تغییرات جدید MIUI 14 شیائومی فاش شد

شرکت شیائومی اعلام کرده بود که قرار است نسخه جدید رابط کاربری MIUI 14 خود را به زودی در رویداد معرفی سری شیائومی 13 رونمایی کند. مشخص شده است که مراسم اصلی به تعویق افتاده است با این وجود، تمامی ویژگی‌های جدید این رابط کاربری قبل از مراسم اصلی لو رفته است.

یکی از ویژگی‌های جدید MIUI 14 حذف برنامه‌هایی است که بر روی گوشی به طور پیش‌فرض نصب شده بود. با این کار، کاربران به راحتی می‌توانند این برنامه‌ها را با برنامه‌های دلخواه خودشان جایگزین کنند و شاهد مصرف حافظه کمتر و عملکرد بهتر نیز باشند.

به همین دلیل، شیائومی گفته است که در اصل هدف رابط کاربری جدید MIUI 14 این است که بتواند به کاربر قدرت اختیار بیشتری بدهد. یعنی با حذف برنامه‌های غیرقابل حذف، کاربر از فضای حافظه بیشتری برخوردار بوده، شارژ دستگاه دیرتر تمام می‌شود و عملکرد دستگاه نیز بالاتر می‌رود.

برنامه‌های قابل‌حذف شامل ساعت، آب‌ و هوا، گالری و موارد دیگر است؛ این در حالی است که کاربر اجازه ندارد برنامه‌های شماره‌گیر، مخاطبین، پیام‌ها، تنظیمات، مرورگر، دوربین، مدیریت فایل و فروشگاه برنامه را حذف کند. با استفاده کم از فضای ذخیره‌سازی، حجم حافظه آن نسبت به نسل قبل 23 درصد کمتر می‌شود.

کاربران همچنین اکنون گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری در اختیار دارند. یعنی علاوه بر تعیین فرمت ویجت‌ها، پوشه‌ها و آیکون‌ها نیز تغییر خواهند کرد. حریم خصوصی کاربران اکنون بیشتر رعایت می‌شود. بدون اجازه کاربر، اطلاعاتی در فضای ابری ثبت نخواهد شد.

به وسیله دستیار صوتی شیائومی نیز اکنون به قابلیت‌هایی همچون اسکن اسناد و ترجمه‌ها و جفت‌سازی با سایر دستگاه‌های شیائومی مانند هدفون، تبلت و تلویزیون دست پیدا می‌کنیم.

شرکت شیائومی حتی به بهبود سرچ و جستجوی کاربران نیز فکر کرده است! از این به بعد، کاربران می‌توانند هیستوری سرچ خود را دسته‌بندی کنند تا در صورت نیاز راحت‌تر آن را پیدا کنند. وقتی که سرعت وای‌فای ضعیف باشد، کاربران می‌توانند برای افزایش سرعت اتصال، از دیتای گوشی و کارتخوان‌های بی‌سیم استفاده کنند.

در حال حاضر این تغییرات در نسخه گوشی‌های چینی دیده شده است اما اینکه چه مقدار از آنها در نسخه جهانی MIUI 14 قرار خواهند داشت، مشخص نیست.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH