تکنو از اولین دوربین تله با منشور دوگانه و قابلیت ردیابی خودکار اشیاء رونمایی کرد + ویدیو

دوربین‌های تله‌فوتو معمولی دارای قابلیت تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر (OIS) هستند؛ چرا که بزرگنمایی اپتیکال نیز موجب تشدید تبعات ناشی از لرزش دست می‌شود. این ایده برای اشیاء ثابت به خوبی کار می‌کند؛ اما کاربران همچنان بایستی اجسام متحرک را به‌صورت دستی ردیابی نمایند. این پدیده به‌صورت بالقوه موجب افزایش لرزش دست خواهد شد.

اکنون شرکت تکنو (Tecno) مدعی شده که به راهکار رفع این مشکل دست یافته است. سیستم طراحی شده توسط تکنو برای نخستین بار در عوض به‌کارگیری یک منشور از دو منشور بهره گرفته است. هر یک از منشورها از قابلیت چرخش حول یک محور برخوردار هستند. منشور اول از قابلیت چرخش 8+ یا 8- درجه‌ای برخوردار بوده و منشور دوم از چرخش 10+ یا 10- درجه‌ای پشتیبانی می‌کند.

به گفته تکنو استفاده از دو منشور به دوربین امکان می‌دهد تا یک جسم متحرک را به‌طور خودکار ردیابی کند. این ویژگی تا زاویه 16+ یا 16- درجه‌ای روی یک محور و 20+ یا 20- درجه‌ای روی محور دیگر قابل دسترس خواهد بود. برای درک هرچه بهتر نحوه عملکرد این سیستم کافیست به ویدیوی زیر نگاهی بیندازید. این ویدیو نحوه عملکرد دو منشور را نمایش می‌دهد.

کمپانی از این فناوری تحت عنوان لنز چشم عقابی (Eagle Eye Lens) یاد کرده است. همچنین این سیستم از قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی نیز برخوردار بوده و قادر به اصلاح حرکات در محدوده 6- تا 6+ درجه است. قابلیت‌های OIS و ردیابی اشیاء با استفاده از هوش مصنوعی و به‌طور خودکار مدیریت می‌شوند.

این سیستم برای عکاسی و فیلم‌برداری قابل استفاده بوده و در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده در مقایسه با حالت دستی ارتقاء خواهد یافت. به گفته کمپانی، این قابلیت در مسابقات اتومبیل‌رانی مفید واقع خواهد شد. به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند روی یک اتومبیل در حال حرکت با سرعت بالا زوم کرده و تصویری واضح یا روان را از آن‌ ثبت نمایند. بنابراین لنز Eagle Eye نویدبخش ثبت تصاویر واضح‌تر و چشم‌نوازتر نسبت به لنزهای تله‌فوتو سنتی خواهد بود.

 

در حال حاضر شرکت تکنو سرگرم توسعه گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای مجهز به فناوری Eagle Eye بوده و این گجت‌ها در سال آینده به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH