سامسونگ گلکسی S23 احتمالا همانند آیفون 14 از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

چند ماه قبل شرکت اپل همزمان با معرفی سری آیفون 14 از یک ویژگی انقلابی رونمایی کرد. بدین‌ترتیب دستگاه‌های جدید کمپانی به منظور برقراری ارتباط اضطراری می‌توانند به ماهواره‌های مدار پایینی زمین که در سراسر جهان توزیع شده‌اند؛ متصل شوند. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در صدد افزودن ویژگی مشابهی به گوشی‌های هوشمند پیشرفته آینده خود در سری گلکسی S23 است.

بر اساس گزارش جدید وبسایت ETNews، سامسونگ به منظور ارائه نوعی سیستم ارتباط ماهواره‌ای در سری گلکسی S23 خود مشغول همکاری با شرکت Iridium Communications است. شرکت Iridium از طریق 66 ماهواره موجود در مدار پایینی زمین به ارائه خدمات تماس صوتی و ارتباط داده‌ای می‌پردازد. سامسونگ برای افزودن این ویژگی به گوشی‌های هوشمند خود برای مدت 2 سال با شرکت Iridium Communications همکاری نموده است.

برای مقایسه جالب است بدانید که اپل به منظور ارائه قابلیت اتصال ماهواره‌ای در سری آیفون 14 با شرکت گلوبال استار همکاری کرده است؛ در حالی‌که هواوی برای ارائه این ویژگی در سری میت 50 پرو از ماهواره‌های Beidou استفاده کرده است. گزارش جدید ادعا می‌کند که سامسونگ روی توسعه قابلیت ارسال پیام‌های متنی و اشتراک‌گذاری تصاویر با رزولوشن پایین از طریق ارتباط ماهواره‌ای و افزودن این ویژگی به سری گلکسی S23 کار می‌کند.

با توجه به ماهیت اتصال ماهواره‌ای، دستگاه‌ها برای برقراری تماس صوتی و انتقال داده با سرعت بالا نیازمند استفاده از آنتن بزرگ هستند. بنابراین چنین قابلیتی در آینده نزدیک به گوشی‌های هوشمند اضافه نخواهد شد. چنان‌چه غول کره‌ای موفق به ارائه قابلیت اتصال ماهواره‌ای در سری گلکسی S23 شود؛ در این‌صورت با افتخار جزو معدود برندهای عرضه‌کننده این ویژگی در گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت. با این‌حال بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این ویژگی تا چه اندازه قابل دسترس خواهد بود. در حال حاضر اپل قابلیت ارتباط اضطراری را تنها در کشورهای آمریکا و کانادا فعال نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH