جنگ بین دو پردازنده قدرتمند اسنپدراگون و مدیاتک به سود کی پایان یافت؟

مشخصات گوشی پرچم‌دار موتو X40 با شماره مدل XT2301 در اوایل ماه نوامبر در فضای اینترنت منتشر شد. این گوشی از تراشه اخیرا معرفی شده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره گرفته و چن جین؛ مدیرکل واحد تجارت موبایلی شرکت موتورولا اکنون فعالیت تبلیغاتی حول این محصول را آغاز نموده است. این مدیر اجرایی از طریق حساب‌کاربری خود در شبکه اجتماعی Weibo (این رسانه چینی در میان مدیران ارشد شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب است) نتایج ثبت شده توسط موتو X40 در تست بنچمارک AnTuTu را منتشر کرده است.

بر این اساس موتو X40 در تست بنچمارک AnTuTu امتیاز 1312901 را کسب کرد. در مقابل یک افشاگر مشهور با نام Digital Chat Station پیش‌تر نتایج بنچمارک تراشه Dimensity 9200 مدیاتک را منتشر کرده و به کسب امتیاز 1266102 توسط این نیمه‌هادی اشاره نموده بود. بدین‌ترتیب تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام موفق به شکست پرچم‌دار آینده شرکت مدیاتک در تست بنچمارک AnTuTu شده است.

با این‌حال AnTuTu اعلام کرده که امتیازات فوق مورد تائید نیستند؛ چرا که هویت دستگاه مورد تست محرمانه بوده و فاش نشده است. البته برخی کارشناسان بر این باورند که دستگاه مورد اشاره همان ویوو X90 مجهز به تراشه Dimensity 9200 است. بنابراین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام رکورد چشمگیر 1.31 میلیون امتیازی را در بنچمارک AnTuTu به ثبت رسانده است.

مدیاتک با عرضه تراشه Dimensity 9200 دقیقا در پشت سر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام قرار گرفته است. این تراشه مجهز به یک هسته کورتکس X3، سه هسته کورتکس A715 و چهار هسته کم‌مصرف از نوع کورتکس A510 است. این نیمه‌هادی از اتصال وای‌فای 7 پشتیبانی نموده و مجهز به تراشه گرافیکی جدید ARM موسوم به Immortalis G715 است. این GPU به لطف پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتوی امکان نمایش واقعی سایه‌ها و انعکاسات نوری در بازی‌های موبایلی را فراهم می‌کند.

طی هفته گذشته کمپانی کوالکام از تراشه 4 نانومتری جدید خود با نام اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد. این تراشه مجهز به یک هسته پردازشی بسیار قدرتمند از نوع کورتکس X3 با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز، چهار هسته کارآمد با حداکثر سرعت 2.8 گیگاهرتز و سه هسته کم‌مصرف با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

با توجه به اینکه اختلاف امتیاز ثبت شده میان 2 تراشه کمتر از 47000 است؛ بنابراین در خصوص عملکرد یا برتری هر یک از تراشه‌های فوق هنوز نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد. بنابراین احتمالا بایستی به کوالکام و مدیاتک به‌خاطر تولید 2 تراشه قدرتمند با سرعت و بهره‌وری انرژی بالا برای گوشی‌های هوشمند تبریک گفت. در واقع بزرگترین برنده این میدان، کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه موسوم به TSMC است که با تولید هر 2 تراشه، درآمد هنگفتی را کسب می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH