سانسور این بار در چین؛ ویدیوهای اعتراضات ضد حکومتی در گوشی‌های هواوی حذف می‌شوند

شاید شنیده باشید که باری دیگر موج ویروس کرونا در برخی استان‌های چین گسترش یافته است. در پی این ماجرا، بسیاری از مردم به خیابان‌ها آمده و بر علیه حکومت کمونیستی چین اعتراضات شدیدی انجام دادند.

بسیاری از افراد نیز در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی دست به اعتصابات گسترده زدند. یک نمونه از این اعتصابات، در شهر ژنگژو رخ داد؛ یکی از شهرهایی که بزرگترین کارخانه آیفون در آن قرار دارد.

البته باید اشاره کرد که ابتدا این اعتراضات با یک آتش‌سوزی شروع شده بود. کشور چین نیز مانند روسیه با داشتن زیرساخت‌های عالی و منحصر به‌فرد خیلی وقت است که سیستم فیلترینگ را اجرایی کرده است!

هر چقدر هم یک کشور دارای زیرساخت خوب برای اجرایی کردن طرحی مانند فیلترینگ باشد، باز هم نمی‌تواند در برابر نیازهای ضروری و اساسی مانند آزادی که حق مردمانش است، ایستادگی کند.

در این مدت، گزارش‌های فراوانی از حذف خودکار ویدیوهای اعتراضات در گالری کاربرانی که گوشی‌های هواوی داشته‌اند، منتشر شده است. کاربران در شبکه‌های اجتماعی چینی سعی کردند اسکرین‌شات‌ و ویدیوهایی در مورد این قضیه منتشر کنند. آن‌ها مدعی بودند که فیلم‌هایی که در این اعتراضات گرفته شده است به طور خودکار از گوشی هواوی‌شان حذف شده است.

حتی اعلانی مبنی بر حذف شدن این فیلم‌ها به کاربران داده نشده است. گفته شده روی هر ویدیو نمادی وجود دارد، ولی نمی‌توان آن را پلی کرد.

هنوز مشخص نشده است که چگونه گالری کاربران هواوی سانسور شده است. اما با کمی تفکر می‌توان فهمید که وقتی تنها ویدیوهای اعتراضات از گالری افراد ناپدید شده است، نشان از همکاری همه‌جانبه شرکت هواوی با دولت چین دارد. ویدیوها دارای جزییاتی مانند زمان و موقعیت جغرافیایی هستند، در نتیجه برای حذف آنها باید به نسخه پیشرفته سانسور مجهز بود.

اقدامات ضدکرونایی در استان‌های هنان و گوانگدونگ چین که در چند هفته اخیر به شدت گسترش یافته بود، اکنون کمتر شده است. بنابراین، قرنطینه عمومی لغو شد. منتظر خبرهای جدیدتر این اعتراضات در چین باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH