سری گلکسی S23 سامسونگ احتمالا برتر از خانواده آیفون 14 اپل خواهد بود

بازار گوشی‌های 5G میان دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS تقسیم شده است. در این میان دهها شرکت مختلف اقدام به تولید محصولاتی در رده‌های قیمتی متنوع نموده و این دستگاه‌ها در کنار آیفون‌های اپل پاسخگوی نیازهای مشتریان هستند. سری گلکسی S23 شرکت سامسونگ نیز به‌زودی معرفی شده و از جنبه عملکرد و تجربه کاربری با سری آیفون 14 رقابت خواهد کرد. گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ مجهز به تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام خواهند بود.

اکنون مدت‌هاست که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در حوزه‌هایی نظیر نرم‌افزار قابل‌ اعتماد، سخت‌افزار قدرتمند، راندمان بالا و شارژدهی طولانی باتری از اپل عقب افتاده‌اند. پیش‌تر انتظار می‌رفت که گوشی‌های سری پیکسل 6 و پیکسل 7 مجهز به پردازنده‌های بومی تنسور گوگل به سرعت جایگاه خود را در این حوزه تثبیت نمایند. با این‌حال مشتریان از عملکرد و بهره‌وری تراشه‌های تنسور ساخت سامسونگ ناامید شدند. البته این موضوع به‌معنای شکست پردازنده‌های تنسور گوگل نیست؛ چرا که این نیمه‌هادی‌ها به هیچ وجه با تراشه‌های A15، A16 و اسنپدراگون 8 نسل 1 قابل مقایسه نیستند.

سری گلکسی S23 مجهز به پردازنده مرکزی اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده و بایستی پیشرفت‌های بسیار بیش‌تری را ارائه دهد. بعلاوه کاربران شاهد بهبود قابل توجه عملکرد و بهره‌وری تراشه جدید خواهند بود؛ تا جایی‌که برخی کارشناسان ادعا می‌کنند که این محصول از تراشه‌های اپلی نیز بهتر است. کوالکام پس از عرضه تراشه اسنپدراگون 888 به سراغ مدل اسنپدراگون 8 نسل 1 رفت. در ادامه این شرکت با تکیه بر یک استراتژی بازاریابی قدرتمند از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد.

به‌نظر می‌رسد که این‌بار کوالکام تراشه مناسبی را ارائه نموده است. اگرچه گوشی جدید ویوو برای نخستین بار از این تراشه بهره‌برداری کرده است؛ اما اکنون می‌دانیم که سامسونگ از یک نمونه منحصربه‌فرد و کمتر رایج این چیپست استفاده خواهد کرد. بر اساس نخستین نتایج تست پردازش تک هسته‌ای روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، سری گلکسی S23 از سایر دستگاه‌های اندرویدی مجهز به این تراشه کمی بهتر عمل کرد؛ اما در تست پردازش چند هسته‌ای از رقبای خود عقب افتاد. بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده، این خانواده در هر 2 تست پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای عنوان برترین پرچم‌دار اندرویدی را به خود اختصاص داده است.

مقایسه امتیازات سری گلکسی S23 سامسونگ با خانواده گلکسی S22 مجهز به تراشه بومی اگزینوس 2200 نشان می‌دهد که عملکرد پرچم‌داران جدید در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب 25 و 45 درصد افزایش یافته است. با این‌حال اعداد و ارقام خیره‌کننده صرفا به این موارد محدود نیستند؛ چرا که میزان بهره‌وری انرژی سری گلکسی S23 در مقایسه با سری گلکسی S22 با تراشه اگزینوس بین 60 تا 85 درصد بیش‌تر است.

با وجود تمامی این پیشرفت‌ها می‌توان ادعا کرد که پرچم‌داران جدید سری گلکسی S23 سامسونگ نخستین دستگاه‌های اندرویدی خواهند بود که عملکردی قابل مقایسه یا حتی بهتر از تراشه A16 موجود در سری آیفون 14 پرو ارائه خواهند داد. بنابراین شکاف میان تراشه‌های اندرویدی و اپل به وضوح از بین رفته است.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

آخرین اطلاعات لو رفته پیرامون برترین مدل خانواده گلکسی S23 نشان می‌دهد که گلکسی S23 اولترا مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خواهد بود. با این‌حال سایر المان‌های دوربین پرچم‌دار آینده مشابه با گوشی گلکسی S22 اولترا خواهد بود. اگرچه در این رابطه جزئیات دقیقی در دست نیست. ما گذشته اطلاعاتی پیرامون مقایسه 2 پرچم‌دار گلکسی S23 اولترا و گلکسی S22 اولترا منتشر شد. با بزرگنمایی 16 برابری تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های اصلی این 2 گوشی به وضوح می‌توان تفاوت‌های موجود میان آنها را مشاهده کرد.

تصویر ثبت شده توسط گلکسی S23 اولترا به میزان قابل‌توجهی واضح‌تر است. مزیت سنسور با رزولوشن مگاپیکسلی بالا این است که تمامی جزئیات از جمله خطوط روی درها نیز قابل رویت هستند. بعلاوه گلکسی S23 اولترا در کنار قابلیت ثبت تصاویر 200 مگاپیکسلی از حالات عکس‌برداری 50 و 12 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران بسته به سلیقه خود یا شرایط محیط قادر به ثبت تصاویر با یکی از رزولوشن‌های 200، 50 و 12 مگاپیکسلی خواهند بود.

به نظر می‌رسد که سامسونگ گلکسی S23 اولترا برای تصاحب عنوان برترین گوشی اندرویدی دوربین‌دار با سایر پرچم‌داران بازار رقابت خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که این گوشی با مدل نسل قبلی خود یعنی گلکسی S22 اولترا تفاوت‌های زیادی دارد. البته تا زمان رونمایی از این دستگاه نمی‌توان پیرامون هیچ چیز با قطعیت اظهارنظر کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه در فوریه سال 2023 عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH