اسمارت‌واچ جدید هواوی با ایربادهای مخفی رسما معرفی شد

شرکت هواوی اخیرا از یک گجت پوشیدنی کاملا جدید رونمایی کرده است. این دستگاه یک نمونه ادغام شده نامتعارف از 2 ابزار پوشیدنی شامل یک اسمارت‌واچ و یک جفت ایرباد بی‌سیم است. این محصول با نام نه‌چندان خلاقانه هواوی واچ بادز تمامی مزایای یک اسمارت‌واچ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گجت جدید هم ساعت و هم یک ردیاب تناسب اندام به‌شمار رفته و در عین‌حال به‌عنوان یک کیف دستی برای حمل ایربادها نیز عمل می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران در صورت تمایل برای گوش دادن به آهنگ صرفا بایستی صفحه ساعت را بالا آورده و ایربادهای پنهان شده درون آن را از جای خود خارج کنند.

اگرچه این فناوری نخستین نمونه رویت شده تا به این لحظه محسوب نمی‌شود (لنس اولانوف؛ سردبیر آمریکایی وبسایت TechRadar پیش‌تر در سال 2020 محصولی بسیار مشابه را مورد بررسی قرار داد)؛ اما گجت جدید ساخت هواوی بسیار جذاب است؛ چرا که از سوی یک برند شناخته‌ شده‌تر تولید و معرفی شده است. اگرچه کارشناسان معتقدند که برای قرارگیری این محصول در طیف برترین اسمارت‌واچ‌ها یا بهترین ایرفون‌های بی‌سیم موجود در بازار هیچ تضمینی وجود ندارد.

ایربادهای تعبیه شده درون هواوی واچ بادز تا حدودی ساده به‌نظر می‌رسند؛ اگرچه اظهارنظر قطعی پیرامون قابلیت‌های این ایربادها منوط به اجرای تست‌های شنیداری خواهد بود. اندازه ایربادها ظاهرا چندان بزرگ به‌نظر نمی‌رسد. این پدیده موجب محدودیت قابلیت‌های صوتی و امکانات آنها می‌شود. انتظار نداریم که این ایربادها قادر به تولید بیس کوبنده باشند. همچنین وجود قابلیت‌هایی نظیر حذف نویز فعال (ANC) یا شارژدهی طولانی باتری نیز امری بعید به‌نظر می‌رسد.

بعلاوه در رابطه با قابلیت‌های کاربردی ساعت نیز تردیدهایی وجود دارد. با توجه به تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از محصول، اندازه آن تا حدی حجیم به‌نظر می‌رسد. استفاده از این گجت روی مچ دست احتمالا چندان آسان نبوده و بی‌تردید به‌کارگیری آن حین اجرای تمرینات ورزشی یا ردیابی اهداف تناسب اندام چندان معقول نخواهد بود. همچنین کارشناسان نگران هستند که ایده ادغام 2 گجت در یک محصول بر مدت زمان استفاده کلی از آن تاثیر منفی بگذارد؛ چرا که انرژی مورد نیاز هر 2 دستگاه از طریق یک باتری با ظرفیت محدود تامین می‌شود.

اکنون بسیاری از طرفداران هواوی بی‌صبرانه منتظر عرضه این محصول و قضاوت دقیق پیرامون عملکرد آن هستند. اگرچه هواوی در لحظات آخر، عرضه محصول زمستانی خود را به تعویق انداخت (بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود این محصول در روز 2 دسامبر/11 آذر ماه معرفی شود)؛ اما ویدیوی زیر نشان می‌دهد که این دستگاه آماده عرضه به بازار است. با این‌حال قیمت‌گذاری و مناطق عرضه هواوی واچ بادز کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

در حال حاضر صرفا می‌دانیم که هواوی واچ بادز در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد؛ چرا که هم‌اکنون فروش محصولات جدید هواوی در خاک این کشور ممنوع اعلام شده است. با این‌حال چنان‌چه محبوبیت هواوی واچ بادز به اثبات برسد؛ در این‌صورت دنباله‌روی رقبا از این رویکرد چندان مایه تعجب نخواهد بود. در حال حاضر گوگل دستگاه‌های پیکسل واچ و پیکسل بادز خود را به‌صورت مجزا روانه بازار می‌کند. همچنین اپل نیز ساعت‌های هوشمند و ایرپادهای خود را در قالب گجت‌هایی مستقل به مشتریان عرضه می‌کند. بنابراین تعجب‌آور نخواهد بود که ببینیم این برندها سخت‌افزارهای فعلی خود را در قالب یک دستگاه هیبریدی با طراحی مشابه هواوی واچ بادز ادغام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH