دقت حسگر اثر انگشت سامسونگ تا سال 2025 تا 2.5 میلیارد برابر افزایش پیدا می‌کند

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت SamMobile، سامسونگ سرگرم توسعه راهکاری برای ارتقاء امنیت استفاده از اسکنر اثرانگشت است. جایگزینی اسکنر کوچک جهت خواندن یک اثرانگشت واحد با یک اسکنر بزرگتر که قادر به اسکن همزمان چند اثرانگشت است؛ ظاهرا یکی از اصلاحاتی است که سامسونگ روی آن کار می‌کند. دیتر می؛ مدیرعامل شرکت فرانسوی ISORG که در زمینه تولید حسگرهای اثرانگشت برای گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد؛ اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که سامسونگ در آینده‌ای نزدیک می‌تواند این فناوری را برای نمایشگرهای اولد خود مورد استفاده قرار دهد.

سامسونگ پیش‌تر اعلام کرد که این فناوری All-in-One Sensoring نامگذاری شده و در پنل‌های نسل جدید اولد 2.0 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. استفاده از 3 اثرانگشت به‌صورت همزمان جهت تائید هویت کاربر گوشی هوشمند در مقایسه با استفاده از یک اثرانگشت 2.5 میلیارد برابر ایمن‌تر است. به‌طور کلی طرح مورد نظر سامسونگ این است که کل نمایشگر دستگاه جهت اسکن 3 انگشت به‌صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ISORG خاطرنشان می‌کند که سامسونگ پنل‌های اولد 2.0 خود را احتمالا تا سال 2025 عرضه خواهد کرد. دیتر می ضمن مصاحبه با وبسایت OLED-inc گفت که اپل احتمالا از ایده اسکن اثرانگشت چندگانه بهره‌برداری نخواهد کرد؛ چرا که مدل‌های جدید آیفون به سیستم فیس آی‌دی متکی هستند. در نتیجه انتظار می‌رود که سامسونگ نه تنها به اولین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند با اسکنر اثرانگشت چندگانه تبدیل شود؛ بلکه احتمالا رهبر صنعت گوشی‌های هوشمند در حوزه حسگرهای All-in-One به‌شمار خواهد رفت.

سامسونگ قصد دارد تا کاربری اسکنر اثرانگشت را به سطحی فراتر از تائید هویت یک کاربر موبایلی ارتقاء دهد. اگرچه در حال حاضر صنعت موبایل، استفاده از یک اثرانگشت جهت احراز هویت کاربر را به اندازه کافی ایمن تلقی کرده و پرداخت‌های انجام شده در بستر پلتفرم‌های پرداخت موبایلی نظیر Samsung Pay و Google Pay نیز از همین طریق مورد تائید قرار می‌گیرند؛ اما تصور کنید که استفاده از فناوری All-in-One Sensoring با 2.5 میلیارد برابر امنیت بالاتر تا چه اندازه احساس امنیت برای شما را تقویت خواهد کرد.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، آیفون 5s نخستین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت محسوب نمی‌شود. در واقع این فناوری نخستین بار در گوشی Pantech GI100؛ محصول سال 2014 به‌کار گرفته شد. اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که نخستین گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثرانگشت چه نام داشت؟ این عنوان نیز متعلق به آیفون 5s نیست. در واقع توشیبا G500؛ محصول سال 2007 نخستین گوشی هوشمند با اسکنر اثرانگشت محسوب می‌شود. اولین گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی و اسکنر اثرانگشت چه نام داشت؟ این‌بار نیز پاسخ آیفون 5s نخواهد بود؛ چرا که این عنوان متعلق به گوشی موتورولا ATRIX 4G محصول سال 2011 است.

اپل با پرداخت مبلغ 356 میلیون دلار در سال 2012 اقدام به خریداری شرکت بیومتریکی AuthenTec کرد. یک سال بعد آیفون 5s به نخستین مدل آیفون با تاچ آی‌دی تبدیل شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای نخستین بار از اسکنر اثرانگشت چندگانه (AIO) بهره‌برداری خواهد کرد؛ راهکاری که امنیت داده‌های ذخیره شده روی گوشی موبایل شما را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH