آیفون 14 میوه ممنوعه جدید بازار؛ تنها آیفون‌های مسافری، رجیستری می‌شوند

بر اساس سخنان جدید امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با وجود آن که حدود دو ماه از ورود آیفون 14 به بازار جهانی می‌گذرد، اما تاکنون این تلفن همراه به صورت گسترده و انبوه به بازار کشور وارد نشده است.

حدود 20 روز پیش، محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد که هنوز وضعیت رجیستری سری آیفون 14 مشخص نشده است.

عالیان در خصوص علت عدم رجیستری گوشی‌های آیفون 14 در کشور گفت: به دلیل مدیریت منابع ارزی، ارز مورد نیاز برای واردات آیفون 14 اختصاص داده نشده است. به نظر می‌رسد با فراهم شدن امکان واردات آیفون 14 حداقل برای چند ماه شاهد ارزبری قابل توجهی باشیم، به همین دلیل در حال حاضر گوشی‌های آیفون 14 رجیستری نمی‌شوند.

عالیان تاکید کرد که هر گوشی که در گمرک به صورت قانونی وارد و ثبت شده باشد، امکان رجیستری دارد اما در خصوص سری آیفون 14 اصلا تکلیف امکان رجیستری یا عدم آن تعیین نشده است.

حال در سخنان جدیدی که سخنگوی وزارت صمت انجام داده، گفته شده که تاکنون گوشی‌های آیفون 14 به صورت تجاری و انبوه وارد کشور نشده است.

قالیباف در خصوص این که آیا در آینده این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر صحبتی انجام نداد ولی به نظر می‌رسد که در فعلا دولت برنامه‌ای برای واردات آیفون 14 ندارد.

اما امید قالیباف در خصوص گوشی‌های آیفون 14 که به صورت مسافری وارد کشور شده، توضیح داد: گوشی‌های آیفون 14 در روند رجیستری قرار دارد و به زودی در خصوص آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تاکید کرد که تنها گوشی‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده‌اند رجیستری می‌شوند و دولت مدل آیفون 14 را به صورت عمده یا تجاری وارد کشور نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH