیام‌های خصوصی کار می‌کند. وی قطعه‌ای از یک کد با کلیدهای رمزنگاری را به معرض نمایش گذاشته است.

وی طی یادداشتی برای وبسایت AndroidWang اعلام کرد: “من نشانه‌هایی از تلاش توییتر برای توسعه این ویژگی را مشاهده کرده‌ام.” ایلان ماسک؛ مالک و مدیرعامل فعلی توییتر در ادامه با ارسال یک ایموجی چشمک به پیام این کارشناس واکنش نشان داد. این پدیده نشان‌دهنده صحت احتمالی ادعای مطرح شده توسط خانم وانگ است.

قابلیت رمزنگاری سراسری (end-to-end) هم‌اکنون در پیام‌رسان‌های واتس‌آپ، سیگنال و چند مسنجر دیگر پیاده‌سازی شده است. این قابلیت امکان حفاظت از داده‌های کاربران در برابر شنود افراد متفرقه را فراهم می‌کند. توسعه این قابلیت برای توییتر در سال 2018 آغاز شد. بنابراین پشتیبانی از رمزنگاری end-to-end به لیست طولانی نوآوری‌ها در توییتر افزوده می‌شود. پیش از این ایلان ماسک به کارمندان توییتر اولتیماتوم داد که یا به سختی فعالیت نموده و یا با دریافت مزایای 3 ماهه از کار خود کناره‌گیری کنند.

جین منچون وانگ در اوایل سال 2022 دریافت که توییتر سرگرم آماده‌سازی ویژگی مقالات (Articles) برای ارسال پیام‌های طولانی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH