ادعای جدید وزارت ارتباطات: بیش از 15 میلیون کاربر فعال روزانه در پلتفرم‌های داخلی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش روزنامه همدلی تحت عنوان “زنان نان‌آور قربانی فیلترینگ” بود، اطلاعاتی در خصوص فیلترینگ و استقبال کاربران ازپلتفرم‌های بومی منتشر کرد.

وزارت ارتباطات در این بیانیه مجددا متذکر شد که اینترنت طی دو ماه خیر قطع نشده و تنها برخی پلتفرم‌ها از دسترس کاربران خارج شده‌اند. همچنین تصمیم قطع اینترنت توسط مراجع ذی‌صلاح امنیتی رخ داده و وزارت ارتباطات اصولا در این حوزه هیچ مسئولیتی ندارد.

البته وزارت ارتباطات اعلام کرد که با پیگیری این وزارخانه برخی از سرویس‌ها رفع محدودیت شده‌اند و بدیهی است که در صورت تغییر مصالح و اعلام تصمیم رفع محدودیت دو سرویس واتساپ و اینستاگرام توسط همان مراجع، وزارت ارتباطات نیز در جهت رفع محدودیت اقدام خواهد کرد.

وزارت ارتباطات در این بیانیه تاکید کرد که عناوینی مانند قطع کامل اینترنت و با قطع تمام راه‌های ارتباطی با خارج از کشور واقعیت ندارد و با وجود محدودیت‌های اخیر، ارتباطات بین‌الملل و سرویس‌های داخلی مانند خدمات بانکی، بیمه‌ای، آموزشی، پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های خدمت‌رسان در سطح قابل قبولی در بستر شبکه ملی اطلاعات در حال سرویس‌دهی بودند. اما درسال 1398 اینترنت بین‌الملل به طور کامل قطع شد و بسیاری از سرویس‌های داخلی نیز شرایط پایدار نداشتند.

در بخش دیگری از این بیانیه اعلام شده که شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال حاضر توانایی پرکردن خلاء‌های موجود را دارند.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که طبق آمارهای رسمی، استقبال از شبکه‌های اجتماعی داخلی رو به رشد است و میزان ترافیک و کاربران آن‌ها افزایش چند برابری داشته است.

برای اولین با شاهد آن هستیم که تعداد کاربر فعال روزانه در پلتفرم‌های بومی به بیش از 15 میلیون نفر و ترافیک به بیش از یک ترابیت بر ثانیه رسیده است.

در انتهای این متن اشاره شده که مصوبه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و ده‌ها خدمت مالی، تبلیغاتی و تسهیلاتی به کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال ارائه می‌کند.

برای رفع دغدغه صاحبان مشاغل اینترنتی، مصوبه حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال، به‌تازگی به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی ابلاغ‌ شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH