نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 11 توسط برترین منتقدان حوزه فناوری

در این مطلب، ردمی نوت 11 را از دید برترین منتقدان حوزه فناوری نقد و بررسی می‌کنیم و نگاهی به نقاط قوت و ضعف این گوشی از دید آن‌ها خواهیم داشت.

شیائومی ردمی نوت 11 یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌ها بازار ایران و یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در بازار جهانی است. این مدل زمستان سال گذشته معرفی و از ابتدای امسال وارد بازار ایران شده است اما حتی پس از این مدت، فروش آن همچنان بالا بوده و بسیاری از خریداران به دنبال یک مدل میان‌رده با کیفیت و قابلیت‌های جذاب مانند ردمی نوت 11 هستند.

به طور کلی می‌توان سری ردمی نوت شیائومی را یک سری با قابلیت‌های بسیار مناسب و قیمت مقرون به صرفه نامید، سری ردمی نوت 10 نیز مدل‌های پرفروشی داشت که سود خوبی را به حساب شیائومی واریز کردند.

ردمی نوت 11 در تمامی بخش‌ها از جمله طراحی تا نمایشگر، دوربین، باتری و سخت‌افزار، دارای ویژگی‌های مطلوبی است که می‌تواند شما را برای خرید این گوشی مجاب کند.

این گوشی تاکنون توسط بسیاری از برجسته‌ترین سایت‌های حوزه فناوری و افراد سرشناس این حوزه مورد نقد و بررسی شده و ما می‌خواهیم نظر این افراد در مورد ردمی نوت 11 را بررسی کنیم.

نقد و بررسی ردمی نوت 11 سایت Techradar

در سایت تک‌رادار اولین جمله‌ای که در مورد ردمی نوت 11 می‌خوانید این است: یک گوشی اقتصادی خوب، اگر به 5G نیازی ندارید.

همانطور که می‌دانید در بسیاری از مناطق دنیا دسترسی به نسل پنجم ارتباطات مانند ایران برقرار نیست و در سایت تک‌رادار به این موضوع اشاره شده که اگر 5G نیاز ندارید، گوشی ردمی نوت 11 امکانات خوبی برای شما دارد.

تک‌رادار در نقد و بررسی ردمی نوت 11 به این موضوع اشاره کرده که شیائومی در بازار به همه نشان داده که همه چیز فقط در مورد پرچمداران نیست و باید در بازار میان‌رده هم گوشی‌های با کیفیت عرضه کرد که ردمی نوت 11 مثال خوبی برای این سیاست است.

به اعتقاد متخصصان تک‌رادار، مشخصاتی که ردمی نوت 11 با آن عرضه شد چندان شگفت‌انگیز نیست، اما در طول مدتی که با این گوشی کار کردند، متوجه هیچ مشکل عمده‌ای از نظر کندی یا باگ نشدند. در واقع این مدل در انجام کارهای مختلف مانند تماشای فیلم، بازی، ارسال پیام، چک کردن شبکه‌های اجتماعی یا مرور وب کم نمی‌آورد و شما را ناامید نمی‌کند.

در این نقد و بررسی با تمجید از نمایشگر با کیفیت امولد و صدای استریو، گفته شده که ردمی نوت 11 برای کارهای مالتی‌مدیا بسیار مناسب است. البته یکی از ایرادات گرفته شده از این مدل مربوط به بخش دوربین می‌شود، در این خصوص نوشته شده: البته یک گوشی در این رده بی‌نقص نیست، به عنوان مثال در بخش عکاسی و فیلم‌برداری کیفیت تصاویر گرفته شده آنچنان بالا نیست، به‌ویژه در شرایطی که نور مناسب نباشد. در حالت عادی می‌توان عکس‌های خوبی با ردمی نوت 11 گرفت اما اگر می‌خواهید در شرایط خاص‌تر مانند شب یا عکس از سوژه متحرک تصاویر با کیفیتی داشته باشید، باید کمی بیشتر برای خرید گوشی هزینه کنید.

در نقد بررسی سایت تک‌رادار آورده شده که اگر قیمت مناسب برای شما اهمیت دارد، اگر شارژدهی بالا می‌خواهید و به نمایشگر اهمیت می‌دهید، ردمی نوت 11 گزینه مناسبی است اما اگر به اینترنت 5G نیاز دارید، اگر تجربه رابط کاربری برایتان مهم است و اگر دوربین با کیفیت می‌خواهید، بهتر است دیگر گزینه‌ها را بررسی کنید.

نقاط قوت

نقاط ضعف

قیمت مناسب
نمایشگر امولد روشن 
عمر باتری عالی
کیفیت دوربین متوسط
بازدهی متوسط
عدم پشتیبانی از 5G

 

نقد و بررسی ردمی نوت 11 سایت Gsmarena

اما دیگر سایت معتبری که نقد آن را بررسی خواهیم کرد، جی‌اس‌ام آرنا خواهد بود. در این سایت در مورد ردمی نوت 11 اینگونه نوشته شده: این مدل بر روی کاغذ یک دستگاه مقرون به صرفه است که چندین ارتقاء کوچک نسبت به نسخه قبلی خود را ارائه می‌دهد. از نکات قابل توجه ردمی نوت 11 می‌توان به صفحه نمایش عالی 90 هرتزی امولد و همچنین بازده باتری بهبود یافته آن اشاره کرد، اما در نهایت این گوشی یک مدل متعادل نیست و ضعف‌هایی هم دارد.

به اعتقاد منتقدان سایت جی‌اس‌ام آرنا عملکرد پردازنده ردمی نوت 11 هرچند مناسب است اما اغلب نمی‌تواند به خوبی اسنپدراگون 678 باشد که در ردمی نوت 10 وجود داشت. البته تجربه رابط کاربری از نظر این سایت عالی بوده و حتی توانسته بخشی از ضعف پردازنده را جبران کند.

عملکرد دوربین از نظر متخصصان جی‌اس‌ام آرنا هم آنچنان مناسب نبوده و اعلام کردند که در بسیاری از مواقع نتوانستند عکس‌های مطلوبی با این گوشی بگیرند، ضمن اینکه در ردمی نوت 10 امکان فیلم‌برداری 4K وجود داشت اما در ردمی نوت 11 تنها می‌توان به صورت 1080p فیلم‌برداری کرد.

در انتهای نقد و بررسی ردمی نوت 11 در سایت جی‌اس‌ام آرنا پیشنهاد شده که برای خرید یک گوشی در این بازه، دیگر مدل‌ها را نیز بررسی کنید.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی زیبا و با شیشه دوگانه و روکش مات

پشتیبانی از استاندارد IP 53

نمایشگر امولد عالی 90 هرتز و دقت رنگ بالا
عمر باتری عالی با شارژر 33 واتی
وجود جک هدفون، رادیو، اسلات کارت حافظه، مادون قرمز و NFC
عملکرد خوب دوربین اصلی، دوربین پرتره و ماکرو
استفاده از MIUI 13 بر روی ویژگی‌های قدیمی اندروید 11

عملکرد نامناسب اسنپدراگون 680 به ویژه دربخش گرافیک

دوربین اولتراواید ناامید کننده

حالت عکس‌برداری نایت مود ضعیف

عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K

 

نقد و بررسی ردمی نوت 11 سایت Notebookcheck

سایت نوت‌بوک‌چک به بررسی‌های دقیق و تخصصی در حوزه تلفن همراه و لپ‌تاپ شهرت دارد. در این سایت درخصوص ردمی نوت 11 عبارت “گوشی 90 هرتزی اولد با  1000 نیت روشنایی و قیمت مقرون به صرفه” به کار رفته است. درواقع در این سایت مانند دیگر بررسی‌ها از همان ابتدا به کیفیت بالای نمایشگر اشاره شده است.

در نقد و بررسی این سایت نوشته شده: شیائومی با این مدل موفق شده یک گوشی هوشمند قدرتمند با تمرکز بر صفحه نمایش اولد بسیار روشن و کالیبره شده عالی نسبت به این رنج قیمتی بسازد. البته ردمی نوت 11 را به دلیل وجود پردازنده اسنپدراگون 680 نمی‌توان به‌عنوان یک هیولا در بازدهی توصیف کرد، اما عملکرد آن کاملا رضایت بخش است.

متخصصان نوت‌بوک‌چک پیشنهاد کردند که اگر به دنبال یک گوشی با بازدهی بیشتر هستید می‌توانید پوکو M4 پرو را با پردازنده دیمنسیتی 810 و پشتیبانی از 5G مد نظر داشته باشید.

در بخش دوربین، تصاویر گرفته شده توانسته رضایت دوستان ما در نوت‌بوک‌چک را جلب کند اما همچنان ایراداتی مانند داینامیک رنج پایین و وضوح نامناسب تصاویر به عکس‌های این گوشی گرفته شده است.

اسپیکرها، شارژدهی مناسب و حرارت کم موقع کار از جمله دیگر نکات خوب ردمی نوت 11 در نقد و بررسی سایت نوت‌بوک‌چک هستند.

نقاط قوت

نقاط ضعف

نمایشگر عالی

طراحی عالی

دمای کم هنگام کار

باتری فوق‌العاده

صدای خوب

وزن مناسب

دوربین کمتر از حد انتظار

عملکرد نرم‌افزاری نامناسب

اتصال ضعیف

نقد و بررسی ردمی نوت 11 سایت Androidauthority

سایت اندرویداثوریتی که همواره نقد و بررسی‌های متفاوتی نسبت به دیگر سایت‌ها دارد، ردمی نوت 11 را یک کالای مقرون به صرفه واقعی می‌داند، درواقع در بررسی این سایت مشخص است که از قابلیت‌های این تلفن همراه نسبت به قیمتی که دارد، کاملا راضی هستند.

در این سایت به نقاط قوت ردمی نوت 11 این گونه اشاره شده: این گوشی شاید یک مدل پایه باشد اما قدم بزرگی برداشته و امکانات اولیه را به خوبی ارائه می‌دهد. سخت افزار ردمی نوت 11 بهترین نیست اما کار را راه میندازد، صفحه نمایش فوق‌العاده است و شارژدهی و باتری عالی هستند. ردمی نوت 11 به لطف عملکرد خوبش یک پکیج مناسب است.

اما در بررسی سایت اندرویداثوریتی به نقطه ضعف‌ها هم اشاره شده است، مهم‌ترین موردی که برای نویسندگان این سایت اهمیت دارد آن است که ردمی نوت 11 واقعا نسبت به مدل قبلی آپدیت خاصی ندارد، درواقع اکثر مشخصات یا یکسان هستند یا عملکردی یکسان دارند، به همین دلیل پیشرفتی در این مدل دیده نمی‌شود.

همچنین طراحی، دوربین و بازدهی تقریبا با مدل سال قبل برابر است و انتظار از یک مدل جدید با بهبود نسبت به مدل قبلی را برآورده نمی‌کند.

در بخشی از این مقاله اشاره شده که باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی یکی از بهترین ویژگی‌های ردمی نوت 11 است، همچنین عملکرد دوربین به ویژه دوربین سلفی تناوب زیادی دارد، یعنی گاهی اوقات بسیار خوب و گاهی اوقات بسیار بد است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

کیفیت ساخت بالا
نمایشگر فوق‌العاده
عمر باتری عالی
بازدهی خوب غیرمنتظره
مقرون به صرفه
دوربین متوسط
عرضه با اندروید 11

آپدیت‌های کم وعده داده شده

نقد و بررسی ردمی نوت 11 سایت Expertreviews

یک گوشی اقتصادی سرسخت؛ این تیتر نقد و بررسی سایت اکسپرت ریویوز برای ردمی نوت 11 است. در این بررسی نوشته شده: ردمی با نوت 11 دو وجه دارد، ابتدا نمایشگر و طراحی آن است که درجه یک بوده و نمونه عالی از نحوه ساخت یک گوشی با کیفیت با بودجه کم است. اما بازدهی گوشی در مقایسه با رقبا جای بحث دارد و برای داشتن دوربین بهتر نیز بهتر است بیشتر هزینه کنید.

در نقد و بررسی نوت 11 اشاره شده که این گوشی از نظر بازدهی سخت‌افزاری قادر نیست تا تمام برنامه‌ها و بازی‌های سنگین یا نیمه سنگین را اجرا کند، بنابراین اگر اولویت شما قدرت سخت افزاری است، دیگر مدل‌ها را مد نظر قرار دهید. اما از نظر بازدهی باتری، ردمی نوت 11 توانست تمامی تست‌های تیم اکسپرت ریویوز را پاس کند و عملکرد مناسبی داشته باشد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی درخشان
نمایشگر عالی
قیمت رقابتی
سرعت متناقص
عملکرد گیمینگ ضعیف

دوربین متوسط

جمع‌بندی و مقایسه کلی

در آخر بهتر است یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی‌های این 5 سایت که باهم مرور کردیم، داشته باشیم. برای این جمع‌بندی و درک بهتر نقاط اشتراک و اختلاف نظرهای این منتقدان، چه چیزی بهتر از آن‌که ویژگی‌هایی که چندبار در نقاط قوت هر سایت تکرار شده‌اند را در جدول زیر ببینیم؟

نقاط قوت مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
نقاط ضعف مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
نمایشگر
5
دوربین
7
طراحی
5
بازدهی سخت افزاری
4
باتری
4
رابط کاربری و اندروید
3
قیمت مناسب
3
آپدیت‌های کم
1
بازدهی
2
عدم اتصال به 5G
1
دوربین
1
صدا
1
قابلیت‌های مناسب
1

 

نظر شما چیست؟ کدام بررسی را بهتر و منطقی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه خود را از بخش نظرات زیر این پست، با مخاطبان و تیم آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

3 در مورد “نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 11 توسط برترین منتقدان حوزه فناوری”

  1. گوشی خوب و خوشگلی هست ولی میتونست پردازنده بهتر باشه کلا شیاومی امسال تو پردازنده خساست به خرج داده مخصوصا تو مدل های پایین رده و میان رده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH