رویداد معرفی شیائومی 13

از سری شیائومی 13 تا رابط کاربری و ایرباد؛ در رویداد بزرگ شیائومی چه محصولاتی معرفی می‌شوند؟

در این مقاله ما تمام شایعه‌ها و اطلاعات رسمی منتشر شده در مورد محصولات رویداد جدید شیائومی را گردآوری کردیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

شیائومی در حال آماده شدن برای عرضه جدیدترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود است. این شرکت قرار است سری جدید شیائومی 13 را در جریان یک رویداد معرفی کند. این رویداد قرار ربود در تاریخ یک دسامبر برگزار شود اما به تاریخی نامعلوم تاخیر خورد.

با این حال، ما به لطف شایعه‌ها، اطلاعات زیادی از محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند داریم. شیائومی در این رویداد سری پرچمدار گوشی‌های جدید خود یعنی شیائومی 13 را به همراه برخی محصولات دیگر مانند شیائومی بادز 4 و واچ S2 معرفی خواهد کرد. در ادامه تمام اطلاعاتی که درمورد این محصولات داریم را شرح خواهیم داد:

شیائومی 13

ابتدا در مورد طراحی صحبت کنیم، سری 13 شیائومی از طراحی مشابه تمامی گوشی‌های اندرویدی مدرن موجود در بازار بهره می‌برد. اگرچه طراحی کلی هنوز دارای برخی تفاوت‌ها است، اما مدل استاندارد دارای طراحی شیک با حاشیه‌های نازک، لبه‌های آلومینیومی مسطح و یک پنل شیشه‌ای با یک جزیره دوربین بزرگ در پشت خواهد بود.

شایعات ادعا می‌کنند که یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی، یک سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در گوشی‌های سری 13 حضور دارند. ما همچنین انتظار داریم که لنز 1 اینچی و 50 مگاپیکسلی سونی IMX989 را حداقل در یک مدل ببینیم، اما این لنز احتمالاً تنها روی 13 Pro خواهد بود.

رویداد معرفی شیائومی 13
این شرکت همچنین تایید کرده است که دستگاه‌های جدید مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 SoC که اخیراً رونمایی شده، خواهند بود. این تراشه، بهترین تراشه کوالکام در سال آینده بود که شایعه شده است که شیائومی 13 اولین دستگاه در جهان است که از این تراشه جدید بهره می‌برد.

در حالی که بقیه مشخصات هنوز در سطح شایعات هستند، انتظار می‌رود گوشی 13 پرو با صفحه نمایش 6.7 اینچی، 8/12 گیگابایت رم و گزینه‌های ذخیره سازی 128/256/512 گیگابایتی از نوع UFS 3.1 عرضه شود. شیائومی 13 احتمالا یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و انتظار می‌رود از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی کند.

شیائومی 13 پرو

نا مشخص‌ترین مدل خانواده جدید شیائومی بدون شک 13 پرو است. طبق آخرین اطلاعات فاش شده، این گوشی هوشمند طراحی مشابه مدل استاندارد دارد. اما انتظار می‌رود صفحه نمایش خمیده و ماژول دوربین مربعی شکل در پشت، که دارای یک واحد دوربین سه گانه و یک واحد فلاش LED تحت برند لایکا است، این دو مدل را از هم متمایز کند.

طبق گزارشات و کمی حدس و گمان شیائومی 13 پرو دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی LTPO AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز و وضوح QHD خواهد بود و نمایشگرهای هر دو گوشی تا 1900 نیت حداکثر روشنایی را ارائه خواهند داد.

محصولات رویداد شیائومی 2022

یکی دیگر از نقاط مشابه این دو گوشی، پردازنده آن‌هاست. شیائومی 13 پرو همچنین از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که رم LPDDR5X عملکرد را 33 درصد افزایش می‌دهد و حافظه داخلی UFS 4.0 سرعت 100 درصدی را در این دو گوشی ارائه می‌دهد. شایعه شده که شیائومی 13 پرو دارای باتری بزرگ 4800 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 120 واتی و احتمالا شارژ بی‌سیم سریع 50 واتی است.

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو گواهی IP68 دریافت خواهند کرد که آرامش خاطر را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب فراهم می‌کند. در پایین دستگاه یک میکروفون، درگاه USB-C و یک بریدگی بلندگو قرار دارد. سمت راست شامل دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور خواهد بود.

شیائومی همچنین تایید کرده که MIUI 14 را در کنار پرچمداران جدید معرفی خواهد شد. با این حال، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این دستگاه‌ها با این نسخه جدید عرضه خواهند شد یا این سیستم عامل جدید بعدها با یک به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها عرضه خواهد شد.

سیستم عامل جدید MIUI 14

اگر کمی سخنان شیائومی را در مورد سیستم عامل جدید دنبال کنید، متوجه می‌شوید که تمرکز اصلی این نسخه جدید بر روی ارائه عملکرد بهتر است تا ارائه ویژگی‌های جدید.

این شرکت می‌گوید که سیستم عامل MIUI 14 فضای ذخیره سازی کمتری اشغال خواهد کرد. به طور دقیق، حجم حافظه اشغال شده آن نسبت به نسل قبل، 23 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، MIUI 14 حافظه رم را به طور بهینه‌تر تخصیص می‌دهد و تا حد امکان فرآیندهای غیرضروری خود-راه‌اندازی را از حافظه بوت آزاد می‌کند. همچنین استفاده از حافظه رم برنامه‌ها و سرویس‌های سیستم را به شدت کنترل می‌کند. امیدواریم این امر مشکلی برای اعلان‌های برنامه‌ها ایجاد نکند.

اطلاعات جدید از شیائومی MIUI 14

در نهایت، MIUI 14 به کاربران این امکان را خواهد داد که برنامه‌های سیستمی بیشتری را نسبت به قبل حذف کنند. به غیر از شماره گیر، مخاطبین، پیام‌ها، تنظیمات، مرورگر، دوربین، مدیر فایل و فروشگاه برنامه، کاربران می‌توانند سایر برنامه‌های سیستم را حذف نصب کنند. این بدان معنی است که حتی می‌توانید ساعت، آب و هوا، گالری و موارد دیگر را حذف کنید که خبر خوبی برای بسیاری از افراد است.

ما هنوز اطلاعی از زمان انتشار این سیستم عامل نداریم و حتی شایعه‌ها نیز این بخش را شامل نمی‌شوند و اطلاعات جدیدی در اختیار ما نمی‌گذارند، بنابراین باید تا رونمایی رسمی توسط شیائومی صبر کنیم.

ساعت شیائومی Watch S2

محصول بعدی که در این رویداد شاهد آن خواهیم بود، از خانواده ساعت‌های هوشمند شیائومی خواهد بود که Watch S2 نام دارد.

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که نسخه 42 میلی‌متری از Xiaomi Watch S2 در رنگ‌های طلایی و مشکی عرضه خواهد شد. در حالی که مدل بزرگتر یعنی نسخه 46 میلی‌متری در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای وارد بازار خواهد شد. قیمت این دستگاه حدودا 999 یوان خواهد بود که تقریباً به 139 دلار تبدیل می‌شود.

محصولات رویداد شیائومی 2022

جزئیات مربوط به ساعت آینده شیائومی که در دست داریم بسیار کم است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صفحه نمایش AMOLED، حالت‌های ورزشی فراوان، ویژگی‌های پیشرفته مرتبط با سلامتی و موارد دیگر در این محصول حضور داشته باشند.

برای یادآوری، ساعت S1 با یک صفحه نمایش لمسی 1.43 اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ که توسط یک قاب فولادی ضد زنگ احاطه شده بود، عرضه شد. دارای 117 حالت تناسب اندام و 5ATM مقاومت در برابر آب نیز بود. علاوه بر این، Watch S1 با حداکثر 117 حالت ورزشی ارائه شد، از ردیابی خواب، ضربان قلب و نظارت بر اکسیژن خون نیز پشتیبانی می‌کرد.

نسل قبلی همچنین از NFC برای پرداخت بدون تماس پشتیبانی می‌کرد. تماس بلوتوث و موقعیت یابی GNSS با فرکانس دوگانه نیز وجود داشت. این گجت پوشیدنی دارای یک باتری 470 میلی آمپر ساعتی با عمر باتری تا 12 روز با یک بار شارژ بود.

هدست شیائومی Buds 4

پیش از عرضه و معرفی رسمی، شیائومی چند تصویر تیزر از هدست جدید خود منتشر کرد. تیزرها به ما نگاهی واضح به هر دو دستگاه با Buds 4 نشان می‌دهند که دارای طراحی کمیاب نیمه داخل گوش با حذف فعال نویز است. Buds 4 احتمالاً یک نسخه تضعیف شده از Buds 4 Pro است، اما طراحی آن کمی متفاوت است زیرا در نتیجه طراحی نیمه در گوش، بخش سیلیکونی وجود ندارد.

محصولات رویداد شیائومی 2022
با این حال، دارای یک کیس شارژ با طراحی گرد است که پورت شارژ USB-C را درست مانند Buds 4 Pro در بخش زیرین قرار داده است. قسمت بالایی بدنه دارای روکش فلزی براق است و نیمه پایینی آن از پلاستیک ساخته شده است. تصاویر رسمی نشان می‌دهد که دستگاه در سه رنگ سبز، سفید و مشکی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH