ریزر با یک بروزرسانی سرعت USB سری Razor Blade را دو برابر می‌کند

آخرین نسخه 14 اینچی لپ‌تاپ‌های Razor Blade که از چیپست AMD Ryzen 6000 بهره می‌برند به زودی به‌روزرسانی OTA جدیدی دریافت می‌کنند که ظاهراً تغییرات قابل‌توجهی را برایشان به همراه خواهد داشت. طبق آخرین گزارشی که توسط TheVerge به اشتراک گذاشته شده است، Razor به زودی به‌روزرسانی بایوس را برای لپ‌تاپ‌های فوق‌الذکر عرضه می‌کند که پشتیبانی از آخرین ورژن USB 4 را به پورت‌های USB Type-C اضافه می‌کند، بنابراین سرعت انتقال دیتا در آنها را از 20 گیگابایت بر ثانیه به 40 گیگابایت در ثانیه افزایش می‌دهد.

پشتیبانی از لوازم جانبی خارجی با پهنای باند بالا و سازگاری با Thunderbolt مانند داک‌های GPU اکسترنال نیز در نتیجه این‌ به‌روزرسانی گزارش شده است. Razer هیچ کار جدید یا منحصر به فردی برای افزایش سرعت USB انجام نمی‌دهد. در عوض، از قابلیت‌های USB 4 موجود در چیپست CPU Ryzen 6000 استفاده می‌کند. هر سازنده لپ‌تاپ می‌تواند از طریق به روز رسانی سیستم عامل و یک درایور چیپست که توسط AMD در تابستان امسال ارایه شده است، تمام پورت‌های USB Type-C را به USB 4 ارتقاء دهد، با این پیش فرض که سازنده لپ‌تاپ، سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از سرعت USB 4 را در نظر گرفته است.

این به‌روزرسانی، پردازنده امنیتی مایکروسافت Pluton، پردازنده‌های رایزن 6000 را باز می‌کند، که عملکرد را افزایش نمی‌دهد، اما اقدامات امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار جدید را در کنار مواردی که ویندوز 11 قبلاً اجباری کرده است، اضافه می‌کند. مشابه USB 4، هر CPU Ryzen 6000 می‌تواند از قابلیت‌های Pluton پشتیبانی کند؛ البته به شرط آن که سازنده لپ‌تاپ، آنها را در دسترس قرار دهد.

با توجه به سازگاری با ویژگی‌ها، Thunderbolt و USB 4 به نوعی سازگار هستند.  در حالی که برخی از پورت‌های  USB 3.2 Gen 2 تنها  سرعت 20 گیگابایت در ثانیه را پشتیبانی می‌کنند، یک کانکتور کاملاً کاربردی USB 4، سرعت انتقال داده تا 40 گیگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد و تونل PCIe را قادر می‌سازد از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال و سایر لوازم جانبی پرسرعت پشتیبانی کند، درست مانند Thunderbolt 3 و 4.  پس از دریافت این به روز رسانی به نظر می‌رسد که پورت‌های 40GBPS لپ‌تاپ‌های Razer کاملاً کاربردی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH