اطلاعات تکمیلی از شاسی بلند جدید ایران خودرو؛ از مهمان جدید بازار ایران چه می‌دانیم؟

ری‌را شاسی‌ بلند جدید بازار خودرو است که قرار است در ابتدا دو هزار دستگاه از آن به صورت قطعات نیمه منفصله (SKD) تولید شود. این خودرو در نیمه‌های سال آینده وارد بازار خواهد شد. طبق اطلاعاتی که در حال حاضر منتشر شده است، قرار است این خودروی شاسی بلند با همکاری یک برند خارجی تولید و عرضه شود.

مدیر ارشد خودروسازی شرکت ایران خودرو در ادامه درباره تولید محصول جدید دیگر خود توضیح داد و خاطرنشان کرد که این محصول نیز در بهمن ماه سال جاری عرضه می‌شود. این خودروی جدید همچنین قرار است ظرفیت تولید بالایی برابر با تولید سالانه 20 هزار دستگاه داشته باشد. این خودرو با قطعات منفصله (CKD) تولید خواهد شد.

داخلی‌سازی این محصول در مرحله مونتاژ قطعات منفصله نیز 20 درصد خواهد بود. مدیر خودروسازی این شرکت که حالا در کیلومتر 14 جاده مخصوص مستقر شده است، در بخش دیگری از سخنانش اینچنین خبر داد که تا حالا پنج دستگاه ری‌را تولید شده که قرار است در رنگ‌های مختلف تولید شده و در جاده‌ها عرضه شوند. علاوه بر آن، احتمال این نیز وجود دارد که نسخه برقی همین خودرو نیز در دست ساخت باشد که می‌تواند خبر بسیار خوبی برای علاقمندان خودروهای الکتریکی باشد.

وقتی خودروهای جدیدتر تولید شود، دیگر به میزان کمتری از خودروهای قدیمی‌تر استفاده خواهد شد. قبلا هم اخباری مبنی بر تولید و عرضه شاسی بلندی منتشر شده بود که کمی بعد تولید خودروی هایما S8 از سوی این خودروساز تایید شده بود. اما اکنون معلوم نیست که این خودروساز قصد دارد شاسی بلند جدیدی بسازد یا اینکه شریک خارجی همین هایما S8 رونمایی خواهد شد.

اگر در کنار هایما S5 و هایما S7، تولید هایما S8 قطعی شود، دیگر نباید انتظار داشته باشیم که ایران خودرو محصول شاسی بلند جدیدی را به جز این سه خودرو به لیست شاسی بلندهای خود در سبد محصولات اضافه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH